credens Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Naszła mnie chęć na zbudowanie czterosilnikowca. Nie zastanawiając się długo zbudowałem ramę z alururek fi10 (profili kwadrotowych 10x10 nie mogłem dostać), centerplate ze sztywnego laminatu - jedna strona miedź, druga aluminium, podobnie łoża do silników. Części? Oto lista: rama jw. regulatory ESC AFRO 20 A silniki emax 2213 cw/ccw smigła jakieśtam 10x4.5 za 7 zł/szt z abcrc (aczkowiek uważam że dobrze wyważone bo w zasadzie żadnych wibracji) pakiet pozyczony 2.65ah (mocno zuzyty, jakies 5 minut latania) FC multiwii & megapirate od jednego z użytkowników z forum (pierwotnie miało być kk2.1.5 EVO, po długim oczekiwaniu na paczkę z chin, gdy przyszła, zdążyłem tylko popstrykać w ustawieniach, płytka nawet nie zakręciła silnikami, ponieważ przez nieuwagę i nieumyślne zwarcie, poszła z dymem. Chińczyki uznali reklamacje i już leci druga) Soft megapirate, O dziwo, po kilku koraktach ustawień fabrycznych fruwa całkiem ładnie i stabilnie, o czym świadczą chociażby niepołamane śmigła. Przy moim zerowym doświadczeniu z wielowirnikowcami uważam to za niebywały sukces(pochwalę się że przy pierwszym oblocie sky surferm, i również przy zerowym doświadczeniu z modelami samolotowymi, połamałem śmigło, co za niektórych uważane jest za rzecz niemożliwą). Nagrań z oblotów brak, aczkolwiek świetnie spisuje się jako straszak na wrony. Poniżej kilka zdjęć: Oświetlenie do latania dziennego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Wyszło Ci to całkiem sympatycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
credens Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 FC spisuje się doskonale W najbliższym czasie może jakiś MOBIUS. Na wiosne pewnie FPV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 A tak z ciekawości co lepsze ? FC multiwii & megapirate czy kk2.1.5 EVO ? (to chyba cześć mózgu tych śmiglaków jak się nie mylę bo pojęcia za wiele nie mam ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
credens Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Za KK przemawia wyświetlacz i mozliwość bezpośredniego konfigurowania parametrów lotu, bez konieczności biegania po polu z laptopem pod pachą. Doskonały dla początkujących. Multiwii & Megapirate? Jeżeli ktoś nie miał z tym nigdy styczności może mieć problem tak jak ja. Najpierw chciałem wgrać multiwii jednak konieczność wstępnej konfiguracji poprzez modyfikację kodu trochę mnie przerosło. Wgranie megapirate i późniejsza konfiguracja to dosłownie pryszcz-kilka kliknięć i gotowe, więc pozostałem przy megapirate. Niewątpliwą zaletą płytki jest również możliwość późniejszej rozbudowy o kolejne peryferia typu GPS. KK niestety tego nie oferuje. Szczerze mówiąc bałem się multiwii, dlatego poszło zamówienie na KK. Jednak po kilku wieczorach spędzonych przy konfiguracji nie żałuję zamiany i szczerze polecam. Chętnie odpowiem na każde pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Przybyła Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Do MultiWii można dołączyć wyświetlacz LCD, OLED, czy bluetooth + smartfon i konfigurować PID'y itd. w terenie. Z tą początkową konfiguracją nie jest aż tak źle. Do FC jest przeważnie dołączone info, co w kodzie należy odkomentować. Mimo tego uważam, że lektura na zaprzyjaźnionym Forum, choć pokaźna IMO powinna być obowiązkowa. Profile alu będą dużo sztywniejsze niż rurki. Poszukaj w dużych marketach budowlanych. Widać, że możesz trochę skrócić ramiona. Zyskasz kilkanaście (kilkadziesiąt) gram, tylko PID'y będą do regulacji po tym zabiegu. Dla przyjemnego latania trzeba ustawić EXPO na gazie i dla świętego spokoju Failsafe, choć przy standardowym linku Turnigy, zadziała dopiero po wyłączeniu aparatury, lub utracie anteny w odbiorniku, ale zawsze coś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Czyli tak w skrócie mając to http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31138__Multiwii_and_Megapirate_AIO_Flight_Controller_w_FTDI_ATmega_2560_V2_0.html , 4x silnik , 4x regiel , jakaś rama , zasilanie , odbiornik ,nadajnik , można próbować to ulotnić i potem ewentualnie jak się spodoba rozbudowywać o dalsze bajery ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Przybyła Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Oczywiście, to jest pełnowartościowy FC. Dobór wyposażenia jest bardziej ścisły niż przy piankach, ale to również nic skomplikowanego. Samodzielna budowa daje oprócz satysfakcji, dużo cennego doświadczenia, a pierwsza "gleba" nauczy pokory i wybije z głowy pomysły latania w niewłaściwych miejscach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
credens Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Do MultiWii można dołączyć wyświetlacz LCD, OLED, czy bluetooth + smartfon i konfigurować PID'y itd. w terenie. Z tą początkową konfiguracją nie jest aż tak źle. Do FC jest przeważnie dołączone info, co w kodzie należy odkomentować. Mimo tego uważam, że lektura na zaprzyjaźnionym Forum, choć pokaźna IMO powinna być obowiązkowa. Profile alu będą dużo sztywniejsze niż rurki. Poszukaj w dużych marketach budowlanych. Widać, że możesz trochę skrócić ramiona. Zyskasz kilkanaście (kilkadziesiąt) gram, tylko PID'y będą do regulacji po tym zabiegu. Dla przyjemnego latania trzeba ustawić EXPO na gazie i dla świętego spokoju Failsafe, choć przy standardowym linku Turnigy, zadziała dopiero po wyłączeniu aparatury, lub utracie anteny w odbiorniku, ale zawsze coś... Właśnie początkowo miały być profile 10x10 jednak ani w castoramie, ani w leroju ani w obi nie mogłem czegoś takiego dostać. Minimalny rozmiar to 12x12 co nijak mi pasowało, ponieważ centerplate mam zdystansowane wieżyczkami nylonowymi 10mm, 12mm również nigdzie nie ma. Więc padło na rurkę fi10. Mimo wszystko uważam, że konstrukcja jest bardzo sztywna, zapewne w większości dzieki dwustronnemu laminatowi. Na razie nie mam zamiaru skracać ramion, póki co wszystko lata dobrze, chociaż pewnie do ideału wiele brakuje. Waga całości, zakładając, że rozstaw pomiędzy silnikami to 55 cm (błąd w wymiarowaniu, miało być 45:D) z pakietem 5000 mah to jakieś 1,1 kg a pierwsza "gleba" nauczy pokory i wybije z głowy pomysły latania w niewłaściwych miejscach. To prawda:)) Pierwsza gleba = zmiana kątów pomiędzy ramionami (a były idealne 90 stopni), druga masłem w dół w krowi placek, całe szczęście że miałem założoną kopułkę Ogólnie pierwsze trzy wyjścia na pole to powolne wznoszenie się i opadanie, nauka łagodnego lądowania, zachowawcze operowanie drążkami i nogi z waty. Później już tylko coraz lepiej. Odważyłem się przechylać Pitcha w przód i moje zaskoczenie - parę sekund i quad kilkadziesiąt metrów ode mnie, strach w oczach i szybki powrót. Z każdym kolejnym lotem coraz lepiej i coraz mniej strachu, aczkolwiek i tak wiem, że jeszcze długa droga przeze mną. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne i chyba zaraziłem się quadomanią Pozdrawiam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
credens Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 No i lipa Nie wiem co się stało ale quad przestał poprawnie reagować na gaz, zrobił się całkiem niestabilny, boję się go ulotniać. Przy płynnym dodawaniu gazu zero rekacji przez ok sekundę po czym następuje kopnięcie w obroty. Podobnie prze trotlu maksymalnie w dół z obrotów, zanim silniki zejdą z obrotów mija jakaś sekuna. Gdy gaz w stałej pozycji obroty powoli się zwiększają. Przy bezpośrednim podłączeniu regli silniki kręcą bardzo ładnie oraz płynnie wchodzą na obroty. Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 sprawdź, czy nie załączasz silników w trybie innym niż Acro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
credens Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Zmieniłem na Acro i dalej to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 objaw jaki podałes, jest typowy dla załączonego trybu innego niż acro. Jesli zapisałeś sobie konfigurację w wingui wcześniej, wczytaj ją - bo może coś przestawiłeś w między czasie w konfiguratorze ? oraz sprawdź połączenia odbiornik <-> FC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
credens Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Coś chyba jednak było z tym moim megapiratem, po kilkakrotnym wgrywaniu problem nie ustepował. Wgrałem misiowe multiwii i wydaje się być dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Przybyła Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Takie objawy może powodować również częściowa utrata linku (opóźnione reakcje na ruchy drążkiem, nawet przy nodze) przy tym linku. Nie wiem jakie masz mocowanie anteny (na zdjęciu antena wisi swobodnie), więc weź ją zamocuj pionowo z dala od pakietu i kabli zasilających regulatory. U mnie pomogło, a czy problem zniknął u Ciebie jak mówisz, wcale jedna próba nie musi dać odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
credens Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Dzisiejsza próba powietrzna rozwiała wszelkie wątpliwości - soft był zrypany. Na multiwii quad zachowuje się bardzo ładnie. Nie wiem co było przyczyną takiego stanu rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
credens Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 A może ktoś podpowie co zrobić aby po puszczeniu drążków wracał co poziomu jak to było przy megapirate Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Przybyła Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Ustawić tryby lotu na przełącznik w aparaturze wykorzystując 5 kanał w odbiorniku jako AUX1 w FC. Np. dla przełącznika 3-pozycyjnego kolejno tryby Acro/Angle/Angle+Baro. Uczyć się zapanować nad modelem w Acro, to na początku dosyć ryzykowne. Acro tylko do startu (później do fikołków). Możesz włączyć ten tryb (Angle) na stałe w GUI bez użycia przełącznika w aparaturze (zaznaczając wszystkie 3 checkboxy przy Angle). Start będzie tylko trochę bardziej nerwowy niż w Acro. W razie czego opiszę dokładniej co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
credens Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Działa! Na razie na stałe, bo nie mam kabelka żeby połączyć kanał 5, ale w następnym tygodniu będę w bardziej rozwiniętej części kraju to pokupuję kilka pierdół Jutro test w eterze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Przybyła Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Możesz na stałe włączyć też tryb MAG. Będzie kompas pilnował orientacji coptera (azymutu), gdy nie machasz drążkiem (YAW). Poza tym na nic ten tryb "nie szkodzi". Oczywiście kalibracja magnetometru powinna być wcześniej zrobiona przez GUI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi