Skocz do zawartości

Piper Cub 1,8m - pierwszy spaliniak


bartek-91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jeśli mogę coś poradzić to przeczytaj mój opis oblotu pipera i

wszystko jasne !! Pozdrawiam.

 

O który opis chodzi? Na pfmrc widzę jedynie krótkiego posta w którym napisałeś że ładnie lata, żadnych szczegółów technicznych.

 

@mario -> asystowałem koledze w próbach oblotu, SC został przesunięty do przodu (obecnie wypada między 1/4 a 1/3 cięciwy licząc od natarcia) - model nadal lata "drewnianie". Dodanie mocy powoduje masakryczne zadzieranie i w efekcie "harriera" zamiast normalnego lotu. Silnik ma w tej chwili dodatkowy skłon w stosunku do fabrycznego (ustalonego położeniem firewalla) - stąd pytanie: ile mm od natarcia mają ustawione SC blackhorse'owe Pipery ?

 

Kąt natarcia skrzydła i kąt zaklinowania statecznika ustalony jest konstrukcyjnie, nie ma możliwości błędu (chyba że konstrukcja do :ass: )

 

Pozdr.,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
zastanawiasz się nad silnikiem, więc sugerowałem,aby to był os ( mój ma spory zapas ) ponieważ zero z nim klopotu a ASP to niestety nie jest dobry wybór przynajmniej moim zdaniem. Pozdrawiam.

 

Ten model nie ma problemu z silnikiem, tylko z własnościami lotnymi. Problem z nabraniem prędkości nie wynika z braku mocy, tylko z tego że jak mocy dostanie to od razu makabrycznie zadziera.

 

Wbrew Twojej opinii, ASP (przynajmniej 4t) jest całkiem przyzwoitym silnikiem.

 

 

Pozdr.,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Wbrew Twojej opinii, ASP (przynajmniej 4t) jest całkiem przyzwoitym silnikiem.

 

posiadam 3 silniki ASP jestem zadowolony ;) ... pewno 4 takty są jeszcze lepsze ... ale ja na 2wu suwa nie narzekam:) może trafiłem na dobre egzemplarze;) chociaż myśle , że nie o to chodziło... bo z jednym silnikiem ASP 46II miałem problem ... nie umiałem wyregulować w tym był problem :) teraz każdy chodzi jak zegarek

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie objawiało się to tak, że przy dobrze wyregulowanych obrotach wolnych i maksymalnych, na pośrednich się zalewał?

 

 

miałem problem taki że:

 

po dodaniu gazu silnik nie zbierał się zbyt szybko i momentami gasnął ,a w locie przy tym ustawieniu to dławił się non stop ...ale nie umiałem tego wyregulować ...a to był tylko i wyłącznie gaźnik:) albo miał zbyt ubogą mieszankę albo zbyt wysoką ;) teraz regulacja nie sprawia mi trudności i radzę sobie z silnikami ASP bardzo dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie,

Ktoś w Piprze BH 1,8m zrobił te skrzydła dzielone ostatecznie, czy wszyscy kleją?

Patrzę na instrukcję i jakoś nie mam przekonania do sensowności klejenia tych skrzydeł "do czoła".

Bartek już o to pytał kiedyś - ale odpowiedzi nie było.

Pozdro

Brtz

 

Mam pytanie do posiadaczy Pipera 1,8m Black Horse. Czy w tym modelu można zrobić skrzydła rozdzielne? W skrzydłach jest rurka do której wkałda się rurkę aluminiową ale w instrukcji jest, że powinno się włorzyć tą rurkę i skleić skrzydła ze sobą na stałe. Czy można to zrobić jakoś inaczej aby można było rozkładać skrzydła do transportu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czego dotyczy to pytanie?

 

sposobu na pozostawienie skrzydeł w dwóch elementach?

Instrukcja przewiduje sklejenie i proponuję tego nie zmieniać. Będą luzy na rurce a zastrzały są tylko imiatcją. Jeżeli nie skleisz to będziesz musiał je wzmocnić aby pracowały na podparcie.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje MS.

właśnie tego dotyczyło to pytanie, które niejako ponowiłem - gdyż kilka stron wcześniej, w tym samym wątku zadał je bezskutecznie inny Kolega.

O pozostawienie skrzydeł w formie dzielonej z uwagi na komfort transportowy

Czyli mówi się trudno. Klej, tkanina szklana, żółty oracover i nie ma co kombinować

Pozdro

Brtz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.