Ezio Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Witam. Po miesiącu lektury proszę o rozjaśnienie i łopatologiczne wyjaśnienie kwesti porównania poniższych silników. MT-1804 http://abc-rc.pl/EMAX-MT-1804-2480-CW MT-1806 http://abc-rc.pl/EMAX-MT-1806-2280-CW MT-2204 http://abc-rc.pl/EMAX-MT-2204-2300-CW MT-2206 http://abc-rc.pl/EMAX-MT-2206-1900-CW Ogólnie postanowiłem zbudować swoją 250 oczywiście jak nazbieram kasy. Na początku będe bawił się bez fpv, a w późniejszym czasie dołożę do zbudowanego quada lub zbuduję nowego. Odrazu napiszę że ecalc nie ogarniam. Moje zasadnicze pytanie, czym różnią się te silniczki biorąc pod uwagę budowę 250. Widzę że watami i ciągiem. Niby do takich samych ram i osprzętu w różnych projektach wkładają m.in. wymienione przeze mnie silniki. Podejrzewam że odpowiedź okaże się prosta. I które tak naprawdę są najlepsze do 250. Czyżby te z najlepszym ciągiem? Za oświecenie dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Wszystkie te silniki sa do 250 i sa w rowniej mierze rownie dobre - wszystko zalezy do czego ta 250 ma byc i czego oczekujesz i jakim dodatkowym wyposazeniem juz dysponujesz (glownie chodzi o pakiety). Wylistowales silniki w porzadku rosnacego rozmiaru: XXYY to XX srednica stojana, YY - dlugosc osiowa stojana. Im wieksza srednica XX - tym wiekszy moment obrotowy i tym wiekszym smiglem moga krecic. YY - im dluzszy tym "wieksza moc" - to tak lopatologicznie. Silniki 18YY sa raczej do smigiel 5x3. Silniki 22YY sa do smigiel 6x4 - z racji wiekszego momentu obrotowego. Teraz wybor silnika zalezy w glownej mierze co ma byc na tej 250 i jaka finalna waga Cie interesuje i jaki czas lotu. Jezeli bedzie pusta 250 to wez najmniejsze silniki i pakiet 1300 - bedzie latac najdluzej. Jezeli w pelni upakowana (FPV, GPS, Czy co tam jeszcze) to zaczyna sie spirala smierci masowej - potrzebny pakiet 1700 - a nawet 2200 i wtedy zeby to uciagnac to juz musza byc duze silniki, ktore maja wiekszy pobor pradu wiec i czas lotu wcale diametralnie sie nie zwiekszy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ezio Opublikowano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Bardzo dużo zrozumiałem dzięki Twojej wypowiedzi. Jakoś pominąłem fakt rozmiarów silników. Zwłaszcza że w opisach były podane rozmiary a ja skupiłem się tylko na mocowaniu. Bardzo dziękuję za proste wytłumaczenie a zwłaszcza trafne. Wysłane z mojego GT-N7100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi