Skocz do zawartości

Mechanika skrzydła - klapy do lotek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1:25 przy wychodzeniu - o tym mówiłem. Gdyby jeszcze mocniej zaciągnął to było by jeszcze lepiej widać jak się wyginają. :)

Warunki marzenie. W przyszłym roku muszę zorganizować jakiś wyjazd w takie górki. Coś pięknego.

Opublikowano

Panowie, wspomaganie klap do lotek jest bardzo przydatne, szczegolnie gdy latamy bardzo szybko. Jednak gdy krążyły w termice warto z niego zrezygnować bo czasami generuje zbyt duże opory. Tako wiec warto zrobic fazy lotu do latania na szybko i do latania w termice. Do ładowania warto włączyć redukcje roznicowosci. Wspomaganie klap do lotek tez moze byc mniejsze.

Opublikowano

Jurek jak zawsze masz rację. Do termiki klapy zostawiamy w spokoju, ale jak chcemy poszaleć to trzeba dołożyć.  :)

U mnie przy lądowaniu pracują klapy i lotki. Wszystko jest zrobione proporcjonalnie w zależności jak jest wysunięty drążek podczas lądowania.

Opublikowano

Jurku, dzięki za cenne wskazówki. Klapy do lotek miksowałem z myślą o lataniu z przytupem, agresywnie.

Konrad, w Alpinie do motyla mam jeszcze domiksowane hamulce - lądowanie w zasadzie w miejscu :)

Marku, tak SW pływający, właśnie jeden z 2m poszedł na giełdę :D

Opublikowano

A jak z prędkoscią porównując do falconów? tylko gadaj szczerze :D Jestem ciekaw czy nie muli..Następny atut to wysokosci na których mozesz latać :)

Opublikowano

Na razie Marku ciężko stwierdzić jak z prędkością. To był pierwszy dzień Alpiny na lotnisku. Latałem delikatnie. Może w ten weekend ją docisnę :)

 

PS

Patrzac na loty innych ma duuży potencjał.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Piotrze,

nic nie piszesz o wrażeniach z latania Alpiną. Przyznam, że zainteresowałeś mnie 4 m!!! No i oczywiście powstało natychmiast pytanie czy alpina, czy solution xl a może tak bardzo chwalony volcano???

Opublikowano

Ja chyba do takiego modelu dał bym nie wiecej niz 30% klap do lotek. Do żwawszego latania. Do krążenia w termice 0%

Do lądowania unoszę lotki max 30-50%. Wystarcza do stabilizacji i zapewnia dobre sterowanie modelem przy lądowaniu.

Opublikowano

Krzysztof, Alpina to zupełnie inna bajka niż te które znalem do tej pory. Jak znajdę chwilę to się rozpiszę na jej temat

Jerzy, wspomaganie lotek klapami mam 100% do 50% i jest super! Oczywiście nie używam tego mixa w termice. Do lądowania mam motyla zmiksowanego z hamulcami, chociaż ostatnio używam samych hamulcy i model generalnie schodzi do ręki.

Opublikowano

Nie w tym sensie że lotki chodzą na 100% możliwości :D

 

Generalnie zacząłem od 30% klap do lotek, ale dopiero przy 50% zaczęło to nabierać sensu... i fajnie, jak dla mnie.

 

PS

Może to specyfika modelu...

Opublikowano

A Wy dalej podajecie sobie te wszystkie mixy i wychylenia w %-ach. Jurek przecież Ty reprezentujesz nasz kraj przecie? No chyba że macie te same aparatury i modele?

Opublikowano

A mam podawać w mikrosekundach? % to nie tylko duże promile ale i interesujące narzędzie do porównywania liczb. Całkiem jednoznaczne jak sie podejdzie do tego wlasciwie

Cos gdzies dzwoni ale nie wiadomo co i w ktorym kościele. A moze to dzwonek w podstawówce? Nie lubię takich bezsensownych postów jakie zaserwował Krzysiek.

Opublikowano

Post rzeczywiście umieściłem po zbyt dużej ilości piwa (promili), nie chciałem jednak nikogo urazić - przepraszam. Oczywiście, że do porównania liczb % to interesujące narzędzie, bardziej jednak dzwoniło mi w kierunku milimetrów wychylenia (no o.k. przy miksie możemy prównywać %). Ale żeby tak od razu besztać za bezsensowność..........???

Opublikowano

bo nie lubie bezsensownych postów. lepiej siedzieć cicho niż pisać bez sensu

plątasz pojęcia pisząc posty. Wychylenie klap do lotek bez problemu można i przy teoretyzowaniu (a nawet wypadało by) podawać w procentach. Czemu - pomyśl. To jest najbanalniejszy z miksów. A właśnie podawanie innych miksów w procentach jest totalnie bezsensowne, bo one zalezą od indywidualnie dobranych wychyleń sterów i konfiguracji dźwigni, popychaczy itp.....

 

Dodawanie za dużo klap do lotek powoduje zbyt duże schamowanie modelu. Co z tego że szybko zawróci, jak lepszy efekt można uzyskać wykonując bardziej rozwlekły zakręt przy większej prędkości. Model nie straci prędkości a nawet może ją zwiększyć, zachowa energię a dodatkowo nie straci na wysokości. Czasami lepiej zwiększyć wychylenia lotek niż dodać więcej klap. Lub ustawić poprawnie różnicowość na lotkach - to pewnie wielu z Was ustawia na oko na 50%, a precyzyjne wyregulowanie potrafi bardzo poprawić zachowanie modelu w zakręcie.

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.