adrian1515 Opublikowano 7 Lipca 2014 Opublikowano 7 Lipca 2014 Tak pękł mi pręt węglowy, ale go skleiłem lecz w miejscu klejenia jest lekko grubszy, nie wiem czy to od tego czy co, ale mam zgięte lekko lewe skrzydło no i chce kupić nowy pręt, no okej, ale ani w sklepie http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SAMOLOT-ZDALNIE-STEROWANY/Czesci-zamienne-do-modeli-samolotow/R-Planes-Pioneer-Bagnet-weglowy-do-laczenia-skrzydel.html nie jest dostępny, a w sklepie http://abc-rc.pl/ wcale czegoś takiego nie ma (korzystałem tylko z tych dwóch sklepów - dlatego je tylko wymieniam, w innych nic nie zamawiałem poza tym myślę, że tutaj są dobre ceny, bynajmniej tak sądzę ; d ) W sklepie modele.sklep.pl są podane wymiary tego pręta węglowego, mam nadzieje, że prawdziwe i teraz chciałem na abc-rc.pl kupić taki pręt, ale za nic nie wiem o co w tym chodzi. Trochę tych prętów jest http://abc-rc.pl/c/13/prety-materialy-konstrukcyjne.html ale zapewne nic mocniejszego nie mogę kupić, więc wiadomo tylko pręty węglowe: http://abc-rc.pl/c/13/prety-materialy-konstrukcyjne.html?keywords=pr%C4%99t+w%C4%99glowy&prices[0]=&prices[1]= ale załóżmy pisze ''Pręt węglowy 4 mm -1mb'' 1.co oznacza te 4mm? zapewne średnice, ale czy średnice zewnętrzną czy wewnętrzną? (bo w oryginalnym pręcie węglowym pionera są takie wymiary ''Średnica zewnętrzna: 6 mm'' ''Średnica otworu: 5 mm'' ) więc te 4mm podane to zewnętrzna średnica czy średnica wewnętrzna (czyli średnica otworu)? 2.a co oznacza 1mb? 3. Nie wiem co to te 1mb, ale jeżeli to jakaś jednostka długości to czy te pręty zamawiane na abc-rc.pl mają jakaś optymalna grubość? bo oryginalny pręt do pioneera ma 1mm grubości, a wynika to z tego (''Średnica zewnętrzna: 6 mm'' ''Średnica otworu: 5 mm'' ) i dlatego chciałbym zamówić taki sam EDIT: 4. Teraz zauważyłem, że na abc-rc nie dostane pręta węglowego o średnicy 6mm , a taki pręt siedzi w pionerze(to już teraz nie wiem gdzie to zamówić) ;/ no chyba, że ta średnica to średnica otworu czyli o to co pytam w pytaniu 1. za udzielone odpowiedzi serdecznie dziękuje
rufik Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 Kup taki http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p691,pret-weglowy-6mm , lub http://allegro.pl/pret-weglowy-wymiar-1000-x-6-mm-i4340379634.html usztywni skrzydła. W sky surferze do pręta 6mm mam wklejony 4mm. 1
bart07 Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 W pionierze fabrycznie siedzi rurka fi 6/4 długości mniej niż metr. Należy go wymienić na pręt (czyli bez otworu w środku ) fi 6, długości zgodnej z oryginałem. Jest to rozwiązanie moim zdaniem najwłaściwsze. Inne również działające - rurka aluminiowa, pręt aluminiowy, pręt szklany (z włókna oczywiście) wszystko fi 6. Niektórzy powiększają gniazdo i wkładają fi 8. Chyba jest to jednak przerost formy nad treścią. 1
tomasz.smolarek Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 W pionierze fabrycznie siedzi rurka fi 6/4 długości mniej niż metr. Należy go wymienić na pręt (czyli bez otworu w środku ) fi 6, długości zgodnej z oryginałem. Jest to rozwiązanie moim zdaniem najwłaściwsze. Inne również działające - rurka aluminiowa, pręt aluminiowy, pręt szklany (z włókna oczywiście) wszystko fi 6. Niektórzy powiększają gniazdo i wkładają fi 8. Chyba jest to jednak przerost formy nad treścią. Niewydajemniesie Rurka z amelinium pogięła się w locie. Rurka fi 8 z rurką fi 6 w środku sprawdza się natomiast znakomicie: po pierwsze jest mocna, a po drugie skrzydła trudniej się rozsuwają. 1
Francka Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 W pionierze fabrycznie siedzi rurka fi 6/4 długości mniej niż metr. Należy go wymienić na pręt (czyli bez otworu w środku ) fi 6, długości zgodnej z oryginałem. Jest to rozwiązanie moim zdaniem najwłaściwsze. Inne również działające - rurka aluminiowa, pręt aluminiowy, pręt szklany (z włókna oczywiście) wszystko fi 6. Niektórzy powiększają gniazdo i wkładają fi 8. Chyba jest to jednak przerost formy nad treścią. Zawsze polecałem wszystkim wymienić rurkę originalną .Originalnie jest fi 6/5 ja stosuje fi 6/4 i wytrzymuje ,ale jak radzą koledzy pręt fi 6 w zupełności zastąpi rurkę . 1 mb (metr bierzący) to długość (to uczą w szkole) ucinasz tyle ile potrzebne reszta zostaje , może się do czegoś przydać. takie rurki fi 6/4 widziałem wczoraj tu : http://www.avifly.pl/weglowa-rurka-60x40x1000-mm-p-962.html myślę taka była by najlepsza bo ciasna i skrzydła by się nie rozchodziły : http://www.avifly.pl/weglowa-rurka-70x50x1000-mm-p-2257.html Grubość scianki 0,5 mm to jest słabe 1 mm już jest ok 1
madrian Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 Ja polecam ją zostawić, za to dobrać w sklepie pręt fi 5mm i użyć go jak bagnetu, a rurki jak kieszeni. Jak się dobierze szlifowany, dobrze spasowany, to mamy i pełne wypełnienie i rozkładane skrzydła. 1
Francka Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 Ja polecam ją zostawić, za to dobrać w sklepie pręt fi 5mm i użyć go jak bagnetu, a rurki jak kieszeni. Jak się dobierze szlifowany, dobrze spasowany, to mamy i pełne wypełnienie i rozkładane skrzydła. Pręt pęknięty i poklejony do niczego się nie nadaje (tak pisał pytający) 1
adrian1515 Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Opublikowano 8 Lipca 2014 W pionierze fabrycznie siedzi rurka fi 6/4 długości mniej niż metr. Należy go wymienić na pręt (czyli bez otworu w środku ) fi 6 okej, a moglibyście dać jakiś link do sklepu z takim czymś, bo na przykład ten sklep co podał kolega wyżej http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p691,pret-weglowy-6mm nie wiem czy ma otwór czy nie - wysłałem zapytanie do sklepu, jak moglibyście to dajcie linka do sklepu gdzie dostane ten pręt bez otworu? W sky surferze do pręta 6mm mam wklejony 4mm. yyy? czyli, że kupiłeś pręt 6mm i do niego wsadziłeś jeszcze pręt 4 mm, bo nie rozumiem ; d? o co wam chodzi rurka fi? co te fi oznacza? [(jak mówicie rurka fi 6/4 długości to rozumiem to, bo mogę się domyśleć, ze 4 to średnica otworu, a 6 to średnica zewnętrzna) - to oznaczamy fi?]
tomasz.smolarek Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 okej, a moglibyście dać jakiś link do sklepu z takim czymś, bo na przykład ten sklep co podał kolega wyżej http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p691,pret-weglowy-6mm nie wiem czy ma otwór czy nie - wysłałem zapytanie do sklepu, jak moglibyście to dajcie linka do sklepu gdzie dostane ten pręt bez otworu? A ty kojarzysz różnicę między prętem a rurką? o co wam chodzi rurka fi? co te fi oznacza? [(jak mówicie rurka fi 6/4 długości to rozumiem to, bo mogę się domyśleć, ze 4 to średnica otworu, a 6 to średnica zewnętrzna) - to oznaczamy fi?] http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Arednica 1
Francka Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 Podałem ci linki gdzie takie rurki są albo nie czytasz albo źle kojarzysz fi 6 to pręt fi6/4 to rurka. fi to symbol średnicy to uczą w szkole ⌀ 1
rufik Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 Do fabrycznej rurki 6mm wkleilem drugi pret 4mm. Kup pret 6mm. Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka 1
bart07 Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Wykorzystanie fabrycznej rurki to widzę w jakimś deproniaku. Jej jakość jest co najmniej wątpliwa. Po pęknięciu nie ma żadnej wytrzymałości. Pręt węglowy 4mm = 9zł +15zł (przesyłka) = 24zł Pręt węglowy 6mm = 19 + 15 = 34zł Czy warto oszczędzać i robić kompozyt kiepskiej jakości? 1
Xeo Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Ja do swojego wsadziłem rurkę fi 7/6 i w nią wsadziłem 6/4 i sztywność znacznie wzrosła. Wcześniej w locie Bix machał skrzydłami jak ptak. Jedni alu chwalą inni odradzają, wydaje mi się że zależy to od przyzwyczajeń modelarzy. Natomiast co do pręta to osobiście sprawdzałem i ma mniejszą sztywność niż rurka. Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk 1
adrian1515 Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 Mam jeszcze małe drobne pytanie: czy są jakieś "specjalne" sposoby na cięcie pręta węglowego?, czy załóżmy zwykłą kątówką mogę to przeciąć lub zwykła piłką? bo niczego drobnozębistego nie mam(żadnej drobnej piłki)? Bo myślę, że pręty węglowe lubią się rozwarstwiać/kruszyć/strzępić, bynajmniej jak złamał mi się pręt węglowy w pionerze to właśnie się tak postrzepił
bart07 Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Najładniej flexem. Łatwo piłką do metalu. Owiń sobie ściśle taśmą malarską i rżnij
adrian1515 Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 a można wiedzieć co to jest flex (flexem)? tak z ciekawości, no cóż myślałem, że kątówka to dobre rozwiązanie, ale ok przetnę ją piłką do metalu - mam nadzieje, że się nie zacznie strzępić
Francka Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Bo myślę, że pręty węglowe lubią się rozwarstwiać/kruszyć/strzępić, bynajmniej jak złamał mi się pręt węglowy w pionerze to właśnie się tak postrzepił A gdzie w "Pionierze" takie cuda tam jest rurka. Lubią się rozwarstwiać , wiec owiń taśmą klejąca i tnij brzeszczotem do metalu , a miejsce po ucięciu potraktuj cjakiem . Najlepiej ciąć drymelkiem , ale ty nie masz tego cuda
madrian Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 a można wiedzieć co to jest flex (flexem)? tak z ciekawości, Kątówka, diax, flexa, gumówka - to potocznie spotykane określenia szlifierek tarczowych. Kątówka - od przekładni kątowej. Diax - Zniekształcona nazwa firmy produkującej elektronarzędzia (BIAX), Flexa - J.w od firmy "Flex", Gumówka - Szlifierka tarczowa, z głowicą napędzaną paskami klinowymi. Nie mam pojęcia, czemu tak ludzie mówią na "kątówkę". Ciekawość zaspokojona?
jpd Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 Podejrzewam ze nazwa przeszla ze wzgledu na uzywanie gumowej tarczy z papierem sciernym.
Rekomendowane odpowiedzi