modelarzkobi Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Projektuje właśnie model Fun Fly i potrzebuje obliczyć powierzchnie stateczników do tego modelu. Nie chce robić na oko bo może się to żle zkończyć. Prosze o podanie jak je obliczyć wzglądem skrzydeł bo nie znam się ja ma być w Fun Flayu. Prosze o pomoc!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Pomierz i oblicz po ludzku ?? tzn kwadrat AxA a prostokąt AxB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarzkobi Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 Ali mi chodzi o to że mam podane powieżchnie skrzydeł np. 40 dm3 i chce wiedzieć jaką powierzchnie powinien mieć statecznik poziomy i pionowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_skot Opublikowano 12 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2007 Opisałem Ci to w Twoim drugim wątku, ale powtórzę Jako jednostkę podstawową przyjmij średnią cięciwę płata. Wówczas powierzchnia statecznika zależna będzie od odległości pomiędzy krawędzią spływu płata a krawędzią natarcia statecznika wyrażoną właśnie w krotności średniej cięciwy płata. Jasne jak dotąd? I tak: dla odległości równej 2 cięciwy - powierzchnia statecznika powinna wynosić ok. 25% powierzchni płata dla trzech cięciw - 20% dla czterech cięciw - 15% Mam nadzieję, że jasno to opisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...