ejdzej88 Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Witam, mam trenerka o rozpiętości 160cm i lekkim wziosie. Nie ma on lotek no i jak przywiało na małej wysokości skontrowałem, ale nie wyszedł z przechyłu. Lotki będę dorabiał na własną rękę no i tu pytanie jaką wilkość lotki zastosować?? To nie akrobat więc chce zamontować po serwie(9g) na lotkę. Czy jeżeli lotka będzie miała około 3x30 cm użycie ich jako klap coś da?? Czy może zastosować większe mniejsze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Serwo jeśli już to dużo bardziej porządne. Znajomi mieli zwykłe standardy na lotki. Lotki dać krawędziowe na całej długości płata i szerokości 3 cm. Do tego dwa serwa czyli jedno serwo na lotkę i można by je wychylać jako klapy z dość dobrym efektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czhomik Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 W moim modelu trenerka Kyosho Trainer 40 (skrzydło 160cm ) lotki mam na długości 70cm i szerokosci 3,5cm. i to spokojnie wystarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ejdzej88 Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 A czy mniejsze np 30cm na skrzydło to jest sens stosować?? Bo to pozwoliło by zastosować mniejsze, lżejsze i tańsze serwa niż wstawienie standartów poza tym wstawiając lotki na całym płacie musiałbym rozwalać całe poszycie.... Samolot lata spokojnie wolno(jak dla mnie to popier... jak głupi;d) więc lotki mają pomóc w niwelowaniu przechyłów, a nie do kręcenia figur. Czy do takich lotek jak starczą można dać serwa 1,3 momentu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czhomik Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 ja w moim kyosho mam jedno serwo standard na dwie lotki a szczerze to mniejszego to bałbym sie stosować przy rozpiętości 1,6metra w spalince . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Jeśli je zrobisz na końcu skrzydła to jako lotki powinny się spisać. Jednak serwa i tak musiały by być większe. Małe serwa się tu nie spiszą bo mają zbyt delikatne tryby i dość szybko by się uszkodziły. Najprędzej to Hs 81 bym wpakował na te małe lotki. I te lotki na końcu skrzydła będą działać tylko jako lotki. Stosowanie ich jako klapy nie przyniesie ci żadnego pożytku. Ja bym zrobił lotki krawędziowe bo prędzej czy później zapragniesz pokręcić jakieś akrobacje czy mieć bardziej zwrotny model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 ...lotka powinna mieć powierzchnię równą 12% powierzchni skrzydła, obojętnie krawędziowe, czy klasyczne. Czyli zależy nie tylko od rozpiętości ale i od cięciwy. W trenerku pojedyncze serwo std ok 3kg spokojnie powinno wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ejdzej88 Opublikowano 13 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Dzięki za pomoc czyli już w miarę wiem jak to zrobić ;d Jakie lotki zastosować?? Krawędziowe- miały by około 8% powierzchni płata Czy takie o 30x8 na końcach skrzydeł(klasyczne??) które by miały te 12% powierzchni płata No i skrzydła mają lekki wznios około 5 stopni mozliwe, że mniej, ale nie chce go likwidować, które lotki powinienem zastosować??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Ja bym wybrał krawędziowe gdyż można je jako klapy stosować a wznios jeśli naprawdę nie jest duży to może zostać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.