Marzocchi Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Witam. mam pytanie odnośnie magnesów do silniczków bezszczotkowych. Otóż mam parę silniczków z cd-romów dużo wiem na temat ich działania i przewijania(przewinąłem już parę) ale nie doczytałem nigdzie dlaczego trzeba wymienić magnesy. Dlaczego musza być magnesy neodymowe i dlaczego są dzielone a nie jeden pierścień i dlaczego nie może być ten magnes który jest oryginalnie wklejony??? Czy brany jest tu pod uwagę jedynie aspekt temperaturowy czyli że ten oryginalny nie jest odporny na wysoka temperaturę czy jeszcze coś??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nergal Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Porównaj z jaką siłą przyciągają się neodymki i oryginalne magnesy i odpowiedz sobie sam na postawione pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marzocchi Opublikowano 3 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 nom tak dzisiaj jak miałem je w ręce to widziałem różnice;P ale mam kolejne pytanie: mam neodymki z dysku twardego i to są dwie balszki o grubości 1 mm tylie ile potrzebuje tylko są innego kształtu. czy moge je pociać w takie kawałeczki które mi odpowiadają??? biegunowość sie podzieli ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Tak jest, biegunowość się podzieli. Jeśli chodzi o aspekt temperaturowy to magnesy neodymowe wcale nie są jakieś bardzo odporne. Po przegrzaniu silnika robią się słabe i trzeba je wymienić. O ile wiem to jest to temp rzędu 80 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Neodymów nie wolno ciąć ,one są pokrywane powłoką przeciw utlenianiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_skot Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 O ile wiem to jest to temp rzędu 80 stopni. Zanim coś stwierdzisz to sprawdź wpierw. Google Twoim przyjacielem jest :wink: Masz rację odnośnie słabej odporności neodymków na wysoką temperaturę. Prawdą jest, że po przegrzaniu tracą swoje właściwości, ale zakresy temperatur są dość wysokie. Już pisałem o tym na forum, ale powtórzę. Maksymalną temperaturę pracy magnesów określają kody literowo-cyfrowe: - N50 - 80 C - N50M - 100 C - N50H - 120 C - N50SW - 150 C - UW - 180 C - EH - 200 C A tak na marginesie - 80 C to już jest bardzo gorąco. Rozgrzany do tej temperatury silnik parzy :!: Prawidłowo dobrany do modelu, w locie nie osiągnie takiej temperatury. Zdecydowanie łatwiej o nią na hamowni w trakcie prób. Dlatego też czas testów należy ograniczać do minimum i pozwolić silniczkowi ostygnąć przed następną próbą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 ja zamawialem magnesy tutaj chyba najtaniej tylko trzeba zamówić kilkadziesiąt sztuk. Przesyłka ekspresowa. Wszystko ładnie zapakowane. (brałem różne rozmiary) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregor Opublikowano 3 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2008 Dobrze wiedzieć, że temperatury dla neodymów są aż tak różne. Nie sprawdzałem tego przyznaję :oops: W każdym razie załatwiłem w ten sposób jeden z moich silników- nie nadawał się już do niczego. Kolega pytał o biegunowość, a prawdą jest, że po przecięciu otrzymamy dwa magnesy (pole magnetyczne jest w końcu bezźródłowe). Jeśli chodzi o powłokę zabezpieczającą przed korozją, to zastanawiam się czy nie można by tego jakoś poprawić (lakier?) po przylepieniu magnesów? Pytam z ciekawości. Dodam od razu, że nie sprawdzałem nigdzie jak to jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marzocchi Opublikowano 4 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 a więc próbowałem ciąć te magnesy ale nic z tego. kompletnie się nienadają. magnes neodymowy to sprasowany proszek paru pierwiastków i jak się to tnie to sie wszystko łamie i rozsypuje. Ale eden magnesik kosztuje 16 gr więc kupie sobie odrazu zapas i za 10 zł bede miał na 4 -5 silniczków;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian77774 Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Magnesy neodymowe dodają silnikowi więcej mocy co wiąze się z zamontowaniem większego śmigła. I dlatego montujemy je w silniczkach bezszczotkowych wlasnego wykonania. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Marzocchi, Szkoda, że nie przeczytałem tego postu wcześniej, bo bym próbował wybic Ci z głowy pomysł ciecia :shock: takich magnesów - chyba że w celu eksperementu co z tego wyjdzie. Nie mniej ja łamałem magnesy na pół po wcześniejszym nacięciu ich dremelkiem, silnik ma już ze 2 lata i działa. Przełom zalany był żywicą którą je wklejalem do silniczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marzocchi Opublikowano 9 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 lubie eksperymentować w ten sposób ale w tym wypadku nic mi z tego nie wyszło;P nie próbowałem dremlinkią nacinać i łamć ale uznałem że to nie ma sensu nowy magnes oniklowany kosztuje 16 gr, ale na przyszłoś informuje a zarazem odradzam wszytskim: Nie ciąć magnesów neodymowych szlifierką kontową, piłką do metalu. Sprawdzone:) NIE da sie:) magnes że sie kruszy i łamie to jeszcze bardzo ciężko ustawić brzeszczot w wymaganej pozycji (chyba wiedzą wszyscy dlaczego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.