Rekrut:) Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Witam! Mam Problem z silnikiem emax 2822.Silnik miał kiedyś krakse nie jedna i teraz mam taki problemik: Dając coraz więcej mocy silnik zaczyna zgrzytać aż w pewnym momencie staje.Na niewielkiej mocy ciągnie ale to za mało i strach latać z takim napędem.Kiedyś myślałem ze mam zepsute jedno uzwojenie więc z jednej fazy odwinąłem troszke(chyba raz lub dwa razy odkręciłem jakby).Nie wiem czy to przez to może na tej fazie sie zatrzymuje...co zrobić?Nawijać silnik czy z pozostałych faz również odwinąć troche?Pakiet mam nowiutki to Zippy 1500mAh 20C ładowany balancerem więc to nie przez niego.Daje filmik na którym jest nagrane jego działanie...te trzaski to właśnie te zgrzyty.A te klikania czy coś to nie wiem skąd się wzięły :evil: DAJCIE SOBIE TROSZKE GŁOŚNIEJ BO JEST CICHO NAGRANE http://img532.imageshack.us/my.php?image=sta40016di1.flv P.S Silnik spr na kilku śmigłach i na każdym dochodzi do tego samego momentu.Mam 30A regluator a nie wiem czemu sie grzeje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Nic, tylko przewijać na nowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekrut:) Opublikowano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Ok.a jakim drutem?nie mam jak spr jaki jest oryginalny...ma może ktoś możliwość spr jaki tam jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Ja równiez radzę przewinąć, w pełnych oznaczeniach typu silnika jest podana ilość zwoi. Najlepiej jest przewijać, tak jak oryginał, wiązką cienszych pzrewodzików średnicy 0,25-0,35. Sprawdź ile ma magnesów silnik, jeśli 14 to nawijanie nie jest takie proste, radzę sprawdzić w tabeli http://fast-results.com/lnl/nutpol_pl.htm . Przykladowo w oznaczeniu AacCBbaACcbB litery A i a oznaczają tę same uzwojenie (drut) tylko dla A uzwojenie jest nawijane w prawo a przy literce "a" na kolejnym zębie uzwojenie to jest nawinięte w lewo. Litery A i a , B i b, C i c - oznaczają uzwojenia 3 faz (oddzielnych drutów). Kierunek prawo i lewo jest umowny, ważne że duża i mała litera oznacza nawinięcie w przeciwnych kierunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
n6210 Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Nie masz luzu na loźyskach (albo panewkach bo nie wiem co tam masz) ? Mnie (poza słuszna rada przewinięcia) wygląda, że albo gubi się w fazach (zwarcie/niedolut na jednej fazie/zwalone magnesy) albo / i masz luz na łożysku/panwece i wał z korpusem wpadają w wibracje przy większych obrotach. Magnesy wszystkie sprawne ? Przebicia do obudowy nie ma ? Jeżeli kable do silnika były przedłużane to czy nie ma zimnych lutów. Możesz to wszystko posprawdzać - pamiętaj jednak, że niezbyt dobrym pomysłem jest odwijanie zwoji z jednej/dwóch cewek (ostatecznie ze wszystkich ale ma to swoje konsekwecje w postaci wzrostu prądu w silniku i regulatorze przez co bardziej sie on grzeje. Oczywiście sporo zależy od tego jak silnik jest nawinięty i ile tych zwoi jest. Pomijam inne sprawy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekrut:) Opublikowano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Luzów nie ma ani na łożysku ani na wale...odwinąłem na innych fazach troche drutu i przestało troche tak drgać ale moc i temp rośnie wiec nie pozostaje mi nic innego jak nawijać na nowo...a co najgorsze mam 14 magnesów.Będe go rozwijać i notować jak było co nawiniete i ile razy.wezmę taki sam drut co był i będe próbować(tej samej grubości).Silnik niby nie drogi bo 41pln ale dla mnie to dużo i nie mam jak na razie ani grosza A co zrobić żeby był troszke mocniejszy?Grubszym drutem nawinąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Tabelka, którą podal ci "tomekr" to podstawa dla każdego kto próbuje naprawić lub zrobić własny silnik bezszczotkowy. Tutaj jest jeszcze dokłady opis do tabelki. powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Rekrut:), nawijaj podobnie jak miałeś, mocy nie zwiększysz bez wyrażnego spadku sprawności, bo ona zależy od objętości magnesów. Równiez proponuje nawinąć wiązką przewodów - tak jak w oryginale, można zmieścić wiecej drutu niż w przypadku nawijania pojedynczo. Jest duże prawdopodobieństwo, że zmieścisz więcej uzwojenia, ale raczej staraj się nawinąć je większą ilością drutów lub grubszym przewodem, a tyle samo zwoi wtedy będziesz miał podobne parametry silnika. Jak odwijasz stare uzwojenie to zwróć uwagę, czy masz oddzielnie zlutowane uzwojenia w jedną wiązkę nigdzie nie wyprowadzoną - jeśli tak to silnik masz polączony w gwiazdę, jesli są tylko wyprowadzenia do kabli to masz połączenie w trójkąt. I na koniec uwaga prakryczna, opisz flamastrem na zębach statora litery symbolizujące kierunek nawijania, oraz dodatkowo zęby początku uzwojenia, przyda Ci się później przy łączeniu przewodów. Co do sprawdzenia grubosci drutu, to jest stary sposób, nawijasz ciasno 10 zwoi i mierzysz szerokość nawinięcia linijką, może to być i 20zw, dzielisz wynik przez ilosć zwoi , trzeba jeszcze odjąć ze 0,03mm na emalię i masz grubość drutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.