Skocz do zawartości

Napęd ze śmigłami przecibieżnymi


Leda_g

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

śmigło "tylne" robi wrażenie przykręcanego na śruby, natomiast "przednie" na tradycyjnej piaście.

 

Wygląd oczywiście "klasik", ale ciekawe jak ze sprawnością - boję się, że nieciekawie :(

 

cena nie jest fatalna jak za tak wymyślny i niszowy sprzęt, choć od poziomu typowych "pieszczot UH" odstaje na niekorzyść.

 

Pozdrawiam,

 

Kaper

Opublikowano

Jak na taka prosta konstrukcie, mozliwa do zrobienia bez problemu w warunkach amatorskich z dwoch dzwonkow, to cena troche dziwaczna..

Potrzebne jest tylko troche zywicy, tulejka i ew. pol godziny na tokarce.. No i dwa dzwonki..

 

 

baxter

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Myślę o wykonaniu takiego silnika pod Katanę. Mam pakiet blaszek ze wirnika od silnika z wentylatora chlodnicy samochodowej (fi 41mm). Wyszedłby z tego fajny zestawik tak ze 2x220W, sporo któtszy od tego z UH. Tyle że jest podstawowy problem - śmigła. Spalinowych kilka widzialem, do elektryków to największe 3 łopatowe GWS 10x6, a ja potrzebowałbym tak 12x6-13x7''. Widział ktoś w necie takie śmigiełka, żeby można było dostać lewe i prawe.

Opublikowano
Widział ktoś w necie takie śmigiełka, żeby można było dostać lewe i prawe.

Master Airscrew robi sporo rozmiarów (chodzi Ci o 3 łopatowe pchające).

 

PS

Gdzieś obiło mi się o oczy, że śmigiełka powinny się różnić między sobą skokiem i średnicą - teraz już nie pamietam, gdzie to jest wyjaśnione.

Opublikowano

Witam,

Tu jest wątek o takich śmiglach na naszym forum:

 

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=2141

 

a tu wątek w którym ktoś uczynił śmigła Varioprop przeciwbieznymi;

 

http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=1780371

 

Zastanawiałem się nad tymi smigłami Vario i doszedlem do wniosku (dla niektórych oczywistego) że mają wspaniałą cechę umozliwiającą dostosowanie ich (optymalizacji) do danego układu model-silnik. Mimo ceny coraz bardziej mi się pdobają.... :D

Opublikowano

Dzięki koledzy, szczególnie Zbyszek mi pomógł przypomnieć o śmiglach Varioprop, o których wiedziałem, ale zapomnialem nazwy. Co do przypuszczeń Huberta odnośnie róznych wielkości śmigieł, to wydaje się to słuszne podejrzenie, do zweryfikowania przy pomiarach silnika.

Poza tym znalazłem coś takiego

 

http://www.apcprop.com/cgi-bin/store/agora.cgi?cart_id=1896558.32483*DE4za8&product=Thin-Electric-Pusher

co mnie zupełnie satysfakcjonuje, pozostało jeszcze zrobienie napędu :D

Niestety zwykłe wstawienie linku nie skutkuje, jakieś znaki rozbijają link (chyba znak zapytania), może ktoś podpowie jak poprawnie wstawić ten link, to zrobię to, na razie pozostaje skopiowanie linku i wklejenie w przeglądarkę

 

No i dzięki Mirek za gościnę w twoim poście :wink:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No i mam ten silnik u siebie.

a1dad1598af61fdamed.jpg

8c5dc7b19ed2b68bmed.jpg

 

Smigła drewniane o takich samych rozmiarach pierwsze osdzone na piaście zaciskanej drugie przykręcone wkrętami dowirnika silnika.

Waga całości ze śmigłami wynosi 137g (dużo, ale te śmigła)

Ciąg wg instrukcji przy 11V 10.5Ax2 to 1320g

 

I mam teraz pytanie chciałbym to zamontować w jakimś modelu (półmakiecie), czy macie jakieś propozycje.

Chciałbym kupić jakiś KIT lub zestaw ARF który by spasował pod ten napęd (chodzi mi o wymiary, waga i typ samolotu)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
I mam teraz pytanie chciałbym to zamontować w jakimś modelu (półmakiecie), czy macie jakieś propozycje.

Chciałbym kupić jakiś KIT lub zestaw ARF który by spasował pod ten napęd (chodzi mi o wymiary, waga i typ samolotu)

 

Zestawu nie znam, ale kolega ma w planach na 2009 klasyka z napędem przeciwbieżnym - to rekordzista prędkości wodnosamolotów śmiglowych MC-72.

Będzie to konstrukcja laminatowo (kadłub)-klasyczna (płaty i usterzenie) specjalnie pod ten napęd. Jak byś chciał poczekać, to dowiem się w jakim stopniu zaawansowania są prace.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.