Skocz do zawartości

Naza v2 problemy z ustawieniami


kamilos1600

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Od kilku miesiecy skladam drona (hexacopter) i mam problem z ustawieniami Kontrolera i GPS Naza v2 ,
podlaczylem Naza kablem pod komputer zainstalowalem program ze strony DJI i nie dokonca  wszystko dobrze ustawilem poniewaz platworma w próbie startu obrucila sie podwoziem do góry..

Naszczescie nic sie nie stalo ale niechce popelnic jakiegos innego bledu wiec juz nic nie ustawialem tylko szukam pomocy kogos co ustawial Kontroler programem .

Jesli ktos byl by wstanie pomoc bede wdzieczny . Pozdrawiam  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigła prawidłowo założone ( lewe , prawe )?, silniki kręcą się w prawidłową stronę ? wybrany właściwy typ koptera ? , zawsze możesz trzymać w ręce np, za podwozie i zobaczyć czy prawidłowo reaguje na drążki , oczywiście w trybie MANUAL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smigla zalozone dobrze , obroty ustawione w dobrym kierunku , tryb koptera tez , nie jestem pewien czy dobrze ustawilem polozenie GPS i kontrolera w programie (na osiach X i Y ) Nastepnie nie wiem jak z ta kalibracja nie kalibrowalem nic bo kontroler byl uzywany , Platworma wtedy uniosla sie w góre poczym ruszylem minimalnie drazkiem w lewo i wtedy sie obrucila , tak jak by czulosc moze byla tam z 200 % 


i Latalem w trybie manual , pozatym co oznaczaja pozostale tryby lotu np Alti i fail safe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalibracje musisz zrobić , w ten sposób "zgrywasz"  kontroler z nadajnikiem , kopter w rękę daj gazu tyle "żeby nic nie ważył" i poruszaj drągami , zobaczysz co jest nie tak , na rc-fpv.pl jest instrukcja po Polsku do ściągnięcia  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przeczytalem kilka razy ta instrukje : https://www.dropbox.com/s/z2l8ume1xttuck4/instrukcja%20nazaV2_pl%20_v1%2C04.pdf
I kiedy w piatek wróce do domu bede ustawial GPS , Natomiast w dalszym Ciagu nie wiem jak ustawic Naze w programie Asisstant , poniewaz instrukcja nie zawiera informacji o Tym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przeczytalem kilka razy ta instrukje : https://www.dropbox.com/s/z2l8ume1xttuck4/instrukcja%20nazaV2_pl%20_v1%2C04.pdf

I kiedy w piatek wróce do domu bede ustawial GPS , Natomiast w dalszym Ciagu nie wiem jak ustawic Naze w programie Asisstant , poniewaz instrukcja nie zawiera informacji o Tym. 

 Najpierw opisz dokładnie w co wyposażony jest Twój kopter, jakie silniki, regulatory, opisz link RC. Powodów wywrotki może być wiele. Kalibracja nie ma nic wspólnego z „zgrywaniem” nadajnika ale jej brak może np. spowodować że kopter odleci w siną dal. Jest konieczna.

Przeczytaj instrukcję dokładnie. Właśnie zawiera wszystkie informacje o tym jak ustawić FC w asystencie.

Jeśli nie latałeś wcześniej wielowirnikowcami nie zaczynaj od trybu manual, jest najtrudniejszy do opanowania. Tryb ATTI od którego proponował bym Ci rozpocząć pierwsze loty wykorzystuje barometr. Powoduje to że  przy ułożeniu drążka gazu w środkowym położeniu kopter sam utrzymuje stałą wysokość. Failsafe nie jest trybem lotu do wyboru. Ustawiasz go by w przypadku utracenia linku RC kopter sam wrócił do miejsca startu (tylko w trybie GPS).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latałeś kiedyś śmigłowcem ? To do najprostszych nie należy. Jeśli myślałeś, że po wystartowaniu w trybie manual, Twój kopter będzie wisiał jak zamurowany, to się przejechałeś :) Ale skoro zacząłeś latanie nie wiedząc nawet co to tryb ATTI i FAILSAFE to nie dziwi mnie ani trochę, że taki był finał Twoich zmagań. Oprócz tego co napisali Ci koledzy - sprawdź czy naza nie wymaga kalibracji IMU. Jeśli nie rozgryzłeś instrukcji i wpisywania położenia GPS - w necie jest masa filmów jak je poprawnie wpisać. Jednak w trybie manual nie miało to wpływu na lot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki to AGM regle 30 , smigla 14x4,7 carbon , Hitec 9 + optima 9 gimbal 2 osie , 2x 5500 lipo 4s , Dji osd mini aparat sony , fpv jeszcze nie mam , 


do tego jeszcze 2 przetwornice pradowe 


z Tego co widze to tryby trzeba wybrac GPS , ATTI i FailSafe tak ? Zastanawiam sie coto   X2 w kontrolerze --Home Lock ,-- Cours Lock i off , 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

z Tego co widze to tryby trzeba wybrac GPS , ATTI i FailSafe tak ? Zastanawiam sie coto   X2 w kontrolerze --Home Lock ,-- Cours Lock i off , 

Ustawić wybór, GPS-ATTI-Manual. Failsafe masz pomiędzy nimi. Trzeba to tak ustawić by włączyło się po wyłączeniu nadajnika.

 

PRZECZYTAJ INSTRUKCJĘ!!! Wszystko jest jasno opisane; co to, na co i kiedy stosować!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt:

"Ustawić wybór, GPS-ATTI-Manual. Failsafe masz pomiędzy nimi. Trzeba to tak ustawić by włączyło się po wyłączeniu nadajnika".

 

Lub załączyć osobnym włącznikiem jako auto-powrót. Trzeba się trochę pobawić żeby trafić trzy-pozycyjnym tak jak napisał Deem ;)

Osobiście mam ustawione nieco inaczej, ale ponieważ ogólnie nie jest zalecane to nie będę podawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Kalibracja nie ma nic wspólnego z „zgrywaniem” nadajnika ale jej brak może np. spowodować że kopter odleci w siną dal.

 

 

Naprawdę ? chyba myślimy o różnych kalibracjach , Ja TX Sticks Calibration  TY o kalibracji kompasu   :) A Failsafe ustawiam na przełączniku i po zaniku TX

 

post-239-0-58483000-1426668395_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę ? chyba myślimy o różnych kalibracjach , Ja TX Sticks Calibration  TY o kalibracji kompasu   :)

                „darkarll” oczywiście masz rację, zwracam honor. Faktycznie chodziło mi o kalibrację IMU (co precyzyjniej określił „Kornelitoo”)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kalibrowałem IMU, ustawilem tez 50% EPA , PRZEŁACZNIK UDALO MI sie tylko ustawic na GPS fail i atti + do tego zrobilem kalibracje gps wedlug instrukcji, sprawdzalem platworme w tryybiee gps i atti = LATA ;) natomiast nie wisi idealnie w trybie gps .. troche ja znosi i opada z wysokosci


Kamil kalibrowales w ogole kompas?

kompas = tzn gps ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze moze trzeba wywazyc smigla, umnie po nalozeniu w smiglo pierscienia (dystansu) i pozniejszym nalozeniu smigla na piaste wystepuje drobny luz .. 


Czy jest mozliwosc ustawienia mniejszych obrotów jalowych  silników ?( tych po kalibracji drazków )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.