Jump to content

magnesy ??? co i jak


Marzocchi

Recommended Posts

Witam.

mam pytanie odnośnie magnesów do silniczków bezszczotkowych. Otóż mam parę silniczków z cd-romów dużo wiem na temat ich działania i przewijania(przewinąłem już parę) ale nie doczytałem nigdzie dlaczego trzeba wymienić magnesy. Dlaczego musza być magnesy neodymowe i dlaczego są dzielone a nie jeden pierścień i dlaczego nie może być ten magnes który jest oryginalnie wklejony??? Czy brany jest tu pod uwagę jedynie aspekt temperaturowy czyli że ten oryginalny nie jest odporny na wysoka temperaturę czy jeszcze coś???

Link to comment
Share on other sites

nom tak :) dzisiaj jak miałem je w ręce to widziałem różnice;P ale mam kolejne pytanie: mam neodymki z dysku twardego i to są dwie balszki o grubości 1 mm tylie ile potrzebuje tylko są innego kształtu. czy moge je pociać w takie kawałeczki które mi odpowiadają??? biegunowość sie podzieli ???

Link to comment
Share on other sites

Tak jest, biegunowość się podzieli.

Jeśli chodzi o aspekt temperaturowy to magnesy neodymowe wcale nie są jakieś bardzo odporne. Po przegrzaniu silnika robią się słabe i trzeba je wymienić. O ile wiem to jest to temp rzędu 80 stopni.

Link to comment
Share on other sites

O ile wiem to jest to temp rzędu 80 stopni.

 

Zanim coś stwierdzisz to sprawdź wpierw. Google Twoim przyjacielem jest :wink: Masz rację odnośnie słabej odporności neodymków na wysoką temperaturę. Prawdą jest, że po przegrzaniu tracą swoje właściwości, ale zakresy temperatur są dość wysokie. Już pisałem o tym na forum, ale powtórzę. Maksymalną temperaturę pracy magnesów określają kody literowo-cyfrowe:

- N50 - 80 C

- N50M - 100 C

- N50H - 120 C

- N50SW - 150 C

- UW - 180 C

- EH - 200 C

A tak na marginesie - 80 C to już jest bardzo gorąco. Rozgrzany do tej temperatury silnik parzy :!: Prawidłowo dobrany do modelu, w locie nie osiągnie takiej temperatury. Zdecydowanie łatwiej o nią na hamowni w trakcie prób. Dlatego też czas testów należy ograniczać do minimum i pozwolić silniczkowi ostygnąć przed następną próbą.

Link to comment
Share on other sites

Dobrze wiedzieć, że temperatury dla neodymów są aż tak różne. Nie sprawdzałem tego przyznaję :oops:

W każdym razie załatwiłem w ten sposób jeden z moich silników- nie nadawał się już do niczego.

 

Kolega pytał o biegunowość, a prawdą jest, że po przecięciu otrzymamy dwa magnesy (pole magnetyczne jest w końcu bezźródłowe).

Jeśli chodzi o powłokę zabezpieczającą przed korozją, to zastanawiam się czy nie można by tego jakoś poprawić (lakier?) po przylepieniu magnesów? Pytam z ciekawości. Dodam od razu, że nie sprawdzałem nigdzie jak to jest.

Link to comment
Share on other sites

a więc próbowałem ciąć te magnesy ale nic z tego. kompletnie się nienadają. magnes neodymowy to sprasowany proszek paru pierwiastków i jak się to tnie to sie wszystko łamie i rozsypuje. Ale eden magnesik kosztuje 16 gr więc kupie sobie odrazu zapas i za 10 zł bede miał na 4 -5 silniczków;P

Link to comment
Share on other sites

Marzocchi, Szkoda, że nie przeczytałem tego postu wcześniej, bo bym próbował wybic Ci z głowy pomysł ciecia :shock: takich magnesów - chyba że w celu eksperementu co z tego wyjdzie. Nie mniej ja łamałem magnesy na pół po wcześniejszym nacięciu ich dremelkiem, silnik ma już ze 2 lata i działa. Przełom zalany był żywicą którą je wklejalem do silniczka.

Link to comment
Share on other sites

lubie eksperymentować w ten sposób ale w tym wypadku nic mi z tego nie wyszło;P nie próbowałem dremlinkią nacinać i łamć ale uznałem że to nie ma sensu nowy magnes oniklowany kosztuje 16 gr, ale na przyszłoś informuje a zarazem odradzam wszytskim: Nie ciąć magnesów neodymowych szlifierką kontową, piłką do metalu. Sprawdzone:) NIE da sie:) magnes że sie kruszy i łamie to jeszcze bardzo ciężko ustawić brzeszczot w wymaganej pozycji (chyba wiedzą wszyscy dlaczego)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.