Jump to content

EMAX 2210/30 -jak przesunac ośke?


Marcin

Recommended Posts

Mam taki silniczek, problem w tym, że oś silnika wystaje od strony rotora. Ja chciałbym aby wystawała od strony statora/ mocowania. Odczepiłem zawleczkę, ale nadal coś trzyma - normalnie ośka powinna wyjść lekko wraz z rotorem - przy statorze jest chyba jeszcze jakieś zabezpieczenie - może ktoś pomoże?

Link to comment
Share on other sites

Moze to to,ja tak kiedys mialem.

Na osce jest zawleczka,ale nie taka tradycyjna ale w formie ringu.Takie prawie koleczko z b. cienkiego stalowego drutu.Zeby bylo niewidoczne,umiescili je b. blisko obudowy.trzeba sie naprawde dobrze przyjrzec zeby zobaczyc ten wynalazek.Srubke na imbus na osi to spoko widac,ten patent prawie nie :lol2:

Link to comment
Share on other sites

Hej też miałem taki problem z emaxem bl2215/25... miałem wykrzywioną ośke i zdjąłem zawleczke, odkręciłem śrubkę a rotor dalej siedzi i nie ruszy. Przez co niestety, przez moją niewiedze zastosowałem pręcik o średnicy ośki (czyli w tym przypadku 3mm) i młotek i poprostu wybiłem rotor z ośką. Przez co (najprawdopodobniej, ale nie jestem pewien) uwaliłem łożysko, które mnie potem kosztowało 30 zł. Innego sposobu nie znalazłem, ale potem po naprawie w sklepie (modele.sklep) jakoś mam to teraz zrobione, że moge swobodnie wyciągać ośke...

 

Czyli koniec końcem nie wiem czy Ci to pomogło, ale mówie jak było w moim przypadku.

Link to comment
Share on other sites

wedle fotki mam wrażenie że na ośce jest jeszcze jakiś pierścień przy samym łożysku.

No tak jest taki pierścień ale on nie blokuje nic... w sumie nawet nie wiem po co on jest. Można go normalnie zsunąć.

 

PS: wygląda na to że wszystkie emaxy mają taką samą budowę...

Link to comment
Share on other sites

Motyl, masz dobre wrażenie :)

 

Teraz tak -jeśli demontaż tego wymagać będzie pracy z ryzykiem uszkodzenia silnika to zostawiam sprzęt tak jak jest - przyda się i to drugie mocowanie, jeśli natomiast byłby na to prosty sposób - z chęcią posłucham.

Link to comment
Share on other sites

1181424433sd2.jpg

 

A tak się zastanawiam, czy przypadkiem tam, gdzie zamalowałem na tym łożysku na czerwono nie jest nałożony klej i z tego powodu nie można zdjąć osi. Ale może się myle. Nie wiem czy w ogóle tak można robić.

Link to comment
Share on other sites

Witam Pana Marcina :lol:

Ja w silniku Dualsky miałem przyklejoną ośkę, dopiero wybijanie pomogła. Robiłem to na własną odpowiedzialność bo w nastiku nie umieli mi pomóc. Podejrzewam, że tu jest tak samo.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

za pomoca kawalka tulei o srednicy wewnetrznej minimalnie wiekszej niz srednica oski oraz imadła udało mi sie przesunąć oś na drugą stronę. Silnik już zamontowany w Funjet :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.