Danon Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 A więc tak jak w temacie, mam problem z przesunięciem ośki. Tak prezentuje sie silnik: A tak po rozkręceniu : Niestety ośka trzyma sie i nie chce wyjść. Po przeczytaniu wcześniejszych tematów myślę ze jest ona przyklejona, aczkolwiek wolałem się spytać fachowców. I jeśli okazało by sie ze jest ona naprawdę przyklejona to czym ją przesunąć / czy da sie ją w ogóle przesunąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Zdaje się że w wirniku jest mała śruba imbusowa, u mnie tak jest.Mam RAY 3530-14 edit:Gdyby po jej wykręceniu wał nadal nie chciał wyjść to jedyne co mi przychodzi to jego wyciśnięcie.Wsunął bym ośkę w rurkę minimalnie większą od ośki i albo delikatnie stuknął w wał z drugiej strony żeby ściąć spoinę , albo wycisnął w imadle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danon Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Śrubka ta jest odkręcona i mimo tego efekt jest ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawoj Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Cześć, jeśli ta operacja miałaby być destrukcyjna dla silnika to polecam mocowanie z piastą i krzyżakiem do wręgi tak jak na fotce (nie trzeba przesuwać ośki i traktować jej młotkiem): Wada to koszt rozwiązania - ok 20 PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danon Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Bardzo dziękuje za odpowiedź, bo już miałem potraktować go młotkiem I tak dla pewności to Panu chodzi o coś takiego: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4736 Pozdrawiam!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawoj Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Tak dokładnie. Niektórzy producencji od razu sprzedają tzw. mount set-y w zestawie z silnikiem. Dla innych trzeba dokupić osobno... Pozdrawiam, Sławek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 ja myślę, że chodziło raczej o coś takiego mocowanie ostatnio kupiłem to dla kolegi i powiem, że wygląda to całkiem solidnie. Warto się zastanowić nad zakupem przed użyciem młotka :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaps6 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Danon, Młotek to oczywiście tragiczne wyjście, lepiej wycisnąć kulturalnie w imadle, praktycznie bez ryzyka skrzywienia. Z łatwością wyciśniesz też na tokarce. OT Postaraj się robić trochę lepsze zdjęcia, postaraj się uzyskać większą głębię ostrości (większa liczba przysł. F), bo tak to w sumie nic nie widać na tych fotkach, w dodatku całe świecą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Nie napisałem o użyciu młotka.Stuknąć delikatnie to nie znaczy walnąć młotkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danon Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 OT Postaraj się robić trochę lepsze zdjęcia, postaraj się uzyskać większą głębię ostrości (większa liczba przysł. F), bo tak to w sumie nic nie widać na tych fotkach, w dodatku całe świecą. Niestety zdjęcia były robione na szybko telefonem i dlatego taki efekt. Na przyszłość bardziej się postaram. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Miałem idealnie ten sam problem z silnikiem EMax. Co zrobiłem? Uzyłem imadła. Etapy wyglądały tak: Poluzowałem imbusową śrubkę Zdemontowałem (co już widzę na foto, zrobiłeś) rotor od statora. Wziąłem aluminiową rurkę o średnicy wewnętrznej minimalnie większej niż średnica osi i przyłożyłem ją do silnika od strony, z której chciałem aby oś wyszła. Następnie całość włożyłem do imadła. A więc całośc wyglądała tak --- Gdy zacząłem ściskać imadło, oś zaczęła wysuwać się z drugiej strony rotora. Ponieważ jednak miałem przyłożoną rurkę, dzięki czemu tylko oś wysuwała się, wchodząc w rurkę, natomiast reszta elementów rotora była nieruchoma. Cała operacja trwała.. 5 minut M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał P. Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Wydaje mi się że znam lepszy sposób. Wał wkładasz do zacisku w wiertarce (oczywiście nie włączasz jej :twisted:) - wystarczy trochę siły w dłoni i sama wychodzi. \ Tez miałem z tym problem ostatnio i się udało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.