piotrb Opublikowano 15 Września 2014 Opublikowano 15 Września 2014 Witam Zdecydowałem się wykonać model samolotu Siemens Schuckert D III ponieważ zależało mi na zbudowaniu konstrukcji troszkę innej od wszystkich. Mam nadzieje że uda mi się udowodnić, że coś tak „pękatego” potrafi lataćJ Historia Siemens-Schuckert D.III był niemiecki myśliwiec jednomiejscowy zbudowanym przez Siemens-Schuckert Werke. Oblatany w I połowie 1917 roku dwupłatowiec posiadał silnik gwiazdowy o mocy 118 kW (160 KM) W związku z licznymi awariami seryjne myśliwce trafiły do służby dopiero na początku 1918 r. Samolot ten miał najlepszą prędkość wznoszenia ze wszystkich myśliwców I wojny światowej (1 min 45 s na 1000 m, 3 min 45 s na 2000 m i 20 min na 6000 m). Zastąpiony został w ostatnim okresie wojny przez nowszy model Siemens-Schuckert D.IV, napędzany mocniejszym silnikiem Siemens-Halske Sh.IIIa o mocy 147 kW (200 KM). Ogółem wyprodukowano 200 samolotów wersji D.III i D.IV Opis konstrukcjiBył to jednomiejscowy dwupłat konstrukcji drewnianej. Kadłub półskorupowy o przekroju kołowym pokryty sklejką, aluminiowa osłona silnika. Skrzydła dwudźwigarowe, konstrukcji drewnianej, kryte płótnem, zespolone słupkami drewnianymi i drutem stalowym. Śmigło czterołopatowe z kołpakiem. Uzbrojenie: 2 zsynchronizowane karabiny maszynowe Spandau LMG 08/15 7,92 mm umieszczone na grzbiecie kadłuba przed kabiną pilota. · Długość: 5,70 m · Rozpiętość : 8,43 m · Wysokość: 2,80 m · Powierzchnia nośna: 18,90 m² · Masa własna : 534 kg · Max. masa startowa : 725 kg · Prędkość maksymalna : 180 km / h · Pułap : 8000 m · Uzbrojenie: 2 x 7,92 mm (0,31 cala) LMG 08/15 karabinów maszynowych A tak model zostanie pomalowany Opis i zdjęcia pochodzą z Internetu – Wikipedia
piotrb Opublikowano 17 Września 2014 Autor Opublikowano 17 Września 2014 Witam Zestaw dotarł do mnie szybciej niż założyłem wątek na forum:)
piotrb Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Opublikowano 28 Listopada 2014 Witam po dłuższej przerwie:) Nie wiele czasu do końca konkursu zostało więc zabrałem się do pracy Prace rozpocząłem od sklejenia kadłuba Do sklejenia pianki użyłem kleju UHU POR Następnie przystąpiłem do wycięcia steru wysokości i kierunku ze stateczników i do obróbki wyżej wymienionych elementów tj. delikatnie zaokrągliłem narożniki nożykiem, oszlifowałem papierem 100 i wyprasowałem żelazka Następnie wkleiłem wzmocnienia z prętów węglowych Wyciąłem w kadłubie miejsce na stateczniki Wkleiłem stateczniki w kadłub W tym samym czasie trwały prace przy skrzydłach. Polegały one na wycięciu nożykiem lotek, zaokrągleniu i wygładzeniu krawędzi tak jak zrobiłem to ze statecznikami. Skrzydła skleiłem klejem UHU POR Wkleiłem w skrzydła wzmocnienia z prętów węglowych oraz serwada lotek. Lotki również wkleiłem na klej UHU POR Żeby uzyskać odpowiedni kształt kadłuba ponacinałem i skleiłem przód kadłuba. Po wyschnięciu oszlifowałem papierem 100 i wyprasowałem Wykonałem łoże ze sklejki Wyciąłem w kadłubie miejsce na pakiet Z kawałka pianki epp przygotowałem łoże pod pakiet
JacekK Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 Uważaj na tę oś silnika. Siła bezwładności przebije pakiet podczas jakiegoś crasha.
piotrb Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Opublikowano 30 Listopada 2014 Witam Dziękuję za radę. Rozwiązałem ten problem:) Ale o tym troszkę dalej:) cd... Wkleiłem łoże pod pakiet i wyprofilowałem kadłub Przygotowałem wręgę pod serwa od steru kierunku i wysokości ze sklejki Poprowadziłem bowdeny Malowanie W związku z bardzo wysokim poziomem konkursu postanowiłem zmienić malowanie. Jest to malowanie ze stycznia 1918 r. Posiada ono jeszcze „stare” krzyże i pełną obudowę silnika oraz nowy ster kierunku Przygotowałem szablony ( wydruk z komputera przyklejony na taśmę dwustronną) Skrzydła Żeby pomalować skrzydła przygotowałem szablony z twardego „śliskiego” kartony i nakładałem kolejno różne kolory farby Dodałem kilka szczegółów pisakiem na kadłubie Wkleiłem stery kierunku i wysokości na klej UHU POR Efekt końcowy Wkleiłem dolne skrzydło i górne Ze sklejki wyciąłem dodatkowy szczegół Połączyłem lotki dolnego i górnego skrzydła Podwozie wykonałem z płaskowników węglowych Wsadziłem silnik i regulator Wykonałem kołpak wykorzystując plastikowy kołpak kupiony w sklepie Pierwszy lot Pierwszy lot mam już za sobą. Strasznie wiało i nie były to najlepsze warunki do lotów. Model okazał się bardzo szybki i zwrotny oraz odporny na uderzenia (miałem twarde lądowanie – ucierpiało tylko zawieszenia ale po chwili samolot był gotowy do walki) Pierwsza walka Pierwsza walka odbyła się zaraz po oblocie. Miałem trudnych przeciwników. Koledzy Tomek i Marek z Bierutowa byli gotowi walczyć w tak trudnych warunkach. Na marginesie Tomek również bierze udział w konkursie. Jego Pfalz D III okazał się trudnym przeciwnikiem dla mojego Siemensa. Filmowała moja żona swoim aparatem a nie kamerą więc jakość nie jest za dobra Po pierwszej walce która była raczej walką z wiatrem postanowiliśmy zmierzyć się jeszcze raz bo co to za walka jak wszystkie taśmy są całe. Niestety operator nam zmarzł i zrobił sobie przerwę więc było bez kamerowania. Walka była od samego początku bardzo ostra i niestety przyniosła swoje żniwoL Jeszcze kilka zdjęć gotowego modelu który został naprawiony po kraksie Dołożyłem karabiny i pilota oraz skończyłem malowanie Waga bez pakietu Waga z pakietem
Rekomendowane odpowiedzi