Skocz do zawartości

Mechanika skrzydła - klapy do lotek


piotralski

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, wspomaganie klap do lotek jest bardzo przydatne, szczegolnie gdy latamy bardzo szybko. Jednak gdy krążyły w termice warto z niego zrezygnować bo czasami generuje zbyt duże opory. Tako wiec warto zrobic fazy lotu do latania na szybko i do latania w termice. Do ładowania warto włączyć redukcje roznicowosci. Wspomaganie klap do lotek tez moze byc mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek jak zawsze masz rację. Do termiki klapy zostawiamy w spokoju, ale jak chcemy poszaleć to trzeba dołożyć.  :)

U mnie przy lądowaniu pracują klapy i lotki. Wszystko jest zrobione proporcjonalnie w zależności jak jest wysunięty drążek podczas lądowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurku, dzięki za cenne wskazówki. Klapy do lotek miksowałem z myślą o lataniu z przytupem, agresywnie.

Konrad, w Alpinie do motyla mam jeszcze domiksowane hamulce - lądowanie w zasadzie w miejscu :)

Marku, tak SW pływający, właśnie jeden z 2m poszedł na giełdę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Krzysztof, Alpina to zupełnie inna bajka niż te które znalem do tej pory. Jak znajdę chwilę to się rozpiszę na jej temat

Jerzy, wspomaganie lotek klapami mam 100% do 50% i jest super! Oczywiście nie używam tego mixa w termice. Do lądowania mam motyla zmiksowanego z hamulcami, chociaż ostatnio używam samych hamulcy i model generalnie schodzi do ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam podawać w mikrosekundach? % to nie tylko duże promile ale i interesujące narzędzie do porównywania liczb. Całkiem jednoznaczne jak sie podejdzie do tego wlasciwie

Cos gdzies dzwoni ale nie wiadomo co i w ktorym kościele. A moze to dzwonek w podstawówce? Nie lubię takich bezsensownych postów jakie zaserwował Krzysiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post rzeczywiście umieściłem po zbyt dużej ilości piwa (promili), nie chciałem jednak nikogo urazić - przepraszam. Oczywiście, że do porównania liczb % to interesujące narzędzie, bardziej jednak dzwoniło mi w kierunku milimetrów wychylenia (no o.k. przy miksie możemy prównywać %). Ale żeby tak od razu besztać za bezsensowność..........???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie lubie bezsensownych postów. lepiej siedzieć cicho niż pisać bez sensu

plątasz pojęcia pisząc posty. Wychylenie klap do lotek bez problemu można i przy teoretyzowaniu (a nawet wypadało by) podawać w procentach. Czemu - pomyśl. To jest najbanalniejszy z miksów. A właśnie podawanie innych miksów w procentach jest totalnie bezsensowne, bo one zalezą od indywidualnie dobranych wychyleń sterów i konfiguracji dźwigni, popychaczy itp.....

 

Dodawanie za dużo klap do lotek powoduje zbyt duże schamowanie modelu. Co z tego że szybko zawróci, jak lepszy efekt można uzyskać wykonując bardziej rozwlekły zakręt przy większej prędkości. Model nie straci prędkości a nawet może ją zwiększyć, zachowa energię a dodatkowo nie straci na wysokości. Czasami lepiej zwiększyć wychylenia lotek niż dodać więcej klap. Lub ustawić poprawnie różnicowość na lotkach - to pewnie wielu z Was ustawia na oko na 50%, a precyzyjne wyregulowanie potrafi bardzo poprawić zachowanie modelu w zakręcie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.