Skocz do zawartości

Ray C2830/15 - jak przesunąć ośke?


Danon

Rekomendowane odpowiedzi

A więc tak jak w temacie, mam problem z przesunięciem ośki.

 

 

Tak prezentuje sie silnik:

 

87401740ii2.th.jpg

 

A tak po rozkręceniu :

 

49818482fk8.th.jpg

 

13522073nw9.th.jpg

 

Niestety ośka trzyma sie i nie chce wyjść. Po przeczytaniu wcześniejszych tematów myślę ze jest ona przyklejona, aczkolwiek wolałem się spytać fachowców. I jeśli okazało by sie ze jest ona naprawdę przyklejona to czym ją przesunąć / czy da sie ją w ogóle przesunąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Zdaje się że w wirniku jest mała śruba imbusowa, u mnie tak jest.Mam RAY 3530-14

 

edit:Gdyby po jej wykręceniu wał nadal nie chciał wyjść to jedyne co mi przychodzi to jego wyciśnięcie.Wsunął bym ośkę w rurkę minimalnie większą od ośki i albo delikatnie stuknął w wał z drugiej strony żeby ściąć spoinę , albo wycisnął w imadle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danon,

 

Młotek to oczywiście tragiczne wyjście, lepiej wycisnąć kulturalnie w imadle, praktycznie bez ryzyka skrzywienia. Z łatwością wyciśniesz też na tokarce.

 

OT

Postaraj się robić trochę lepsze zdjęcia, postaraj się uzyskać większą głębię ostrości (większa liczba przysł. F), bo tak to w sumie nic nie widać na tych fotkach, w dodatku całe świecą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT

Postaraj się robić trochę lepsze zdjęcia, postaraj się uzyskać większą głębię ostrości (większa liczba przysł. F), bo tak to w sumie nic nie widać na tych fotkach, w dodatku całe świecą.

 

Niestety zdjęcia były robione na szybko telefonem i dlatego taki efekt. Na przyszłość bardziej się postaram.

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem idealnie ten sam problem z silnikiem EMax. Co zrobiłem? Uzyłem imadła. Etapy wyglądały tak:

 

Poluzowałem imbusową śrubkę

 

Zdemontowałem (co już widzę na foto, zrobiłeś) rotor od statora.

 

Wziąłem aluminiową rurkę o średnicy wewnętrznej minimalnie większej niż średnica osi i przyłożyłem ją do silnika od strony, z której chciałem aby oś wyszła. Następnie całość włożyłem do imadła. A więc całośc wyglądała tak

---

 

Gdy zacząłem ściskać imadło, oś zaczęła wysuwać się z drugiej strony rotora. Ponieważ jednak miałem przyłożoną rurkę, dzięki czemu tylko oś wysuwała się, wchodząc w rurkę, natomiast reszta elementów rotora była nieruchoma. Cała operacja trwała.. 5 minut :)

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.