Skocz do zawartości

Ray C2830/15 - jak przesunąć ośke?


Danon

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A więc tak jak w temacie, mam problem z przesunięciem ośki.

 

 

Tak prezentuje sie silnik:

 

87401740ii2.th.jpg

 

A tak po rozkręceniu :

 

49818482fk8.th.jpg

 

13522073nw9.th.jpg

 

Niestety ośka trzyma sie i nie chce wyjść. Po przeczytaniu wcześniejszych tematów myślę ze jest ona przyklejona, aczkolwiek wolałem się spytać fachowców. I jeśli okazało by sie ze jest ona naprawdę przyklejona to czym ją przesunąć / czy da sie ją w ogóle przesunąć?

Gość slawekmod
Opublikowano

Zdaje się że w wirniku jest mała śruba imbusowa, u mnie tak jest.Mam RAY 3530-14

 

edit:Gdyby po jej wykręceniu wał nadal nie chciał wyjść to jedyne co mi przychodzi to jego wyciśnięcie.Wsunął bym ośkę w rurkę minimalnie większą od ośki i albo delikatnie stuknął w wał z drugiej strony żeby ściąć spoinę , albo wycisnął w imadle.

Opublikowano

Cześć,

 

jeśli ta operacja miałaby być destrukcyjna dla silnika to polecam mocowanie z piastą i krzyżakiem do wręgi tak jak na fotce (nie trzeba przesuwać ośki i traktować jej młotkiem):

ray2830zu4.th.jpg

 

Wada to koszt rozwiązania - ok 20 PLN

Opublikowano

Tak dokładnie. Niektórzy producencji od razu sprzedają tzw. mount set-y w zestawie z silnikiem. Dla innych trzeba dokupić osobno...

 

 

Pozdrawiam,

Sławek

Opublikowano

ja myślę, że chodziło raczej o coś takiego mocowanie

 

ostatnio kupiłem to dla kolegi i powiem, że wygląda to całkiem solidnie. Warto się zastanowić nad zakupem przed użyciem młotka :devil:

Opublikowano

Danon,

 

Młotek to oczywiście tragiczne wyjście, lepiej wycisnąć kulturalnie w imadle, praktycznie bez ryzyka skrzywienia. Z łatwością wyciśniesz też na tokarce.

 

OT

Postaraj się robić trochę lepsze zdjęcia, postaraj się uzyskać większą głębię ostrości (większa liczba przysł. F), bo tak to w sumie nic nie widać na tych fotkach, w dodatku całe świecą.

Opublikowano

Nie napisałem o użyciu młotka.Stuknąć delikatnie to nie znaczy walnąć młotkiem.

Opublikowano

OT

Postaraj się robić trochę lepsze zdjęcia, postaraj się uzyskać większą głębię ostrości (większa liczba przysł. F), bo tak to w sumie nic nie widać na tych fotkach, w dodatku całe świecą.

 

Niestety zdjęcia były robione na szybko telefonem i dlatego taki efekt. Na przyszłość bardziej się postaram.

 

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Miałem idealnie ten sam problem z silnikiem EMax. Co zrobiłem? Uzyłem imadła. Etapy wyglądały tak:

 

Poluzowałem imbusową śrubkę

 

Zdemontowałem (co już widzę na foto, zrobiłeś) rotor od statora.

 

Wziąłem aluminiową rurkę o średnicy wewnętrznej minimalnie większej niż średnica osi i przyłożyłem ją do silnika od strony, z której chciałem aby oś wyszła. Następnie całość włożyłem do imadła. A więc całośc wyglądała tak

---

 

Gdy zacząłem ściskać imadło, oś zaczęła wysuwać się z drugiej strony rotora. Ponieważ jednak miałem przyłożoną rurkę, dzięki czemu tylko oś wysuwała się, wchodząc w rurkę, natomiast reszta elementów rotora była nieruchoma. Cała operacja trwała.. 5 minut :)

 

M.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wydaje mi się że znam lepszy sposób. Wał wkładasz do zacisku w wiertarce (oczywiście nie włączasz jej :twisted:) - wystarczy trochę siły w dłoni i sama wychodzi. \

 

Tez miałem z tym problem ostatnio i się udało.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.