Stabilny Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 Witam, buduję quadrocopter o wadze ok. 600g bez silników. Zasilany jest dwoma bateriami LiPo 2S, poprzez 10A regulatory ESC Turningy. Wyposażony jest w śmigła 6x3 (większe niestety nie są możliwe do zamontowania) .Początkowo chciałem użyć silników hexTronik 20g (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8478__hexTronik_20gram_Brushless_Outrunner_2300kv.html) jednak okazało się, że ciąg jest niewystarczający (tylko 220g, mimo że na stronie jest informacja o 300g). Nie wiem też dlaczego, mimo teoretycznego ciągu ~800g, quadrocopter nie unosi się (waga z silnikami - 660g). Czy mógłbym prosić o opinię/poradę co do dobrania właściwych silników? Patrzyłem też na:-http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5453__hexTronik_24gram_Brushless_Outrunner_3000kv.html-http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29684__A20S_Brushless_Outrunner_Motor_2800kv.html-http://www.modelarski.com/produkt-Silnik_Emax_CF2805,1534.htmlCzy poradzą sobie z masą quadrocoptera?Dzięki za pomoc!
AndyCopter Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 Dobierz wg poniższego wzoru: ( ( całkowita_waga_modelu *2 / ilość_silników ) / ciąg_1_silnika ) * 100 otrzymasz procentową wartość potrzebnej mocy do unoszenia. Im mniejsza wartość, tym lepiej będzie latać. Wartość powyżej 75 będzie wymagać doboru innych silników. .
PK999 Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 A co tam masz na pokładzie, że taka waga? Miałem quadro w podobnym rozmiarze i ważył koło 400g Jakie masz akumulatory i dlaczego aż dwa? Przy 7 calowym śmigle pewnie zyskałbyś na ciągu ale chyba coś jest nie tak z Twoim napędem jeśli pojazd nie ma nawet ochoty si unieść. Możesz też pomyśleć o śmigłach 6 cali ale 3 łopatowych. O ile nie ugotujesz silników. Mam taki silniczek i 5A to dla niego bezpieczny max. Masz nowe, sprawne pakiety?
Stabilny Opublikowano 12 Października 2014 Autor Opublikowano 12 Października 2014 Quadrocopter obudowany jest klatką bezpieczeństwa, która waży ok 250g. Jest to niezbędne zabezpieczenie, ponieważ docelowo ma latać w niewielkim pomieszczeniu, w którym znajdować się będą ludzie. Mam dwie baterie LiPo 800 mAh (http://hobbyking.com/hobbyking/store/__9276__Turnigy_800mAh_2S_20C_Lipo_Pack.html) , ze względu na wymiary, łatwiej jest mi zamocować dwie mniejsze niż jedną większą baterię. Przy 7 calowych śmigłach ciąg w zasadzie się nie zmienia. Wszystkie elementy są nowe. Z silników, które wymieniłem powyżej najbardziej chyba odpowiadałyby silniki EMAX (ostatni link), jednakże w tabeli poniżej opisu silnika nie ma danych dotyczących innych śmigieł. Posiadam śmigła 6x3 i 5,5x4,5. Czy mogę się spodziewać, że uzyskam ciąg podobny do tego wymienionego w tabeli? Wartość wyliczona z wzoru podanego wcześniej wyjdzie wtedy około 0.8.
AndyCopter Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 Domyślam się, że masz trzy silniki. Dla wagi całego modelu 660 gram, będzie to 660 * 2 / 3 = 440, i jest to wymagany minimalny ciąg jednego silnika aby oderwać go od ziemi. Bardzo dobre efekty lotne swojego wirnikowca uzyskasz jeśli wymagany ciąg będzie w przedziale 50-70% mocy zastosowanego silnika - uwzględniając śmigło jakie pozwolil wytworzyć taki ciąg. W Twoim przypadku - przy takiej wadze, musiałbyś szukać silnika o ciągu min 550 gram dla zastosowanego śmigła. Albo zaczniesz odchudzać model
Stabilny Opublikowano 12 Października 2014 Autor Opublikowano 12 Października 2014 Silniki mam cztery. 660*2/4 = 330, 330 przez zalecane 0.75 = 440g. Takiego ciągu te silniki nie mają. Z tabeli wynika, że mają max 418g. Latając w klatce, quad na pewno nie będzie wykonywał agresywnych manewrów (początkowo przeznaczony ma być raczej do spokojnej pracy autonomicznej). Czy mogę więc wnioskować, że te silniki będą wystarczające?
AndyCopter Opublikowano 12 Października 2014 Opublikowano 12 Października 2014 Początkowo napisałeś że waga bez silników to 600gr a z silnikami 660 gr przy silnikach po 20gr, stąd założyłem że są trzy. Przy czterech silnikach i takiej wadze, obliczenia masz dobre, więc pozostaje Ci poszukać odpowiedni silnik i uwzględnić jego wagę. W tabelach, zazwyczaj podaje się tzw. max ciąg przy odpowiednim śmigle i zasilaniu. A to znaczy że miałbyś przepustnicę otwartą na max. Weź to pod uwagę, szacując czas lotu.
Rekomendowane odpowiedzi