Skocz do zawartości

YAK 54


motyl

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7kg to troche za dużo :D

 

a zwalał się dlaczego ?? zrywał strugi czy za słaby silnik ?

 

Stawiam na zerwanie strug. Sprawdzaliśmy kąty zaklinowania skrzydeł, statecznika po niewielkich poprawkach kąty były Ok. Ale i tak po trochę ostrzejszym zaciągnięciu składał się na skrzydło, swoje musiała robić waga, obciążenie wychodziło prawie 140 g/dcm. Do lądowania za to szedł jak szybowiec (nawet na zgaszonym silniku, ale przed lądowanie model rozpędzony) ... nie szło go posadzić, leciał nad pasem i leciał, trzeba było go sadzać na siłę !

 

Jest szansa że jak wyjdzie ci 5 kg to zacznie jakoś latać.

Opublikowano

Jak przekroczy 5,5kg to nawet go nie będę próbował oblatywać :D

 

Nie ważyłem pustego modelu, więc nawet nie wiem w jaką wage celować, ale skoro producent podawał 5200-5300, a moje doświadczenie z CMPro mówi że da sie w tej wadze zemiścić to chyba się uda :D

Opublikowano

Trzeba być dobrej myśli 5kg myślę jest realne obciążenie koło 100g powinien latac całkiem inaczej 1.5kg różnicy to dużo.Teraz z innej beczki Motyl Ty jako jeden z nielicznych nie bijesz piany tak jak niektórzy ,że usłyszą cos złego na temat swojego modelu i za wszelką cenę chcą udowodnić, że maja racje SZACUN :wink: walcz z wagą i fruuuu

Opublikowano

przez moj warsztat przewinely sie kiedys resztki tego yaka z torunia :P model z torunia poszedl do warszawy, tu zostal rozbity, ja odkupilem pol kadluba z kabina, usterzeniem i skrzydlami, z mysla budowy kadluba balsowego pod to co zostalo. Czasu cialge malo i model poszedl gdzies dalej w swiat. Ten yak latal w toruniu chyba z quadra, jak by nie patrzec to dosc archaiczny silnik i jeszcze zaplon magneto, i waga prawie pod 2kg :)

Motyl z ta zarowka jest sansa zmiescic sie w 5,5kg a wtedy to tym modelem moze byc calkiem inne latanie, to ze sie zwalal to wina obciązenia powierzchni nosnej, i nie przystosowanego do tego profilu.

Opublikowano

model przestał półtora roku w szafie bo kminiłem temat co by go zbenzynować:) Efekt widzicie,a wszystko wina STOŚKA bo zadzwonił że zamawia silniki i czy nie chce jakiegoś :D

 

Motyl Ty jako jeden z nielicznych nie bijesz piany tak jak niektórzy ,że usłyszą cos złego na temat swojego modelu i za wszelką cenę chcą udowodnić, że maja racje

 

każda sroka swój ogonek chwali, ale mnie to dynda co kto mówi :D jak pisałem wcześniej pożyjom uwidziom :D

 

 

Teraz jestem na etapie szukania rezonansu do niego ale nadzieja w człowieku który ma troche doświadczenia :D Myśle że po rozmowie z p. Rachwałem coś się rozjaśni :D

Opublikowano

taki widok cieszy oko :D

 

yak004.jpg

 

po rozmowie z Darkiem ( djdit) skusiłem się na Blue Birdy :D 630MG na kierunek i 4x 620MG na lotki i kierunek :D

Opublikowano
Motyl mam nadzieje że film z lotów jakiś będzie

 

tradycyjnie nie będzie :D Niby kamera lotniskowa jest, ale u kojota. A umawiać się pod kamerę to mi sie nie chce, po prostu idę i latam :D

Opublikowano

Cześć,

 

obserwuję ten wątek i trzymam kciuki, bo uwielbiam kształty rosyjskich akrobatów. Mam nadzieję, że stworzysz idealną konfigurację do tego modelu i udowodnisz, że da się doprowadzić do porządku akurat ten, tak obrzydzany tu i ówdzie, model. Będzie kogo naśladować w przypadku tego Yaka z CMPro.

Jeszcze raz: trzymam kciuki i powodzenia.

Opublikowano

ogólnie problemów nie mam większych z modelem tylko rezonans muszę dopasować to jest w tej chwili już jedyny największy problem :/

 

A czy latać się da ?? mam nadzieje że tak :D

Opublikowano

dziś wstępne ważenie :/

 

model wszystkimi serwami i odbiornikiem, zbiornik, silnik bez tłumika, brak popychaczy i dźwigni, wyłącznika i pakietu wychodzi w okolicy 4,5kg.

 

Myśle że bez większych problemów wyjde z wagą 5-5,2kg +paliwo, co daje szanse na latanie z obciążeniem 110g/dm2

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Brawo ze zaczełes wreszcie go robic moze zobacze jek bedziesz latał ja mam eksterke 300s cmpro i nie długo sie sam dowiem czy samoloty z cmpro to nie nieloty czy nie pozdro

Opublikowano

dawno nie pisałem :D

 

Model poskładany oblatany no i jak to CMPro po oblocie roboty jest :P

 

Wzmocnić kadłub po awaryjnym lądowaniu i dalej się lata :D

 

model do lotu około 6,2kg, ale zaskoczył mnie bo po 2 min loty zgasl silnik i nogawki mało mi się nie rozerwały od flatteru, ale model ładnie trzymał się powietrza :D

 

Odrazu zaznaczam ŁADNIE jak na CMPro !! !!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.