Skocz do zawartości

RCG 30ccm


maciejox
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, stałem się posiadaczem silnika RCG 30ccm o mocy 3,9KM i wadze 980g. I zwracam się tutaj z pytaniem jaki model - typowo akrobacyjny - mógłbym zbudować, aby był pewien zapas mocy. Prosiłbym o podanie jakiś swoich propozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak już zaczął od du.y strony no trudno silnik ma więc można coś doradzić ja  latam piperkami i ja bym silniczek dał do piperka 2,350mm a do akrobata myślę że tal 1,9 był by ok ale mogę się mylić

Świetna rada, to z serii tych:

"Palnij się gumowym młotkiem w czoło, nie będzie bolało."

Ale mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten silnik już dwa lata. Śmigło 20x6 pozwala na latanie 3D modelem 180 cm. I nie radzę wsadzać go do modelu 190cm chyba że będzie on ważył do lotu 4, 5kg nie więcej. Silnik w miarę eksploatacji traci swoją moc i po dwóch latach około 100 - 150 godzin wymieniam parę "istotnych" elementów.

Pozdr.>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jasności to silnik dostałem więc musze zaczynać od du*y strony.

A jaki model (Extra, Katana, Cap, Edge itp) by panowie doradzali tak ze swojego doświadczenia, taki którym wam się dobrze latało i byliście z niego zadowoleni?

Zastanawiałem się szczególnie nad Capem 323.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jasności to silnik dostałem więc musze zaczynać od du*y strony.

A jaki model (Extra, Katana, Cap, Edge itp) by panowie doradzali tak ze swojego doświadczenia, taki którym wam się dobrze latało i byliście z niego zadowoleni?

Zastanawiałem się szczególnie nad Capem 323.

Chłopie, a ty własnego gustu nie posiadasz? Dla kogo to ma być model dla kolegów czy dla Ciebie? Każdy model, nawet tego samego producenta, lata inaczej i wszystko zależy od jego wykonania i regulacji, to że komuś lata się dobrze modelem "A" to nie znaczy, że będzie się nim dobrze latało Tobie....Podejmowanie decyzji to trudna sprawa, ale nie pozwól aby to inni mówili Ci jaki model masz wybrać, w końcu to Ty nim będziesz latał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Pawle, chodziło mi bardziej aby napisać że nie polecam takiego i takiego modelu bo na przykład lubi często przepadać itp. Chciałbym zebrać różne informacje o różnych modelach i potem samemu zadecydować który wybiorę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tutaj zgadzam się z wypowiedzią Pawła mimo Twojej obrony Maćku. Robisz taki jaki Tobie się podoba a tu raczej szukaj rad jak go zrobić a nie jaki zrobić.

Osobiscie kocham dwupłaty i generalnie prawie wszytkie moje samoloty to dwupłaty : Ultimate, Cristen Eagle, Tulipan (niestety juz nieżyjący - czekjący na nowe zaprojektowanie i budowę - ale raczej w wesji XXL lub XXXL - ukłon w stronę Stana_M) 2x stary BI-Fly 25 Precedenta, itd.. I mimo ze sa ludzie którzy nie lubią dwupłatów, mówią ze kiepsko latają itp itd mam to, jak było w jakiejś piosence, "w tyle". I dalej będę robil i oblatywał dwupłaty.

TY tez wybierz latadło jakie Tobie sie podoba a nie koelgom, krewnym i znajomym królika tylko Tobie i taki zrób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie Pawel ma zupelna racje. Ja rzadko kiedy zdobywam sie na polecanie komukolwiek takiego, czy innego modelu. Uwazam, ze do tego trzeba znac pytajacego, majac tym samym mozliwosc oceny jego umiejetnosci. Byc moze sie myle, ale ten stan rzeczy zdaje sie tutaj nie miec miejsca. Pozostaje zatem pytanie, na ile Tworca watku jest w stanie samodzielnie ocenic, jakiego modelu potrzebuje. Bo jesli jego doswiadczenie z modelami latajacymi nie jest zbyt obszerne i mierzy sily na zamiary (choc mam nadzieje, ze tak nie jest), model o pasujacej do posiadanego silnika wielkosci i wlasciwosciach typowego akrobata moze szybko stac sie w jego rekach niebezpieczny. Wowczas moze lepiej byloby na poczatek rozejrzec sie za czyms mniej wymagajacym.

 

Powyzsze oczywiscie nie ma stanowic krytyki, dlatego napisane w formie warunkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, macie rację. I co z tego?

 

Każdy kiedyś zaczyna. Próbuje, dopóki latamy piankami za 100zł, to nie ma sprawy. Natomiast jak szukałem modelu do "następnego kroku" to zaczął się problem. Niestety duży model to duże koszty.

 

Pytanie Maćka mnie nie dziwi. Sam zadałem podobne. Rozmawiałem na ten temat na lotnisku. Buduję CAP 232 o rozpiętości 1,7m. Rzeczywiście, jak model objawił się swoją wielkością, to tak jak napisał Jarek, zwątpiłem w swoje umiejętności. Zapał uleciał i model czeka na dokończenie. Ja trenuję pianką i na symulatorze. O modelu wcześniej poczytałem, popytałem. Na szczęście kilka osób odpowiedziało na temat.

 

Szkoda, że wiele odpowiedzi jest typu - zbuduj model, kup 5 silników różnej wielkości i zobacz na którym będzie latał. Wówczas nie będzie od d. strony. Przecież to jest bez sensu. Jak znamy silnik, to chyba można określić wielkość modelu jaki będzie potrafił napędzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik do modelu, czy model do silnika to jedno. Ale poza kwestia takiej, czy innej kolejnosci wyboru chodzi tez o to, ze nie znajac umiejetnosci tworcy watku nie bardzo wiadomo, w jakim kierunku polecac. Stad kazdy poleca biorac za punkt odniesienia wlasne umiejetnosci i upodobania, co wcale nie musi prowadzic do optymalnego wyboru. Mam wrazenie, ze Pawel to mial wczesniej na mysli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek, prowadziłem podobną dyskusję. Chciałem budować trenerka. Koledzy przekonali mnie, że trenerek nauczy mnie tylko lądować i startować. I nic więcej. Mam budować akrobata, który przy tej wielkości jest majestatyczny i przewidywalny. Ja się posłuchałem i teraz mam pełne portki. Ale co tam. Moje lotnisko jest daleko od cywilizacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, to że mam 17 lat chyba nie powinno mnie dyskwalifikować do latania dużymi modelami benzynowymi. Może i jestem młody ale latam już od 5 lat i myślę że już mam na tyle doświadczenia aby latać tego typu modelami. Od 3 lat latam Kataną MD, a od roku spalinową Extrą 300l 1,5m i nie myślę żebym miał stanowić jakieś niebezpieczeństwo dla innych. Dziękuję panu Bartoszowi który chyba jako jedyny zrozumiał moje intencje w tym temacie. Prosiłem tylko o doradzenie mi jaki model mam wybrać gdyż nie znam aż tak dużo ich nazw i mógłby mi się spodobać króryś z przedstawionych przez panów. Nie chodziło mi o krytykowanie mnie, moich umiejętności czy też gustu. Prosiłem tylko o podanie swoich propozycji abym miał większe pojęcie na ich temat - chyba po to jest to forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba bylo tak od razu zaczac, zamiast sie dziwic, dlaczego nikt nie jest w stanie Tobie pomoc. Jak sobie radzisz z akrobatem, to w takim razie sproboj znalezc MX2 firmy Gonav (przynajmniej pod ta nazwa jest znany u nas). Znajomy lata tym modelem z silnikiem DLA32 i bardzo sobie chwali jego wlasciwosci.

Tutaj link do producenta: http://www.egaircraft.com/products.php?sort=14&id=37

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.