Skocz do zawartości

Jak ładować w samochodzie???


adamisku

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pewien problem z ktorym sam na pewno sobie nie poradze, dlatego pisze i czekam na odpowiedz. Otoz zakupilem jakis czas temu ladowarke

UTM-808B

input DC 11 - 18V

charge rate 0.1 - 5A

balance charge rate 200mAh/cell

max power 50W

 

i mam do niej zasilacz sieciowy

STV

output 12V 5.0A

 

i chcialbym zapytac w jaki prosty sposob moge polaczyc te ladowarke do gniazda zaplaniczki w samochodzie. Moze wystarczy kupic gniazdo wtykowe do zapalniczki i odpowiednia koncowke do ladowarki?????

Czasem zdarza sie ze jade gdzies z modelem no i po 15 minutach lotu chcialoby sie wiecej a nie ma pradu w okolicy zeby naladowac.

W moim autku jest 12V (bo to osobowy) i akumulator o pojemnosci 40Ah.

Opublikowano

O ile mi wiadomo to gniazdo zapalniczki nie jest przystosowane do długotrwałych obciazeń pradowych.W ten sposób jeden z kolegów załatwił sobie 'elektrykę "

Ja przy ładowarce mam tzw krokodylki ale z tych większych i podpinam bezpośrednio do akumlatora (samochodowego).

Opublikowano

Możesz podłączyć bez problemu.

Przecież w jakimś celu robią "input DC 11-18V"

Wystarczy wtyczka do zapalniczki i kabelek nie za cienki (min 1mm2, linka) i ważne biegunowość. Czerwony +, czarny -. W samochodzie we wtyczce bolec jest plusem.

 

EDIT

O ile mi wiadomo to gniazdo zapalniczki nie jest przystosowane do długotrwałych obciazeń pradowych

To po co w samochodach dają do zasilania zapalniczki kable 4m2 i specjalne konektory.

A co to za obciążenie 50W dla instalacji samochodowej. Zresztą to gniazdo jest w nowych samochodach nie do zapalniczki tylko do zasilania urządzeń zewnętrznych (czasami jest też w bagażniku kombi lub VAN) takich jak lodówki, pompki i ładowarki.

Instrukcja podaje (dla KIA) "zasilanie urządzeń zewnętrznych pobierających nie więcej niż 10A"

Inną sprawą jest że jak będziesz ładował z akumulatora samochodowego który ma 40Ah, aku o pojemności np 10000mAh to trochę możesz go rozładować.

Gość tom_tom
Opublikowano

Gniazdo zapalniczki wytrzyma bez problemu, ale jest inny aspekt, o którym należy pamiętać.

 

Ładując coś (mam na myśli baterie ogniw zasilających) w komorze silnika przy podniesionej klapie, widzimy na bieżąco co się dzieje, czy nic się nie pali itd... Natomiast ładowanie w samochodzie za 1001- wszym razem może skończyć się dziurami w tapicerce albo spaleniem auta. Oglądałem niedawno filmiki, gdzie gość (co prawda z USA :)) ładował w samochodzie lipole, a w tym czasie latał na świeżym pakiecie. Gdy zobaczył ogień w środku auta, było już za późno i Jeep poszedł z dymem.

 

Mi raz zdarzyło się, że w ferworze walki pomyliłem kable i zamiast spiąć akumulatory z ładowarką, spiąłem dwa pakiety LiPol ze sobą na totalne krótkie zwarcie (za dużo wtyczek wystawało dookoła). Skutek był bardzo niebezpieczny - zespawało natychmiast końcówki ze sobą, poparzyło mi palce (wszystko w ułamku sekundy), musiełem wyrywać na siłę dymiące kable z pakietów, żeby wszystko nie wybuchło. Gdyby to było w środku auta, to dziury w fotelach pewne.

 

Moim zdaniem najbezpieczniejszy sposób ładowania to na zewnątrz, trzymając pakiet choćby w solidnej ceramicznej doniczce, położonej obok silnika w aucie

 

Tomek

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz. Chyba losowo postanowie czy podlaczac do gniazda zapalnicznki czy bezposrednio do akumulatora. Najwazniejsze ze wiem ze wszystkie napiecia, voltaż itd jest zgodne i mozna to zrobic - teraz zostaje tylko kwestia techniczna!!!

Opublikowano

Jest jeszcze jeden aspekt, o ile mi wiadomo mój znajomy mechanik samochodowy powiedział mi że w niektórych autach prąd do gniazdka zapalniczki płynie tylko przy przekręconej stacyjce-a ponoć układ zapłonowy czy pompa-dokładnie nie wiem ,nie może być cały czas włączony-co innego gdy ma się opcje w stacyjce ,tylko do załączenia gniazdka(i czegoś jeszcze)-(tak mi mówił znajomy nie potwierdzę słuszności tego twierdzenia ale należy uważać) znajomemu auto nawaliło gdy zostawił przekręconą stacyjkę i to jest fakt :wink: .(może jakiś mechanik się wypowie :wink:) Ja u siebie mam wyprowadzone przewody z akumulatora do środka pod fotelem pasażera i tam podpinam ładowarkę-w aucie ładuje tylko kiedy muszę, zawsze jest to ryzyko, i zawsze w słoiku czy doniczce-(ponoć mniejsze straty przy zapłonie), Lepiej wozić w bagażniku mały acu 12V i brać ze sobą na latanie-najbezpieczniej :wink:

Opublikowano
Ja u siebie mam wyprowadzone przewody z akumulatora do środka pod fotelem pasażera i tam podpinam ładowarkę-w aucie ładuje tylko kiedy muszę, zawsze jest to ryzyko, i zawsze w słoiku czy doniczce-(ponoć mniejsze straty przy zapłonie), Lepiej wozić w bagażniku mały acu 12V i brać ze sobą na latanie-najbezpieczniej :wink:

 

Po co tak sobie komplikujecie sprawy?? Tym bardziej że pomysł z tym kablem nie jest najlepszy.

 

linowiec1004-05_t2.jpg

 

264.jpg

 

a to powód tych otwartych masek ;D

 

elektrowniajpg_t2.jpg

 

W czym problem?

Opublikowano

Ja, mając w bagażniku wzmacniacz i tubę basową (zabudowę) podłączałem się w starym samochodzie pod wzmacniacz - praktycznie to samo co ładowanie pod maską tylko że z :ass: strony :lol:

Opublikowano

Jest jeszcze jeden aspekt ładowania bezpośrednio z zacisków akumulatora. Przy takim podłączeniu spadki napięcia na instalacji zasilającej ładowarkę są małe :D . Korzystając z gniazda umieszczinego w tylnej części samochodu np. kombi, przewody połączeniowe znacznie się wydłużają :( co nie jest najlepszym rozwiązaniem. Akumulatory NiMh i CDNi często ładuję z gniazda zapalniczki podczas jazdy na lotnisko, czas przejazdu i kilka korków wystarczają :D przy czym nie stwierdziłem nieprawidłowosci w pracy ładowarki :twisted: . Przy LiPol to już inna bajka i nie polecam tego rozwiązania :( .

Wracając do zasadniczego tematu urządzenia AC 230 V można zasilać ze źródła prądu 12V DC za pośrednictwem przetwornicy DC/AC. Urządzenie takie z o mocy 250VA z powodzeniem stosuję jako zasilanie rezerwowe sterowania centralnym ogrzewaniem w domu. W zastosowaniu "lotniskowym" do zasilania ładowarki to droga trochę dookoła :o ale jeśli ładowarka ma tylko zasilanie 230V AC to jest to jakieś wyjście. Przetwornice DC/AC są dostępne w sklepach ze sprzętem elektronicznym i gadżetami samochodowymi, widziałem też sporo na Allegro.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.