RC-LIPOL Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Zapraszam na zawody modeli szybowców z napędem elektrycznym, rozgrywanych zgodnie z regulaminem F3E Rozpoczęcie imprezy 15-06-2014 g. 10:30 Miejsce - Krzywa , koło Sędziszowa Małopolskiego Współrzędne lotniska: 50°05'51.5"N 21°43'32.0"E; Link do mapki dojazdowej :https://goo.gl/maps/WnyrG Link do lokalnego forum http://www.forum.rc-lipol.pl/viewtopic.php?t=383 W przypadku niedogodnych warunków atmosferycznych zawody mogą zostać przeniesione PROGRAM ZAWODÓW 10.30 - 11.00 -- REJESTRACJA ZAWODNIKÓW 11.00 - 11.30 -- I KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 11.30 - 12.00 -- II KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 12.00 - 12.30 -- III KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 12.30 - 13.00 -- IV KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 13.00 - 13.30 -- V KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 13.30 - 14.00 -- PRZERWA 14.00 - 14.45 -- LOTY FINAŁOWE 15.00 - -- ZAKOŃCZENIE ZAWODÓW program zawodów może ulec zmianie i jest on uwarunkowany ilością zawodników. Zgłoszenia do zawodów prosimy kierować do dnia 13-06-2014 na : zawody@rc-lipol.pl podając: w temacie : zawody szybowcowe F3E 1. imię i nazwisko zawodnika, 2. częstotliwość nadajnika i numer kanału (nie dotyczy 2,4 GHz) 3. numer polisy OC ( jeśli brak wymagane oświadczenie, wypełnione na miejscu ) tel. kontaktowy: 530 880 800 Przewidziano atrakcyjne nagrody rzeczowe Lista sponsorów: Sklep Modelarski RC-LIPOL – www.sklep.rc-lipol.pl Regulamin zawodów F3E 1. Definicja Model latający, w którym siła nośna wytwarzana jest przez siły aerodynamiczne działające na płaszczyzny nośne nieruchome podczas lotu, z wyjątkiem powierzchni używanych do sterowania. Napęd stanowi silnik elektryczny, stałe lub składane śmigło, oraz dowolny zestaw akumulatorów napędowych. 2. Wykonawca modelu Zawodnik nie musi być wykonawcą modelu. 3. Charakterystyka techniczna Max. powierzchnia nośna 150 dm2 Max. waga 5 kg Obciążenie powierzchni nośnej 12g – 75 g/dm2 4. Transmisja informacji Przekaz informacji z modelu do pilota jest zabroniony. 5. Ilość modeli Zawodnik może używać 2 modele. 6. Zawodnik i pomocnik Zawodnik musi obsługiwać swoją aparaturę osobiście. Pilot może mieć 1 pomocnika. 7. Definicja próby i lotu oficjalnego W ciągu 10 minutowego czasu startowego są dozwolone 2 próby. Próba zaczyna się wypuszczeniem modelu, ponowne włączenie silnika anuluje pierwszą próbę i następuje druga próba, którą kończy lądowanie lub wizualna strata modelu z pola widzenia po 10 sek. Użycie drugiej próby będzie uważane jako lot ważny. Zawodnikowi przysługuje nowy czas startowy, jeśli: a) sędziowie potwierdzą zakłócenia radiowe sędziowie potwierdzą zderzenie modeli w locie 8. Nie uznanie lotu Zawodnik nie otrzyma punktów za lot w przypadku: a) niskiego przelotu nad ludźmi pilot ma więcej jak jednego pomocnika c) jeśli model jest sterowany przez inną osobę niż pilot d) odpadnięcia części modelu podczas lotu e) model wylądował po upływie 10 min czasu startowego 9. Organizacja startów Podczas odprawy z zawodnikami musi być ogłoszona ilość kolejek lotów, o której decyduje sędzia główny i jury. Minimalna ilość lotów to 4. Maksymalna ilość jest nieokreślona i jest uwarunkowana pogodą. Zawodnicy będą łączeni w grupy w sposób losowy, zgodnie z posiadanymi częstotliwościami. Zawodnikom przysługuje 5 min czas przygotowawczy, w czasie którego wydane zostaną nadajniki. 10. Loty Przed startem pilot musi pokazać sędziemu jak włącza i wyłącza silnik oraz komunikować to podczas lotu. Start powinien nastąpić w swojej strefie lądowania po ogłoszeniu przez sędziego głównego początku czasu startowego. - Zawody polegają na długotrwałości lotu ślizgowego i celności lądowania. - Czas lotu ślizgowego 540 sek. każda sek. to 1 pkt. ponad 540 sek. karne -1 pkt. za każdą sek. - Czas startowy wynosi 600 sek. po przekroczeniu tego czasu 0 pkt. - Czas pracy silnika dowolny. 11. Celność lądowania. Dodatkowe punkty będą przyznane za celność lądowania: odległość do 2 mb - 30 pkt 10 mb - 10 pkt 4 mb - 25 pkt 12 mb - 5 pkt 6 mb - 20 pkt 14 mb - 1 pkt 8 mb - 15 pkt ponad 14 mb - 0 pkt Odległość jest mierzona od środka koła swojej strefy lądowania do kołpaka modelu. Nie przyznaje się punktów, jeśli model podczas lądowania dotknie pilota lub pomocnika. 12. Klasyfikacja Jeśli w zawodach rozegrano 4 kolejki to suma tych lotów decyduje o zajętym miejscu. Jeśli rozegrano więcej jak 4 kolejki to najsłabszą kolejkę danego zawodnika się skreśla. W przypadku uzyskania remisu o kolejności rozstrzyga dodatkowy lot.
RC-LIPOL Opublikowano 8 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zostało jeszcze 7 dni do zawodów Przypominam o rejestracji która trwa do 13 czerwca więc jeszcze 5 dni !!!! Ze względów organizacyjnych nie będzie możliwości wpisania się w listę uczestników, w dniu zawodów. Dla niezdecydowanych link do galerii z ubiegłorocznej imprezy http://www.galeria.rc-lipol.pl/index.php?/category/37
RC-LIPOL Opublikowano 14 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2014 Lista zawodników 1. Jarosław Darwiński 2. Tomasz Lis 3. Marcin Cichulski 4. Grzegorz Michno 5. Jerzy Tomaszewski 6. Marcin Cichulski 7. Michał Słyś
samolocik Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Powodzenia i udanej pogody w tym roku z powodu braku modelu się nie udało ale za rok postaram się wystartować
RC-LIPOL Opublikowano 15 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2014 Podziękowania dla wszystkich zawodników, mimo nie najlepszych warunków frekwencja dopisała. Przypomnę że za tydzień w Krzywej kolejna impreza tym razem lotniczo modelarska. Zdjęcia z zawodów w naszej galerii >>
Michau Opublikowano 20 Czerwca 2014 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Podziękowania dla organizatorów, świetna impreza na bardzo wysokim poziomie Można było zauważyć coś, czego często niestety na zawodach brakuje - atmosfery pikniku, meetingu, niedzielnego spotkania na lataniu Ci którzy nie zdecydowali się przyjechać, wiele stracili, bo naprawdę było warto. Bardzo fajny teren do latania, jak i sama organizacja startów. Gratulacje dla wszystkich zawodników - raz jeszcze
Rekomendowane odpowiedzi