Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie jak w temacie. Czy do modeli halowych stosuje się skłony/ wykłony silnika? Ma to wpływ na zachowanie tak małego modelu?

I jeszcze jedno pytanie. Jakiej taśmy użyć do połączenia sterów ze statecznikami?

Pozdrawiam Łukasz

Opublikowano

Najlepiej zostawić silnik na zero, taśmy użyj takiej jaka będzie się sprawdzała przy danym materiale. To tak jakbym zapytał co mam nalać do swojego auta. Jak depron to wystarczy zwykła przezroczysta taśma klejąca + można przejechać ją żelazkiem (ale nie za wysoką temperaturą i delikatnie bo zwichrujesz depronowy element). Jak to EPP to również taśma (jeśli nie chcesz zwykłych zawiasów) ale może być np. ta wzmacniana z abcrc (bardzo mocny klej) i wtedy aby nie przegiąć z wagą naklejasz sobie w poprzek a nie wzdłuż (np. zawias co 5 cm). Ewentualnie zwykła przezroczysta + przejechanie wcześniej EPP uhu porem w miejscu naklejania taśmy, trzyma pieruńsko, wagowo nie wiem jak wypada - nigdy o gramy nie walczyłem.

Opublikowano

Jaki skłon, czy wykłon.  Ja wklejam silnik nawet kilka razy (podczas jednego pobytu). Po sezonie geometria całości jest problematyczna. 

 

Do klejenia zawiasów rewelacyjnie sprawdza się plaster chyba Polopor (cieniutka tkanina). Szerokość 12.5 na zawiasy, 25mm do wzmocnień krawędzi. Do depronu trzyma się bez cudowania, do EPP trzeba przesmarować UHUPorem. 

 

Odetnij cały przód, do lini krawędzi natarcia i wymień na EPP 1-2mm grubszy. Model będzie prawie niezniszczalny.

Opublikowano

"Jaki skłon, czy wykłon.  Ja wklejam silnik nawet kilka razy (podczas jednego pobytu). Po sezonie geometria całości jest problematyczna. "

 

Czyli jak, bo ciężko to zinterpretować ?

Opublikowano

Nie wszyscy walą tak w glebę. A Ci co walą to nie zawsze z powodu swoich umiejętności, a z prostego powodu: walczą z modelem w locie!

 

Ja generalnie ustawiałem wszystko w locie. Bardzo prosto zrobić regulację. Robimy wręgę ze sklejki balsowej 3mm w postaci krążka. Do niej przykręcamy przy pomocy wkrętów silnik, a następnie wykręcamy wkręty, zakrapiamy zrobione gwinty CA i czekamy aż wyschnie. Następnie przykręcamy silnik, ale z dystansem z np. wężyka paliwowego z modeli z silnikiem spalinowym (ok.3mm odcinek). I dokręcamy całość w taki sposób aby je lekko ścisnąć. Daje to pełną możliwość regulacji kąta skłonu i wykłonu. Regulujemy go w taki sposób, że jak mamy poprawnie wytrymowany model do lotu poziomego to z zawisu wychodzimy w pion lecąc najpierw górą do siebie. Jak ściąga w lewo lub w prawo to kontrujemy odpowiednio wykłon. Potem bokiem do siebie powtarzamy tą samą operację i również kontrujemy skłon. Voila!

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie. Czego użyć do połączenia płaskownika węglowego z natarciem skrzydła depronowego 3mm? Od razu mówię, że gęsty ca wyżera depron.

Opublikowano

Kleję UHU Porem. technika następująca: Smarujemy obie powierzchnie, czekamy pół godziny, składam i gotowe. Uwaga, nie ma miejsca na błąd. Najlepiej płaskownik dosuwać oparty na grubej linijce. Końcówki dodatkowo "zabezpieczam" wspomnianym wcześniej plastrem. 

 

Do pianek są specjalne CA, bez niego nie ma latania na hali :D

Opublikowano

Jak nie walczysz z każdym gramem, to pianki fajnie się łączy hotglutem. Skubaniec jest ciężki i z glutownicy bez regulacji temperatury wychodzi przegrzany - potrafi topić piankę. Trzeba pracować ostrożnie i często bez prądu :D

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.