Artek Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Na początku lipca planuje zakupić ten oto model http://www.modelarski.com./index.php?page=product&id=51 Proszę kolegów którzy mają lub mieli okazje nim latać o opinie i jakość wykonania. Bardzo pomocne będą informacje o zastosowanym wyposażeniu, ja zamierzam wstawić w nim silnik Saito 0.91. Już powinien działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 link nie działą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostry Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Widziałem ten model i bardzo ładnie sie prezentuje w powietrzu jak i na ziemi. Widziałem go z silnikiem OS Max 55 AX i przy wychodzeniu z zawisu mocy trochę brakowało. Serwa na lotkach HS 325 HB i na kierunku i wysokości HS 475 HB chodziły bardzo dobrze. Nie było żadnych problemów. Model w sumie bardzo dobry. Jakość wykonania też jak widziałem dobra. I co ważne samolot jest bardzo lekki. Model godny polecenia. Pozdrawiam Edit: W modelu został zmieniony silnik na ASP FS91AR i teraz jest mocy wystarczająco Nawet przy dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2102 Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Trochę dziwne, że brakuje mocy z silnikiem 55AX. Do modeli do 3D o masie 2,5 kg i nieco więcej zaleca się silniki 46FX. (???) :roll: Bossanova waży ok 2200g. Pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2102 Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 ... nie wyobrażam sobie Bossanovy z silnikiem 0.61 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostry Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Bossanova waży ok 2200g. Z 15ccm ASP waży kolo 2600g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2102 Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Projektowałem i buduje obecnie Funa 1540mm, który będzie miał ok 2,5 kg i właśnie wkładam do niego 55AX. To musi być OK :twisted: !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2102 Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 No tak. Zależy co się do niej włoży ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2102 Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Wzoruję się na: X-treme, ShowFlyer, Madmann Evo Madmann miał początkowo silnik 46FX, który by nieco słaby. Zastosowanie 55AX jest myślę dobrę, bo silnik ma podobną masę ale ma większą moc. Pozdrawiam Piotrek P.S. Bossanova staniała do nieco ponad 500 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Ja już oblatałem swoją Bossanove, powiem wam że rewelacja, model cholernie stabilny można polatać bardzo dynamicznie jak i powolutku sunąc po niebie. Ostre zaciągnięcie wysokości nie powoduje zerwanie strug ale to dotyczy wszystkich FF. Malowanie modelu jest genialne zero problemów z pomyleniem w jakiej pozycji jest samolocik nawet na dużych wysokościach. Zawis sam mód, lądowanie zero stresów prawie jak latawcem , latanie na żyletkę bez problemu na stosunkowo niewielkiej szybkości. Może będę trochę radykalny ale moim zdaniem Bossanove można polecić jako pierwszy model spalinowy omijając fazę trenerka, wystarczy zmniejszyć wychylenia sterów i mamy latadło do nauki, z czasem zwieszamy wychylenia i zaczynamy robić cuda w powietrzu. Jest w tym wszystkim jeden szkopuł a mianowicie lot harrierem model ma tak dużą siłę nośną lub mam za duży motorek ze trudno jest znaleźć odpowiednią prędkość przelotu model ma tendencje od razu do stójki w pionie. Moja Bossanova dostała takie oto wyposażenie: silnik SAITO 91 (troszkę mały oryginalny zbiornik 240 ml pod ten silnik, 8 minut ostrej jazdy) śmigło APC 15x4W pakiet 4 cele sanyo 2700 lotki 2xHS-475 HB wysokość HS-475 HB kierunek HS-635 HB gaz HS-322HB waga zatankowanego pod korek 2750 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Jestem bardzo zainteresowany kupnem tego modelu.Chciałbym się tylko dowiedzieć czy max 55ax to dobry wybór dla tego modelu,bo 15 cmm wydaje się o wiele za dużo do wagi tej Bossanowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Niestety nie wiem czy 55 AX będzie odpowiednia nigdy nie miałem 2T Ale zapewne będzie OK skoro producent w instrukcji do 3D poleca właśnie 55 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszczech Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Latam Bossanovą od 2 lat. Pierwszy silnik to OS55. Zmieniłem na ASP91 i nie żałuję. Samolocik jak najbardziej polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harturos Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 witam , zamierzam włozyć do bossanowy saito 72 czterotakt , czy ktoś z kolegów ma coś takiego albo zdanie na ten temat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Jest w tym wszystkim jeden szkopuł a mianowicie lot harrierem model ma tak dużą siłę nośną lub mam za duży motorek ze trudno jest znaleźć odpowiednią prędkość przelotu model ma tendencje od razu do stójki w pionie. To jest problem raczej umiejętnosci i odpowiedniej techniki najpierw zaciągaj max wysokosc a potem dopiero operuj gazem trzymając całkowicie zaciągnięty ster to ma ogromne znaczenie. Ważne też aby miec niskie wolne obroty, bo samolot może faktycznie mocno zadzierać i kiwać skrzydłami. Miałem Bossanove z silnikiem 55AX i latało się świetnie mimo, że to fun fly wykonuje wiekszość zaawansowanych figur jak rolling harrier, harrier, a nie wszystkie fun fly chcą tak latać Model faktycznie można polecić na start pod warunkiem, że zmniejszy sie wychylenia i lata sie wysoko silnik SAITO 91 (troszkę mały oryginalny zbiornik 240 ml pod ten silnik, 8 minut ostrej jazdy) Jaka masz swiece ? ja na oryginalnej Swiecy Saito miałem 2 obroty wiecej wykręconą iglice niż na swiecy OS F po prostu szok po wymianie dokrecajac paliwo myslałem, że przedłużka od iglicy wypadła i kręce w powietrzu, a faktycznie dokreciłem tyle :shock: teraz pali tak mało, że aż miło.Mam FA 100 zbiornik 280ml i po 10min loto zostaje ponad połowa zbiornika witam , zamierzam włozyć do bossanowy saito 72 czterotakt , czy ktoś z kolegów ma coś takiego albo zdanie na ten temat ? 72 jest za słaby 82 to minimum najlepiej 91 lub 100 z smigłem 15-16 cali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harturos Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Latam U can do z saito 100 - ten model waży 3,5 kg i lata super wiec pomyslałem że o kilogram lżejsza bossanowa z saito 72 bedzie o.k ( tym bardziej że silnik mam ). skąd przekonanie że saito 72 bedzie zbyt słaba ? Jeden kilogram masy to myślę że dużo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Jak bardzo (o ile mm) przesuneliście łoże względem tego krzyżyka narysowanego na wrędze silnika. Bo ja zrobiłem błędnie na prosto i model zakręca w locie pionowym dość żwawo I ile daliście podkładek w sztukach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.