Skocz do zawartości

Jak obliczyć powierzchnie stateczników?


modelarzkobi

Rekomendowane odpowiedzi

Projektuje właśnie model Fun Fly i potrzebuje obliczyć powierzchnie stateczników do tego modelu. Nie chce robić na oko bo może się to żle zkończyć. Prosze o podanie jak je obliczyć wzglądem skrzydeł bo nie znam się ja ma być w Fun Flayu. Prosze o pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Opisałem Ci to w Twoim drugim wątku, ale powtórzę :)

Jako jednostkę podstawową przyjmij średnią cięciwę płata.

Wówczas powierzchnia statecznika zależna będzie od odległości pomiędzy krawędzią spływu płata a krawędzią natarcia statecznika wyrażoną właśnie w krotności średniej cięciwy płata. Jasne jak dotąd? I tak:

dla odległości równej 2 cięciwy - powierzchnia statecznika powinna wynosić ok. 25% powierzchni płata

dla trzech cięciw - 20%

dla czterech cięciw - 15%

Mam nadzieję, że jasno to opisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisałem Ci to w Twoim drugim wątku, ale powtórzę :)

Jako jednostkę podstawową przyjmij średnią cięciwę płata.

Wówczas powierzchnia statecznika zależna będzie od odległości pomiędzy krawędzią spływu płata a krawędzią natarcia statecznika wyrażoną właśnie w krotności średniej cięciwy płata. Jasne jak dotąd? I tak:

dla odległości równej 2 cięciwy - powierzchnia statecznika powinna wynosić ok. 25% powierzchni płata

dla trzech cięciw - 20%

dla czterech cięciw - 15%

Mam nadzieję, że jasno to opisałem

Problem może być w tym, że w fanflaju ta odległość bliska jest 1 cięciwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku wychodzi, że powierzchnia statecznika powinna być zbliżona do ok. 30% powierzchni płata. Zawsze możesz podejść do tematu "naukowo" :wink: i obliczyć ją w sposób jaki podał Ci "czaja 18" w Twoim drugim wątku na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany