Pietuh Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Arek, policzyłem twój setup i wyszło mi 420.- i jeszcze nie ma ramy, śmigieł, śrubek, etc. a tu masz gotowy kit który jest trochę lepszy od tego co kombinujesz (tak myślę) i prawie na pewno to poleci:-)http://allegro.pl/quadcopter-fpv250-kit-do-budowy-fpv-i4791182457.html Ja sobie dalej walczę z zasilaniem i próba z dołożeniem mu trochę więcej paliwa nie powiodła się bo i ciężar i chyba już lekko przesadziłem:-( Za kilka dni będzie próba na 4s4p i chcę założyć śmigła 8x4,5 więc pytanie dla latających tymi cudakami o różnice w poborze prądu między 3s i 4s czy ktoś to mierzył i porównywał, przeliczając wagowo. Szukam jeszcze nakrętek m6 o prawym i lewym gwincie, bo F450 E300 ma właśnie taki gwint, a reszta silników DJI ma m5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Wczoraj odbył się pierwszy lot FPV ale wiatr za mocny i pilot jeszcze nie wprawiony więc było wesoło, tu fotki i opis http://pfmrc.eu/index.php?/topic/49767-kieszonkowe-fpv/ Na filmie z lotu 3,40min chwilę po-filmowałem obraz z monitora bo nie byłem pewny czy włączyłem w kamerze nagrywanie, a w końcówce podczas drugiego lotu lądowanie przy silnym wietrze na auto-lądowanie, co nie było dobrym pomysłem. Gdybym przy tym doświadczeniu jakie mam w lataniu quadami poleciał samolotem to pewnie czas lotu zamknął by się w 10 sekundach, więc te modele są proste w pilotażu jak drut. Bardzo mnie to cieszy bo przy następnych odwiedzinach małych dzieciaczków, to sobie polatają, bo do tej pory tylko po ziemi:-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Wczoraj odbył się drugi lot FPV, tym razem test zasięgu nadajnika 200mW na odległość, postanowiłem lecieć na wysokości 50-60m aż do zaniku wizji. Straciłem podgląd dokładnie 1100m od bazy, tylko próbując obracać Ufolota aby złapać link video bezwiednie obniżyłem pułap i doszło do tego failsafe i cudak sam sobie wylądował, tylko nie na cztery łapy a na bok. Skutek taki, że silniki jakiś czas pracowały i jeden z nich, a właściwie regulator coś mi szwankuje. Po załączeniu silnik się nie obraca tylko dostaje wibracji, ale po dodaniu gazu wchodzi na obroty, tylko z małą mocą, zamieniłem silniki i to samo, więc przyczyną może być awaria regulatora, pierwsze badanie na węch nie wykazuje żeby się coś skopciło. Może ktoś obeznany w tych cudakach może mi pomóc? Dojrzewanie do quada trwa:-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 29 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Dojrzewanie trwa, ale ostateczny kształt i wyposażenie już mam sprecyzowane i reszta relacji będzie w dziale FPV a na razie próby różnych opcji zasilań w połączeniu z różnymi śmigłami, bo okazuje się że pytając gdziekolwiek o dane modelu E300 zalega cisza. Ufolot czeka na zmianę pogody, bo wieje zimny wiatr i jak tylko się poprawi lecimy na maksa;-) Uzbroiłem go w zestaw na jakim latałem Pandą do 3,5km więc będzie małe porównanie. Nadajnik 400mW, kamera "jedynie słuszna" czyli Sony 600tvl i zasilanie Rhino 610mAh, całość klamotów FPV waży 130g. Mam jeszcze parę pytań do bardziej doświadczonych lataczy -jak sprawdzić czy sc jest ok -lądując w trybie fail-safe po wylądowaniu silniki pracują, co było powodem awarii regla, jak można je wyłączyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 (...) -jak sprawdzić czy sc jest ok -lądując w trybie fail-safe po wylądowaniu silniki pracują, co było powodem awarii regla, jak można je wyłączyć? A trybie ATTI, model powinien pozostawać w jednym miejscu - bez "pływania" na boki. Po wylądowaniu, nawet w trybie FailSafe, przełącz najszybciej jak to możliwe na tryb Manual. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Jeszcze pytanie o sens stosowania GPS bo latając na Atti Ufolot trzyma nieźle wysokość i przy braku wiatru jest stabilny i łatwy w lataniu, więc o co chodzi z tym GPS-em to tylko lepsza stabilizacja i ewentualnie RTH? a pytam bo od kilku dni pogoda jest bardzo mglista i nie zawsze łapie satelity, trzeba zrobić parę kółek nad głową.Polatałem trochę w manualu i mogę powiedzieć, że Hubsan jest bardziej stabilny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2014 Z tymi trybami lotu to tak jest: GPS -po puszczeniu drążków (gaz na środku) model ma utrzymywać pozycję względem ziemii z dokładnością 2,5m na boki i 0,8m góra-dół (o ile dobrze pamiętam) z pomocą baro i GPSa. ATTI -utrzymywanie poziomu (nie pozycji -GPS wyłączony) i wysokości (baro) dokładność wysokości jak wyżej). Manual -utrzymywanie zadanego mu kąta (GPS i baro wyłączone) -tak jak go przechylisz, tak leci. GPS jest dobry do nauki latania -puszczamy drążki, quad hamuje i wisi. Poza tym, sprawdza się przy filmowaniu, albo gdy chcemy iść na kawę nie lądując modelem Na ATTI będzie stabilnie wisiał tylko przy bezwietrznej pogodzie, jak zawieje to będzie uciekał. Po opanowaniu podstawowych manewrów najlepiej latać w tym trybie, wtedy jesteśmy przygotowani na wypadek jakbyśmy lecieli na GPSie i straciłby satelity (wtedy wchodzi w tryb ATTI). Latając na manualu musisz cały czas go kontrolować drążkami, prawie jak w heliku FBL (chociaż trochę łatwiej). Hubsan sam się poziomuje po puszczeniu drążków, więc nie ma się co dziwić, że jest stabilniejszy niż F450 w manualu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Dzięki Giulio, już sobie wszystko poukładałem i dalsza relacja na FPV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi