Skocz do zawartości

Popełniłem Quada


credens

Rekomendowane odpowiedzi

Naszła mnie chęć na zbudowanie czterosilnikowca. Nie zastanawiając się długo zbudowałem ramę z alururek fi10 (profili kwadrotowych 10x10 nie mogłem dostać), centerplate ze sztywnego laminatu - jedna strona miedź, druga aluminium, podobnie łoża do silników. Części?

Oto lista:

 

rama jw.

regulatory ESC AFRO 20 A

silniki emax 2213 cw/ccw

smigła jakieśtam 10x4.5 za 7 zł/szt z abcrc (aczkowiek uważam że dobrze wyważone bo w zasadzie żadnych wibracji)

pakiet pozyczony 2.65ah (mocno zuzyty, jakies 5 minut latania)

FC multiwii & megapirate od jednego z użytkowników z forum (pierwotnie miało być kk2.1.5 EVO, po długim oczekiwaniu na paczkę z chin, gdy przyszła,  zdążyłem tylko popstrykać w ustawieniach, płytka nawet nie zakręciła silnikami, ponieważ przez nieuwagę i nieumyślne zwarcie, poszła z dymem. Chińczyki uznali reklamacje i już leci druga)

 

Soft megapirate, O dziwo, po kilku koraktach ustawień fabrycznych fruwa całkiem ładnie i stabilnie, o czym świadczą chociażby niepołamane śmigła. Przy moim zerowym doświadczeniu z wielowirnikowcami uważam to za niebywały sukces(pochwalę się że przy pierwszym oblocie sky surferm, i również przy zerowym doświadczeniu z modelami samolotowymi, połamałem śmigło, co za niektórych uważane jest za rzecz niemożliwą).

 

Nagrań z oblotów brak, aczkolwiek świetnie spisuje się jako straszak na wrony. Poniżej kilka zdjęć:

 

e7czXG.jpg

 

A1Hdd5.jpg

 

mtBmnG.jpg

 

Oświetlenie do latania dziennego :)

YshWAB.jpg

 

kMhseB.jpg

 

dOZ1Es.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za KK przemawia wyświetlacz i mozliwość bezpośredniego konfigurowania parametrów lotu, bez konieczności biegania po polu z laptopem pod pachą. Doskonały dla początkujących.

 

Multiwii & Megapirate? Jeżeli ktoś nie miał z tym nigdy styczności może mieć problem tak jak ja. Najpierw chciałem wgrać multiwii jednak konieczność wstępnej konfiguracji poprzez modyfikację kodu trochę mnie przerosło. Wgranie megapirate i późniejsza konfiguracja to dosłownie pryszcz-kilka kliknięć i gotowe, więc pozostałem przy megapirate. Niewątpliwą zaletą płytki jest również możliwość późniejszej rozbudowy o kolejne peryferia typu GPS. KK niestety tego nie oferuje. Szczerze mówiąc bałem się multiwii, dlatego poszło zamówienie na KK. Jednak po kilku wieczorach spędzonych przy konfiguracji nie żałuję zamiany i szczerze polecam. Chętnie odpowiem na każde pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do MultiWii można dołączyć wyświetlacz LCD, OLED, czy bluetooth + smartfon i konfigurować PID'y itd. w terenie. Z tą początkową konfiguracją nie jest aż tak źle. Do FC jest przeważnie dołączone info, co w kodzie należy odkomentować. Mimo tego uważam, że lektura na zaprzyjaźnionym Forum, choć pokaźna IMO powinna być obowiązkowa. Profile alu będą dużo sztywniejsze niż rurki. Poszukaj w dużych marketach budowlanych. Widać, że możesz trochę skrócić ramiona. Zyskasz kilkanaście (kilkadziesiąt) gram, tylko PID'y będą do regulacji po tym zabiegu. Dla przyjemnego latania trzeba ustawić EXPO na gazie i dla świętego spokoju Failsafe, choć przy standardowym linku Turnigy, zadziała dopiero po wyłączeniu aparatury, lub utracie anteny w odbiorniku, ale zawsze coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak w skrócie mając to http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31138__Multiwii_and_Megapirate_AIO_Flight_Controller_w_FTDI_ATmega_2560_V2_0.html  , 4x silnik , 4x regiel , jakaś rama , zasilanie , odbiornik ,nadajnik , można próbować to ulotnić i potem ewentualnie jak się spodoba rozbudowywać o dalsze bajery ?

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, to jest pełnowartościowy FC. Dobór wyposażenia jest bardziej ścisły niż przy piankach, ale to również nic skomplikowanego. Samodzielna budowa daje oprócz satysfakcji, dużo cennego doświadczenia, a pierwsza "gleba" nauczy pokory i wybije z głowy pomysły latania w niewłaściwych miejscach. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do MultiWii można dołączyć wyświetlacz LCD, OLED, czy bluetooth + smartfon i konfigurować PID'y itd. w terenie. Z tą początkową konfiguracją nie jest aż tak źle. Do FC jest przeważnie dołączone info, co w kodzie należy odkomentować. Mimo tego uważam, że lektura na zaprzyjaźnionym Forum, choć pokaźna IMO powinna być obowiązkowa. Profile alu będą dużo sztywniejsze niż rurki. Poszukaj w dużych marketach budowlanych. Widać, że możesz trochę skrócić ramiona. Zyskasz kilkanaście (kilkadziesiąt) gram, tylko PID'y będą do regulacji po tym zabiegu. Dla przyjemnego latania trzeba ustawić EXPO na gazie i dla świętego spokoju Failsafe, choć przy standardowym linku Turnigy, zadziała dopiero po wyłączeniu aparatury, lub utracie anteny w odbiorniku, ale zawsze coś...

Właśnie początkowo miały być profile 10x10 jednak ani w castoramie, ani w leroju ani w obi nie mogłem czegoś takiego dostać. Minimalny rozmiar to 12x12 co nijak mi pasowało, ponieważ centerplate mam zdystansowane wieżyczkami nylonowymi 10mm, 12mm również nigdzie nie ma. Więc padło na rurkę fi10. Mimo wszystko uważam, że konstrukcja jest bardzo sztywna, zapewne w większości dzieki dwustronnemu laminatowi. Na razie nie mam zamiaru skracać ramion, póki co wszystko lata dobrze, chociaż pewnie do ideału wiele brakuje. Waga całości, zakładając, że rozstaw pomiędzy silnikami to 55 cm (błąd w wymiarowaniu, miało być 45:D) z pakietem 5000 mah to jakieś 1,1 kg

 

a pierwsza "gleba" nauczy pokory i wybije z głowy pomysły latania w niewłaściwych miejscach. ;)

To prawda:)) Pierwsza gleba = zmiana kątów pomiędzy ramionami (a były idealne 90 stopni), druga masłem w dół w krowi placek, całe szczęście że miałem założoną kopułkę :) Ogólnie pierwsze trzy wyjścia na pole to powolne wznoszenie się i opadanie, nauka łagodnego lądowania, zachowawcze operowanie drążkami i nogi z waty. Później już tylko coraz lepiej. Odważyłem się przechylać Pitcha w przód i moje zaskoczenie - parę sekund i quad kilkadziesiąt metrów ode mnie, strach w oczach i szybki powrót. Z każdym kolejnym lotem coraz lepiej i coraz mniej strachu, aczkolwiek i tak wiem, że jeszcze długa droga przeze mną. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne i chyba zaraziłem się quadomanią :)

 

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa :( Nie wiem co się stało ale quad przestał poprawnie reagować na gaz, zrobił się całkiem niestabilny, boję się go ulotniać. Przy płynnym dodawaniu gazu zero rekacji przez ok sekundę po czym następuje kopnięcie w obroty. Podobnie prze trotlu maksymalnie w dół z obrotów, zanim silniki zejdą z obrotów mija jakaś sekuna. Gdy gaz w stałej pozycji obroty powoli się zwiększają. Przy bezpośrednim podłączeniu regli silniki kręcą bardzo ładnie oraz płynnie wchodzą na obroty. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objaw jaki podałes, jest typowy dla załączonego trybu innego niż acro. Jesli zapisałeś sobie konfigurację w wingui wcześniej, wczytaj ją - bo może coś przestawiłeś w między czasie w konfiguratorze ? oraz sprawdź połączenia odbiornik <-> FC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy może powodować również częściowa utrata linku (opóźnione reakcje na ruchy drążkiem, nawet przy nodze) przy tym linku. Nie wiem jakie masz mocowanie anteny (na zdjęciu antena wisi swobodnie), więc weź ją zamocuj pionowo z dala od pakietu i kabli zasilających regulatory. U mnie pomogło, a czy problem zniknął u Ciebie jak mówisz, wcale jedna próba nie musi dać odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawić tryby lotu na przełącznik w aparaturze wykorzystując 5 kanał w odbiorniku jako AUX1 w FC. Np. dla przełącznika 3-pozycyjnego kolejno tryby Acro/Angle/Angle+Baro. Uczyć się zapanować nad modelem w Acro, to na początku dosyć ryzykowne. Acro tylko do startu (później do fikołków). Możesz włączyć ten tryb (Angle) na stałe w GUI bez użycia przełącznika w aparaturze (zaznaczając wszystkie 3 checkboxy przy Angle). Start będzie tylko trochę bardziej nerwowy niż w Acro. W razie czego opiszę dokładniej co i jak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.