mikon Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Witam, Jeśli mogę coś poradzić to przeczytaj mój opis oblotu pipera i wszystko jasne !! Pozdrawiam. O który opis chodzi? Na pfmrc widzę jedynie krótkiego posta w którym napisałeś że ładnie lata, żadnych szczegółów technicznych. @mario -> asystowałem koledze w próbach oblotu, SC został przesunięty do przodu (obecnie wypada między 1/4 a 1/3 cięciwy licząc od natarcia) - model nadal lata "drewnianie". Dodanie mocy powoduje masakryczne zadzieranie i w efekcie "harriera" zamiast normalnego lotu. Silnik ma w tej chwili dodatkowy skłon w stosunku do fabrycznego (ustalonego położeniem firewalla) - stąd pytanie: ile mm od natarcia mają ustawione SC blackhorse'owe Pipery ? Kąt natarcia skrzydła i kąt zaklinowania statecznika ustalony jest konstrukcyjnie, nie ma możliwości błędu (chyba że konstrukcja do :ass: ) Pozdr., Michał
Sławek Środa Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 zastanawiasz się nad silnikiem, więc sugerowałem,aby to był os ( mój ma spory zapas ) ponieważ zero z nim klopotu a ASP to niestety nie jest dobry wybór przynajmniej moim zdaniem. Pozdrawiam.
mikon Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 zastanawiasz się nad silnikiem, więc sugerowałem,aby to był os ( mój ma spory zapas ) ponieważ zero z nim klopotu a ASP to niestety nie jest dobry wybór przynajmniej moim zdaniem. Pozdrawiam. Ten model nie ma problemu z silnikiem, tylko z własnościami lotnymi. Problem z nabraniem prędkości nie wynika z braku mocy, tylko z tego że jak mocy dostanie to od razu makabrycznie zadziera. Wbrew Twojej opinii, ASP (przynajmniej 4t) jest całkiem przyzwoitym silnikiem. Pozdr., Michał
Daniel_B Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Witam. Czy ktoś z Was miksował klapolotki w tym modelu? Jakieś wrażenia ? Pozdrawiam Daniel
bandi Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Wbrew Twojej opinii, ASP (przynajmniej 4t) jest całkiem przyzwoitym silnikiem. posiadam 3 silniki ASP jestem zadowolony ... pewno 4 takty są jeszcze lepsze ... ale ja na 2wu suwa nie narzekam:) może trafiłem na dobre egzemplarze;) chociaż myśle , że nie o to chodziło... bo z jednym silnikiem ASP 46II miałem problem ... nie umiałem wyregulować w tym był problem teraz każdy chodzi jak zegarek pozdrawiam
Kwazio Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 ... bo z jednym silnikiem ASP 46II miałem problem ... nie umiałem wyregulować ... Czy nie objawiało się to tak, że przy dobrze wyregulowanych obrotach wolnych i maksymalnych, na pośrednich się zalewał?
bandi Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Czy nie objawiało się to tak, że przy dobrze wyregulowanych obrotach wolnych i maksymalnych, na pośrednich się zalewał? miałem problem taki że: po dodaniu gazu silnik nie zbierał się zbyt szybko i momentami gasnął ,a w locie przy tym ustawieniu to dławił się non stop ...ale nie umiałem tego wyregulować ...a to był tylko i wyłącznie gaźnik:) albo miał zbyt ubogą mieszankę albo zbyt wysoką teraz regulacja nie sprawia mi trudności i radzę sobie z silnikami ASP bardzo dobrze
Jerzy Mercik Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Panowie, Ktoś w Piprze BH 1,8m zrobił te skrzydła dzielone ostatecznie, czy wszyscy kleją? Patrzę na instrukcję i jakoś nie mam przekonania do sensowności klejenia tych skrzydeł "do czoła". Bartek już o to pytał kiedyś - ale odpowiedzi nie było. Pozdro Brtz Mam pytanie do posiadaczy Pipera 1,8m Black Horse. Czy w tym modelu można zrobić skrzydła rozdzielne? W skrzydłach jest rurka do której wkałda się rurkę aluminiową ale w instrukcji jest, że powinno się włorzyć tą rurkę i skleić skrzydła ze sobą na stałe. Czy można to zrobić jakoś inaczej aby można było rozkładać skrzydła do transportu?
mirolek Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 - czego dotyczy to pytanie? sposobu na pozostawienie skrzydeł w dwóch elementach? Instrukcja przewiduje sklejenie i proponuję tego nie zmieniać. Będą luzy na rurce a zastrzały są tylko imiatcją. Jeżeli nie skleisz to będziesz musiał je wzmocnić aby pracowały na podparcie. ms
Jerzy Mercik Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 dziękuje MS. właśnie tego dotyczyło to pytanie, które niejako ponowiłem - gdyż kilka stron wcześniej, w tym samym wątku zadał je bezskutecznie inny Kolega. O pozostawienie skrzydeł w formie dzielonej z uwagi na komfort transportowy Czyli mówi się trudno. Klej, tkanina szklana, żółty oracover i nie ma co kombinować Pozdro Brtz
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.