Skocz do zawartości

Praca silnika na duzych wysokosciach.


Peter

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
Peter, a obecnie na ilu % nitro latasz.

 

Model Technics Bekra 10 - o ile pamiętam :) czyli 10% nitro

 

Można by spróbować zrobić próbę dla paliwa z zawartością 0% i 20% lub nie co większej aby tylko zaobserwować czy jest jakaś różnica.

 

Masz Peter możliwość przesłania dźwięku na ziemię? lub nagrania dźwięku podczas lotu?

Ciekawi mnie co się dzieje z silnikiem na takiej wysokości bowiem nie tylko trzeba brać pod uwagę spadek mocy ale i także zmniejszenie wydajności pracy śmigła :?:

Opublikowano

Paliwo ?

Nie wiem,czerwone.Zawsze prosze do OS,takie mi daja.

Marcin chyba sobie kojarzy nazwe,kiedys ja pisalem,ale teraz nie pomne gdzie.

Podejrzewam ze paliwo bedzie drozsze ok.Silnik zuzywa sie szybciej ok.

Akceptuje wszystkie zle strony.Chodzi mi tylko o to aby mial troche powera,bo juz zle jest na wysokosci 1000m.Moc wyraznie spada.Nie znacie tego ,latajac nizej,ale to glupie uczucie-dajemy full power, a model leniwie,prawie ze nie reaguje,podnosi dziob i zaczyna bardzo powoli sie wznosic.Dla mnie na poczatku lekki szok.Myslalem ze sie silnik zepsul,albo serwo od gazu,a tu taki zong :twisted:

Opublikowano

Myślę że przy takich wysokościach skład powietrza nie ulega aż takim zmianom by niska zawartość tlenu miała wpływ na spalanie.Natomiast samo ciśnienie atmosferyczne tak śmigło wytwarza mniejszy ciąg.Coś jak pływanie w Bałtyku i morzu Martwym.Lekarstwem mogłoby być np.śmigło o zmiennym skoku :))

może to bzdety ale tak myślę.

Opublikowano
co się dzieje z silnikiem na takiej wysokości bowiem nie tylko trzeba brać pod uwagę spadek mocy ale i także zmniejszenie wydajności pracy śmigła

Wyciagnac dwziek z nagrania to troche roboty.

Napisze jak ja to slysze.

Generalnie obroty nie zmieniaja sie,ale dzwiek jest inny,jakby o wyzszym tonie.Taki jak sie zalozy mniejsze smiglo i silnik pracuje na maks obrotach.Wkreca sie ogolnie wolniej po dodaniu gazu.Na maksa (wysoko) obrotow,czasem jak uderzy wiatr,to lekko zwolni silnik,ale wrazenie jest takie jakby mielil na sucho.Nie ma tego charakterystycznego dzwieku, jaki jest gdy silnik jest obciazony.

Wczesniej latalem na mniejszym skoku,bylo gorzej.Optymalne jest 8x5.Choc podejrzewam ze 9x5 pracowaloby lepiej.Ale nie robia takich na os 5 mm

 

Edit.

Ogolnie wrazenie jest takie ,ze widze ze mam full mocy,slysze to,a model/silnik zachowuje sie tak jakby mielil w prozni.Nie mam mowy o naglym przyspieszeniu.Nad ziemia 100-500m jest ok.wyzej porazka :oops:

widac to wyraznie,latam wtedy na mks 50%

Opublikowano

Jeżeli nie zależy ci na "życiu" silnika to można zatankować poliwo z zawartością 10% nitro, a podczas lotu rozpylić i wtłoczyć kolejne 10% czystego nitro bezpośrednio do silnika.

Opublikowano

Nitro - zmiejsza wrażliwośc silnika na regulację i zmiany warunków otoczenia.

 

Humm, 1000 m i problem ze sprawnością smigła nie zawcześnie na to??

Niczym zaczniesz walkę dodaj obrotomierz pokładowy zobaczymy co się dzieje z prędkością obrotową śmigła.

 

I dość ważkim argumentem jest czas lotu w ile osiągasz wysokość na której widzisz problemy?? Silniki modelarski zwłaszcza małe pojemności nie są wymyślone do długiego czasu bez ustannej pracy - może po prostu tzw. "puchnie". Na to pytanie odpowiedział by pomiar temp. głowicy.

 

Może wpadłeś w silne duszenie i dlatego taki efekt??

Avionika się kłania :wink:

Opublikowano
może to bzdety ale tak myślę.

 

Na razie wszystko co piszemy to tylko spekulacje.

 

Prosty kalkulator ciągu (Propeller Selektor) wskazuje ok 11% spadku ciągu przy stałych obrotach na wysokości 1km i 25% na wysokości 4km. Więc jakaś różnica ciśnień musi być :) Jak bardzo wrażliwe są na to silniki modelarskie z nadciśnieniową instalacją paliwową z pobranym ciśnieniem z tłumika tłumaczyć chyba nie trzeba :) Daje się to odczuć nawet na ziemi przy zmianach pogody. Mniej wrażliwe na to są instalację z pompą i instalacje zasilane z karteru silnika - to też warto rozważyć.

Opublikowano
Lekarstwem mogłoby być np.śmigło o zmiennym skoku )

może to bzdety ale tak myślę.

Mielismy podobna mysl w podobnym czasie.Smiglo mieli w prozni !

Ojej, nie mowcie mi ze jakies skoki mi sa potrzebne.$$$

Az mi sie wierzyc nie chce ze nie ma innej opcji.

Opublikowano

Masz film z takich lotów z dźwiękiem? I nie chcesz się pochwalić ??

 

Jak zachowuje się nadciśnieniowa instalacja paliwowa z pobranym ciśnieniem z tłumika w otoczeniu o coraz niższym ciśnieniu? Wzbogaca mieszankę (jak instalacja z pompą) czy może ją zubaża? Trzeba pamiętać że niższe ciśnienie zewnętrzne może wpłynąć na prędkość spalin w tłumiku a to znowu ma wpływ na ciśnienie w tłumiku i tym samym w instalacji :roll: .

 

Peter zawsze można zastosować przewymiarowane śmigło - kiepskie na niskich wysokościach ale być może lepsze na wyższych? Tylko skok czy rozmiar ma być większy? Regulacja oczywiście pod pracę na dużych wysokościach.

Opublikowano
Humm, 1000 m i problem ze sprawnością smigła nie zawcześnie na to??

Filmik jest w dziale.

Powiem tak,ze nawet na nim widac moja walke (kiedy dziob nie jest jednoznacznie pochylony w strone ziemi) o kazdy metr wysokosci.Zobacz sam, ze tylko kilka razy udalo mi sie w sposob widoczny nabierac wysokosci.Mowa o locie juz wysokim.

A jeszcze wyzej ,na moje oko 1000 m jest juz calkiem zle.

Opublikowano
Humm, 1000 m i problem ze sprawnością smigła nie zawcześnie na to??

Filmik jest w dziale.

Powiem tak,ze nawet na nim widac moja walke (kiedy dziob nie jest jednoznacznie pochylony w strone ziemi) o kazdy metr wysokosci.Zobacz sam, ze tylko kilka razy udalo mi sie w sposob widoczny nabierac wysokosci.Mowa o locie juz wysokim.

A jeszcze wyzej ,na moje oko 1000 m jest juz calkiem zle.

 

Ten ? 128Mb?

Opublikowano

Ale przecież na 1000m nie ma aż tak niskiego ciśnienia (gęstości powietrza)

Przecież bywa na ziemi ciśnienie poniżej 940 hPa

 

Wzniesienie n.p.m.

Średnie ciśnienie atmosferyczne wyrażone w hPa

500 m 954

1000 m 894

2000 m 786

3000 m 689

 

Czyzby spadek o jeszcze 50 hPa miał tak duży wpływ na śmigło i silnik?

Opublikowano

Już sobie film obejrzałem - ale tam nie ma dźwięku motorka :( po za tym nie wiem jak Ty to zrobiłeś że masz ostry obraz - ja na moim aparacie mogłem pomarzyć latać ze spalinką bo ostrość tracił.

 

No nic - pozostaje kwestia - co dzieje się z mieszanką na większych wysokościach? (za bogata czy za uboga?)

 

Trzeba zastosować przewymiarowane śmigło.

 

Silnik ma pracować dobrze w nieco rozrzedzonym powietrzu i wykorzystywać swoją moc (śmigło) kosztem pracy na niskich wysokościach.

 

Większym śmigłem raczej nie da się uszkodzić silnika więc chociaż taki plus :)

 

Tak myślę.

Opublikowano
Tak myślę.

I ja tez tak mysle, ale niech ktos wymysli gdzie kupic smiglo rozmiar 9 lub 10 na os 5 mm.

A i na paliwie zrobie eksperyment , damy mu 20% :evil:

Opublikowano
I ja tez tak mysle, ale niech ktos wymysli gdzie kupic smiglo rozmiar 9 lub 10 na os 5 mm.

 

Właśnie tylko czy śmigło ma iść większe na średnice czy na skok łopat? To jest ważne wydaje mi się. Druga sprawa to śmigła Master Airscrew trzeba rozwiercać na silnik 6,5ccm (10,11 cali) a APC już nie pamiętam.

Opublikowano
Peter to twój model w Zakopanym by nie wystartował (część Zakopanego sięga pow. 1000m npm)

Byc moze !

Jednak cos w tym jest ze mam ciag do pewnej wysokosci , a pozniej mieli na sucho.

Wartaloby gorali zapytac co na ten temat sadza ? :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.