oldgliders Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Chciałbym w niewielkim stopniu przybliżyć konstrukcje naszych drewnianych szybowców, jedne z bodaj największych klasyków, które kiedykolwiek latały nie tylko na polskim niebie. Przedstawię je jednak nieco inaczej. Zapewne nie wszyscy akceptują takie rozwiązania w przypadku właśnie takich staruszków, osobiście jednak uważam, że silnik elektryczny to genialny wynalazek, który idealnie nadaje się w takich konstrukcjach. Polski szybowiec Orlik II skala 1:3 5m PWS-101 1:3,8 5m Przez naszych zachodnich sąsiadów opisywany jako "piękna polka" I najnowsza nasza konstrukcja tym razem przepiękny klasyk rodem z Wielkiej Brytanii - Slingsby T13 Petrel skala 1:3,5 5m Mogę dodać, że we wszystkich tych modelach zamontowane są także wyczepy do holowania za modelem samolotu. Wszystkie te konstrukcje oraz inne modele dostępne są jako zestawy KIT oraz modele ARF. Więcej zdjęć i szczegółów na temat tych modeli znajdziecie Państwo na naszej stronie internetowej. 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. oldgliders Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 13 Lipca 2016 SZD-22 Mucha w skali 1:4 o rozpiętości 3,75m to kolejny klasyk z naszej produkcji, który doczekał się własnego napędu. Tym razem jednak poszliśmy o krok dalej i Mucha została zaopatrzona w turbinę elektryczną chowaną w kadłub. Rzecz coraz bardziej popularna na zachodzie, w naszym kraju to dopiero początki takich napędów. Nie muszę dodawać, że model jest w wersji cało drewniane, także kadłub wykonany jest z drewna. Waga modelu z wszystkimi serwomechanizmami, z napędem to 3100 gram, myślę , że waga do lotu nie powinna przekroczyć 4800 gram. Zapraszam do oglądania. https://www.youtube.com/watch?v=TPsc4ZNwkYY http://oldgliders.com/szd-22-mucha-1-4.html 5
oldgliders Opublikowano 11 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2017 No i kolejna Mucha w skali 1:4 3,75m. Model cało drewniany z zestawu OLDGLIDERS, przygotowana pod napęd elektryczny. Zmiany polegają na zastąpieniu nosa drewnianego,nosem laminatowym który jest demontowalny, co w znacznym stopniu ułatwia montaż silnika i elementów przedłużających jego oś. Do napędu tego modelu użyto silnika Hacker A50, regulatora 70A oraz pakietu 5 cellowego. Na doważenie włożyłem około 200 gram ołowiu. Niebawem będą zdjęcia zelektryfikowanego Nietoperza i Bociana w skali 1:4. 3
Tom Opublikowano 12 Stycznia 2017 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Brawo Biniu, napędy są ok, szybowce rewelacja. Najbardziej zaskakujący napęd ma zielona Mucha, bardzo mi się podoba.
kuba r. Opublikowano 12 Stycznia 2017 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Zastanawiam się jak uzyskuje się kolor łopatek śmigła w kolorze kadłuba. Te łopatki (seryjnie czarne czy białe?) są malowane w jakiś sposób? Kuba
KRY3 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Z tym malowaniem to na poważnie pytasz?
kuba r. Opublikowano 13 Stycznia 2017 Opublikowano 13 Stycznia 2017 "Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi" ... więc tak, na serio pytam, bo widziałem już w bardzo różnych kolorach pasujących do kadłuba, innych niż podstawowa paleta barw. BTW ostatnio czytałem, że sarkazm zrobił się narodowym sportem Polaków, coś w tym jest. KRY3 - dzięki za konkretną odpowiedź. Kuba 1
robas69 Opublikowano 9 Lutego 2020 Opublikowano 9 Lutego 2020 Zbyszek, czy do Muchy w skali 1:5 mozna zastosowac takie hamulce http://www.nastik.pl/hamulce-elektryczne-185mm-p-3578.html oczywiście chodzi o rodzaj, a długość jest przykładowa bo nie mam jeszcze modelu.
Rekomendowane odpowiedzi