Skocz do zawartości

Beechcraft baron 58P


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzieki :-) Z dwoma pakietami wydaje mi sie ze jest wiekszy problem , poniewaz musialy by byc identyczne i zuzywac sie idealnie tak samo co raczej jest nie mozliwe.Z reszta wyszlo by to drozej. Juz mam upatrzony fajny pakiecik

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7296&Product_Name=Rhino_3700mAh_4S_14.8v_20C_Lipoly_Pack

Jest dosc tani i czytalem dobre o pinie o tej firmie.

Tylko mam jeszcze pytanko czy przy pakiecie 4s nie musze przypadkiem zastosowac osobnego zasilania avioniki ze wzgledu na za duze napiecie? Mam takowy 4.8v 1100mAh wiec w sumie nie bylo by problemu po za dodatkowa waga ale nie wiem czy jest to konieczne

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Połączone równolegle pakiety będą zużywać się równo .

Chyba że chcesz latać do zadziałania BEC-a czego Ci absolutnie nie polecam.

Śmigła 3 łopatowe są ładne , ale z 2 masz wyraźnie większy ciąg przy znacznie szybszym strumieniu.

Jeśli masz trawiaste lotnisko to ciąg minimum 2,-2,8kg inaczej każdy start będzie walką o przeżycie.

A najlepiej 3do 3,5 kg ciągu i święty spokój.

Zazwyczaj modele 2 silnikowe są czasochłonne w wykonaniu, więc lepiej mieć się czym ratować niż patrzeć jak rozbija się efekt kilku miesięcy pracy.

 

Model wyszedł Ci śliczny. :D

Opublikowano
Śmigła 3 łopatowe są ładne , ale z 2 masz wyraźnie większy ciąg przy znacznie szybszym strumieniu

tzn. przy tych samych obrotach to zdecydowanie ciag jest wiekszy przy trzech lopatowych a predkosc strumienia chyba nie zalezy od ilosci lopat tylko skoku i obrotow smigla.Chyba ze miales na mysli zalozenie dwu lopatywych przy tym pakiecie co mam, to napewno wzrosly by obroty i predkosc pozasmiglowa bo zmalaly by opory.Mysle ze powinno sie udac po dodaniu jednego ogniwa osiagnac te 2.5kg ciagu i jakies 90km/h (wczesniej bylo zaledwie 65km/h), posprawdzam wszystko na hamowni zaraz jak dojdzie pakiecik :-)

Opublikowano

Oczywiście zakładam , że na tym samym pakiecie i silniku masz lepsze osiągi na 2 łopatach niż 3 i to wyraźnie odczuwalne . :D

Opublikowano

..no wlasnie myslalem nad tym ale zorientowalem sie o takiej opcji troche za pozo, tzn. jak juz skrzydla byly oklejone wiec teraz ciezko by bylo poprowadzic okablowanie z koncowek plata i statecznika...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wlasnie dotarla do mnie paczka z akku (zippy 4s 4000 20C)i miernikiem obrotow.Pierwsze testy dwoch silnikow podlaczonych jednoczesnie w modelu wykazaly nastepujace wyniki na pelnym gazie :

-950W

-8200obr/min

-predkosc strumienia ok.85km/h

pobor pradu dla obu silnikow 62A

-napiecie pod obciazeniem 15-5v - 16v

-ciag ok. 4kg (nie sprawdzalem na hamowni poniewaz silniki sa zamontowane w modelu, ale na full gazie trzymajac model w pionie musialem go delikatnie do siebie przeciagac a

wazy niestety z tym akku + dodatkowy nicd 1100 3.4kg :/ )

 

Dla porownania na starym akku 11.1v 2500Ah na full gazie pobieral zaledwie 35A i okolo 320W, 6100obr/min, strumien okolo 60km/h :crazy: ... chyba musial byc juz mocno zuzyty przez mojego helika i razcej nie mialo to prawa wczesnie latac.

Model oczywiscie po remonice, pare gramow niestety doszlo ale powinien teraz poleciec.

 

Martwi mnie jeszcze taka rzecz: Podczas mierzenia obrotow prawy silnik mial ciagle o mniej wiecej 100obr/min wyzsze obroty od lewego.Moze to miec znaczny w plyw w locie ?

I druga sprawa to jak trzymalem model jedna reko na ziemi za dach za kabina (za srodkiem ciezkosci) to po dodaniu gazu na maxa model wyraznie wyrywal do gory a nie idealnie do przodu jak mi sie wydaje ze powinno byc. Katy ustawilem wedlug planow wiec nie wiem czy nalezaloby sie tym przejmowac ?

Opublikowano
Martwi mnie jeszcze taka rzecz: Podczas mierzenia obrotow prawy silnik mial ciagle o mniej wiecej 100obr/min wyzsze obroty od lewego.Moze to miec znaczny w plyw w locie ?

 

Nie . Nawet nie poczujesz.

Powyżej 1000 czuć jak źle wytrymowany kierunek o 3 oczka.

W łosiu swego czasu założyłem silnik 1200 kv i 1400 kv i coś mnie ściąga i ściąga , po wytrymowaniu o.k. ,ale przy starcie lekko zawija.

Dopiero po kilku lotach zobaczyłem że założyłem dualskiego od łosia i drugiego dualskiego co mi został po wildze. 8)

 

Co do drugiej sprawy. trudno tak ocenić, ale chyba możesz dorzucić po podkładce na silnik i dać go o oczko w dół?

Opublikowano

Dzieki, troche mnie uspokoiles :-) Narazie zmiksowalem delikatnie na odcinku od 2/3 drazka gazu do konca ze statecznikiem wysokosci w dol 20% (wychylenia ogolnie i tak mam nie wielkie na wys.) moze to cos da.Tak zrobilem w elektro szybowcu bo mialem podobny problem i lata teraz idealnie.Co do podkladek to mozna by dac ale troche to popsuje wyglad bo powstanie dziura u gory miedzy kolpakiem a gondola

p.s. prawdopodobnie w poniedzialek oblot 8)

Opublikowano
wazy niestety z tym akku + dodatkowy nicd 1100 3.4kg :/ )

 

Ten NiCd to zakładam że do zasilania elektroniki? Nie myślałeś nad UBEC'em?

 

Tak przy okazji, śliczny model. Gratuluję!! Też chciałbym kiedyś mieć taki u siebie...

 

Pozdr.,

Michał

Opublikowano
do zasilania elektroniki

Tak.

Myslalem nad UBEC i nawet znalazlem fajny na HK ale juz po zlozeniu zamowienia na akku a jako ze mialem taki nieuzywany jeszcze to zastosowalem.Jak oblot sie uda to zamowie serwa do chowania podwozia i klap to przy okazji tez ubeca.

Gratuluję
dzieki :D
Opublikowano

Dzis rano wedle planu model w koncu wzbil sie w powietrze.Ogolne wrazenie dobre ale niestety wial dosc silny wiatr.Tak jak przypuszczalem po dodaniu gazu troche zadziera do gory wiec chyba rzeczywiscie dam silniki jeszcze o dwa stopnie w dol.Kierunku ani lotek nie trzeba bylo wogole trymowac.Do przerobki pozostaje jeszcze przedia golen podwozia z ktorej zsunelo sie kolo podczaas ladowania przez co kapotowal.Ponizej zamieszczam kilka zdjec. W sumie latalem tylko 3 min. z powodu wiatru i w tym czasie zeszlo z akumulatora zaledwie 900mAh wiec jestem zadowolony.Model nie lata jakos bardzo szybko a po ustawieniu tych katow mysle ze powinien byc przyjemny w pilotazu.

 

img3137n.jpg

img3138gn.jpg

img3140f.jpg

img3144qt.jpg

Opublikowano

Zgadzam się w całości. Model wyszedł pięknie. Jeszcze kilka detali do szaty graficznej i możesz denerwować kontrolerów na EPWA... :twisted:

Czekamy na jakiś filmik. :wink:

Opublikowano

Dzis wykonalem locik juz idealnie wytrymowanego i po zmianie kontow silnikow.Lata sie super, modelik bardzo stabilny ale jedno co zauwazylem to jako ze jeszcze nie uzywalem klap (brak serwa) to dosc duza predkosc potrzebuje do ladowania.

:?

Opublikowano
This is a private video

 

na pierwszym filmiku widzę, że model nie wyszedł az tak zle masowo, skoro po tak krótkim rozbiegu tak wyrywa ;) musisz go teraz nauczyc szybko i ladnie latac i bedzie z tego wiele przyjemnośc ;) gdybyś może jakieś rejestracje jeszcze dorzucił, to bylaby już doskonała maszyna ;) Urzekł mnie ten model ;)

Opublikowano
This is a private video

sorry - juz odblokowalem :-) , dodam jeszcze oczywiscie rejestracje jak i malowanie gondoli od spodu na bialo oraz cieniutkie zlote linie zaraz nad bordowymi :)

Opublikowano

boże drogi!! Czytając te 4 strony relacji serce coraz mocniej mi biło! Dostałem prawie palpitacji, migotania komór i wszelkiej maści napadów zachwytu gdy zobaczyłem efekt końcowy! Wspaniała robota, podziw bierze! I zazdrosć!! :twisted:

Pomyśl nad tym aby w jakiś sposób wykonać kilka modeli, odwiedź aledrogo i zarabiaj na swoim telencie!!!!! Gratuluję!!

Opublikowano

Albo mi się wydaje albo lądujesz z wyłączonymi silnikami.

Lepiej trzymać przy zejść silniki na małych obrotach, wyhamują model i podejście będzie zdecydowanie wolniejsze.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.