Maciek82 Opublikowano 8 Września 2009 Autor Opublikowano 8 Września 2009 Dzieki :-) Z dwoma pakietami wydaje mi sie ze jest wiekszy problem , poniewaz musialy by byc identyczne i zuzywac sie idealnie tak samo co raczej jest nie mozliwe.Z reszta wyszlo by to drozej. Juz mam upatrzony fajny pakiecik http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7296&Product_Name=Rhino_3700mAh_4S_14.8v_20C_Lipoly_Pack Jest dosc tani i czytalem dobre o pinie o tej firmie. Tylko mam jeszcze pytanko czy przy pakiecie 4s nie musze przypadkiem zastosowac osobnego zasilania avioniki ze wzgledu na za duze napiecie? Mam takowy 4.8v 1100mAh wiec w sumie nie bylo by problemu po za dodatkowa waga ale nie wiem czy jest to konieczne
Tomek Opublikowano 8 Września 2009 Opublikowano 8 Września 2009 Połączone równolegle pakiety będą zużywać się równo . Chyba że chcesz latać do zadziałania BEC-a czego Ci absolutnie nie polecam. Śmigła 3 łopatowe są ładne , ale z 2 masz wyraźnie większy ciąg przy znacznie szybszym strumieniu. Jeśli masz trawiaste lotnisko to ciąg minimum 2,-2,8kg inaczej każdy start będzie walką o przeżycie. A najlepiej 3do 3,5 kg ciągu i święty spokój. Zazwyczaj modele 2 silnikowe są czasochłonne w wykonaniu, więc lepiej mieć się czym ratować niż patrzeć jak rozbija się efekt kilku miesięcy pracy. Model wyszedł Ci śliczny.
Maciek82 Opublikowano 8 Września 2009 Autor Opublikowano 8 Września 2009 Śmigła 3 łopatowe są ładne , ale z 2 masz wyraźnie większy ciąg przy znacznie szybszym strumieniu tzn. przy tych samych obrotach to zdecydowanie ciag jest wiekszy przy trzech lopatowych a predkosc strumienia chyba nie zalezy od ilosci lopat tylko skoku i obrotow smigla.Chyba ze miales na mysli zalozenie dwu lopatywych przy tym pakiecie co mam, to napewno wzrosly by obroty i predkosc pozasmiglowa bo zmalaly by opory.Mysle ze powinno sie udac po dodaniu jednego ogniwa osiagnac te 2.5kg ciagu i jakies 90km/h (wczesniej bylo zaledwie 65km/h), posprawdzam wszystko na hamowni zaraz jak dojdzie pakiecik :-)
Tomek Opublikowano 8 Września 2009 Opublikowano 8 Września 2009 Oczywiście zakładam , że na tym samym pakiecie i silniku masz lepsze osiągi na 2 łopatach niż 3 i to wyraźnie odczuwalne .
ECO400 Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Ale ładnie wykonany model Zastanów się jeszcze nad zamontowaniem realistycznego oświetlenia to będzie extra
Maciek82 Opublikowano 12 Września 2009 Autor Opublikowano 12 Września 2009 ..no wlasnie myslalem nad tym ale zorientowalem sie o takiej opcji troche za pozo, tzn. jak juz skrzydla byly oklejone wiec teraz ciezko by bylo poprowadzic okablowanie z koncowek plata i statecznika...
Maciek82 Opublikowano 26 Września 2009 Autor Opublikowano 26 Września 2009 Wlasnie dotarla do mnie paczka z akku (zippy 4s 4000 20C)i miernikiem obrotow.Pierwsze testy dwoch silnikow podlaczonych jednoczesnie w modelu wykazaly nastepujace wyniki na pelnym gazie : -950W -8200obr/min -predkosc strumienia ok.85km/h pobor pradu dla obu silnikow 62A -napiecie pod obciazeniem 15-5v - 16v -ciag ok. 4kg (nie sprawdzalem na hamowni poniewaz silniki sa zamontowane w modelu, ale na full gazie trzymajac model w pionie musialem go delikatnie do siebie przeciagac a wazy niestety z tym akku + dodatkowy nicd 1100 3.4kg :/ ) Dla porownania na starym akku 11.1v 2500Ah na full gazie pobieral zaledwie 35A i okolo 320W, 6100obr/min, strumien okolo 60km/h :crazy: ... chyba musial byc juz mocno zuzyty przez mojego helika i razcej nie mialo to prawa wczesnie latac. Model oczywiscie po remonice, pare gramow niestety doszlo ale powinien teraz poleciec. Martwi mnie jeszcze taka rzecz: Podczas mierzenia obrotow prawy silnik mial ciagle o mniej wiecej 100obr/min wyzsze obroty od lewego.Moze to miec znaczny w plyw w locie ? I druga sprawa to jak trzymalem model jedna reko na ziemi za dach za kabina (za srodkiem ciezkosci) to po dodaniu gazu na maxa model wyraznie wyrywal do gory a nie idealnie do przodu jak mi sie wydaje ze powinno byc. Katy ustawilem wedlug planow wiec nie wiem czy nalezaloby sie tym przejmowac ?
Tomek Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 Martwi mnie jeszcze taka rzecz: Podczas mierzenia obrotow prawy silnik mial ciagle o mniej wiecej 100obr/min wyzsze obroty od lewego.Moze to miec znaczny w plyw w locie ? Nie . Nawet nie poczujesz. Powyżej 1000 czuć jak źle wytrymowany kierunek o 3 oczka. W łosiu swego czasu założyłem silnik 1200 kv i 1400 kv i coś mnie ściąga i ściąga , po wytrymowaniu o.k. ,ale przy starcie lekko zawija. Dopiero po kilku lotach zobaczyłem że założyłem dualskiego od łosia i drugiego dualskiego co mi został po wildze. 8) Co do drugiej sprawy. trudno tak ocenić, ale chyba możesz dorzucić po podkładce na silnik i dać go o oczko w dół?
Maciek82 Opublikowano 26 Września 2009 Autor Opublikowano 26 Września 2009 Dzieki, troche mnie uspokoiles :-) Narazie zmiksowalem delikatnie na odcinku od 2/3 drazka gazu do konca ze statecznikiem wysokosci w dol 20% (wychylenia ogolnie i tak mam nie wielkie na wys.) moze to cos da.Tak zrobilem w elektro szybowcu bo mialem podobny problem i lata teraz idealnie.Co do podkladek to mozna by dac ale troche to popsuje wyglad bo powstanie dziura u gory miedzy kolpakiem a gondola p.s. prawdopodobnie w poniedzialek oblot 8)
mikon Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 wazy niestety z tym akku + dodatkowy nicd 1100 3.4kg :/ ) Ten NiCd to zakładam że do zasilania elektroniki? Nie myślałeś nad UBEC'em? Tak przy okazji, śliczny model. Gratuluję!! Też chciałbym kiedyś mieć taki u siebie... Pozdr., Michał
Maciek82 Opublikowano 26 Września 2009 Autor Opublikowano 26 Września 2009 do zasilania elektroniki Tak. Myslalem nad UBEC i nawet znalazlem fajny na HK ale juz po zlozeniu zamowienia na akku a jako ze mialem taki nieuzywany jeszcze to zastosowalem.Jak oblot sie uda to zamowie serwa do chowania podwozia i klap to przy okazji tez ubeca. Gratuluję dzieki
Maciek82 Opublikowano 28 Września 2009 Autor Opublikowano 28 Września 2009 Dzis rano wedle planu model w koncu wzbil sie w powietrze.Ogolne wrazenie dobre ale niestety wial dosc silny wiatr.Tak jak przypuszczalem po dodaniu gazu troche zadziera do gory wiec chyba rzeczywiscie dam silniki jeszcze o dwa stopnie w dol.Kierunku ani lotek nie trzeba bylo wogole trymowac.Do przerobki pozostaje jeszcze przedia golen podwozia z ktorej zsunelo sie kolo podczaas ladowania przez co kapotowal.Ponizej zamieszczam kilka zdjec. W sumie latalem tylko 3 min. z powodu wiatru i w tym czasie zeszlo z akumulatora zaledwie 900mAh wiec jestem zadowolony.Model nie lata jakos bardzo szybko a po ustawieniu tych katow mysle ze powinien byc przyjemny w pilotazu.
madrian Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 Zgadzam się w całości. Model wyszedł pięknie. Jeszcze kilka detali do szaty graficznej i możesz denerwować kontrolerów na EPWA... :twisted: Czekamy na jakiś filmik. :wink:
Maciek82 Opublikowano 28 Września 2009 Autor Opublikowano 28 Września 2009 Jest i filmik :-) http://www.vimeo.com/6793882 ...nie wiem jak u Was ale u mnie ten filmik jakos sie otwiera w 16:9 a powinien 4:3 wiec jakis taki rozciagniety wyszedl :?
Maciek82 Opublikowano 5 Października 2009 Autor Opublikowano 5 Października 2009 Dzis wykonalem locik juz idealnie wytrymowanego i po zmianie kontow silnikow.Lata sie super, modelik bardzo stabilny ale jedno co zauwazylem to jako ze jeszcze nie uzywalem klap (brak serwa) to dosc duza predkosc potrzebuje do ladowania. :?
Eryk Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 This is a private video na pierwszym filmiku widzę, że model nie wyszedł az tak zle masowo, skoro po tak krótkim rozbiegu tak wyrywa musisz go teraz nauczyc szybko i ladnie latac i bedzie z tego wiele przyjemnośc gdybyś może jakieś rejestracje jeszcze dorzucił, to bylaby już doskonała maszyna Urzekł mnie ten model
Maciek82 Opublikowano 5 Października 2009 Autor Opublikowano 5 Października 2009 This is a private video sorry - juz odblokowalem :-) , dodam jeszcze oczywiscie rejestracje jak i malowanie gondoli od spodu na bialo oraz cieniutkie zlote linie zaraz nad bordowymi
Maciej Ritmann Opublikowano 11 Października 2009 Opublikowano 11 Października 2009 boże drogi!! Czytając te 4 strony relacji serce coraz mocniej mi biło! Dostałem prawie palpitacji, migotania komór i wszelkiej maści napadów zachwytu gdy zobaczyłem efekt końcowy! Wspaniała robota, podziw bierze! I zazdrosć!! :twisted: Pomyśl nad tym aby w jakiś sposób wykonać kilka modeli, odwiedź aledrogo i zarabiaj na swoim telencie!!!!! Gratuluję!!
Tomek Opublikowano 11 Października 2009 Opublikowano 11 Października 2009 Albo mi się wydaje albo lądujesz z wyłączonymi silnikami. Lepiej trzymać przy zejść silniki na małych obrotach, wyhamują model i podejście będzie zdecydowanie wolniejsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.