Skocz do zawartości

Rozładowywanie pakietów NiMh


Danon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Moje pytania dotyczą rozładowywania pakietu NiMh 9,6V 1300mAh:

1 Iloma A najlepiej rozładowywać taki pakiet

2 Do jakiego napięcia rozładowywać ? Czy do 7,2V?

 

Pytania być może banalne ale niestety jestem zielony w tych sprawach :oops:

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, poraz kolejny proszę - powstrzymaj się od takich odpowiedzi!!! Mylisz podstawowe pojęcia: pojemności, natężenia prądu i napięcia.

 

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na takie pytania.

Iloma A najlepiej rozładowywać taki pakiet

To zależy od rodzaju pakietu. Pakiet z ogniw konsumenckich typu AA może wytrzymać prąd rozładowania niewiele większy, niż 1-2 C (w Twoim przypadku 1C = 1,3 A). Dla ogniw modelarskich to może być i 40 A.

Do jakiego napięcia rozładowywać

Bezpiecznie będzie około 0,9 V na ogniwo, czyli dla pakietu z 8 ogniw, do napięcia 8x0,9V=7,2 V.

 

EDIT: Kuba, nie obrażaj się! Wiem, że bardzo chcesz komuś pomóc, ale Twoja wiedza w pewnych dziedzinach nie jest jeszcze tak obszerna. Musisz chłopie jeszcze sporo czytać :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba.. faktycznie.. wiecej czytaj niz pisz... krawaciki polecą!

 

Ze swej strony chciałbym dodać, że wartość prądu, jakim rozładowujemy pakiet może też wpłynąć na ilość energii jaką ładowarka pokaże, że wyładowała - u mnie obserwuję, że przy mniejszym prądzie rozładowania pakiet oddaje ciut więcej mAh :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, bo przy większym prądzie rozładowania, mamy większy spadek napięcia na rezystancji wewnetrznej ogniwa i proces rozładowywania wcześniej się zakończy (zostanie osiągnięte napięcie końcowe). Ta dysproprcja będzie większa dla ogniw konsumenckich, a mniejsza dla ogniw modelarskich, które maja mniejszą rezystancję wywnetrzną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany