Skocz do zawartości

EMAX 2210/30 -jak przesunac ośke?


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki silniczek, problem w tym, że oś silnika wystaje od strony rotora. Ja chciałbym aby wystawała od strony statora/ mocowania. Odczepiłem zawleczkę, ale nadal coś trzyma - normalnie ośka powinna wyjść lekko wraz z rotorem - przy statorze jest chyba jeszcze jakieś zabezpieczenie - może ktoś pomoże?

Opublikowano

Nie ma gdzieś przy "kubeczku" jakiejś małej śrubeczki blokującej ośkę?? Ja tak miałem w swoim emaxie, była malutka śrubeczka na ampola która blokowała.

Opublikowano

Moze to to,ja tak kiedys mialem.

Na osce jest zawleczka,ale nie taka tradycyjna ale w formie ringu.Takie prawie koleczko z b. cienkiego stalowego drutu.Zeby bylo niewidoczne,umiescili je b. blisko obudowy.trzeba sie naprawde dobrze przyjrzec zeby zobaczyc ten wynalazek.Srubke na imbus na osi to spoko widac,ten patent prawie nie :lol2:

Opublikowano

Hej też miałem taki problem z emaxem bl2215/25... miałem wykrzywioną ośke i zdjąłem zawleczke, odkręciłem śrubkę a rotor dalej siedzi i nie ruszy. Przez co niestety, przez moją niewiedze zastosowałem pręcik o średnicy ośki (czyli w tym przypadku 3mm) i młotek i poprostu wybiłem rotor z ośką. Przez co (najprawdopodobniej, ale nie jestem pewien) uwaliłem łożysko, które mnie potem kosztowało 30 zł. Innego sposobu nie znalazłem, ale potem po naprawie w sklepie (modele.sklep) jakoś mam to teraz zrobione, że moge swobodnie wyciągać ośke...

 

Czyli koniec końcem nie wiem czy Ci to pomogło, ale mówie jak było w moim przypadku.

Opublikowano
wedle fotki mam wrażenie że na ośce jest jeszcze jakiś pierścień przy samym łożysku.

No tak jest taki pierścień ale on nie blokuje nic... w sumie nawet nie wiem po co on jest. Można go normalnie zsunąć.

 

PS: wygląda na to że wszystkie emaxy mają taką samą budowę...

Opublikowano

Motyl, masz dobre wrażenie :)

 

Teraz tak -jeśli demontaż tego wymagać będzie pracy z ryzykiem uszkodzenia silnika to zostawiam sprzęt tak jak jest - przyda się i to drugie mocowanie, jeśli natomiast byłby na to prosty sposób - z chęcią posłucham.

Opublikowano

1181424433sd2.jpg

 

A tak się zastanawiam, czy przypadkiem tam, gdzie zamalowałem na tym łożysku na czerwono nie jest nałożony klej i z tego powodu nie można zdjąć osi. Ale może się myle. Nie wiem czy w ogóle tak można robić.

Opublikowano

Witam Pana Marcina :lol:

Ja w silniku Dualsky miałem przyklejoną ośkę, dopiero wybijanie pomogła. Robiłem to na własną odpowiedzialność bo w nastiku nie umieli mi pomóc. Podejrzewam, że tu jest tak samo.

Opublikowano

Witam,

 

za pomoca kawalka tulei o srednicy wewnetrznej minimalnie wiekszej niz srednica oski oraz imadła udało mi sie przesunąć oś na drugą stronę. Silnik już zamontowany w Funjet :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.