Skocz do zawartości

Wybór silnika 2-2.5ccm


Adam P.

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem w wyborze silnika do wicherka 15. Potrzebuje coś o poj. 2ccm, ewentualnie 2.5ccm, po owocnej lekturze kilku forum na podstawie wrażeń użytkowników wybrałem finałową trójkę:

-MVVS 2.0ccm

-ASP .12A

-OS Max .15LA

Początkowo faworytem był MVVS, niestety firma ta zaprzestaje produkcji silników spalinowych, nie chciałbym kupować używanego, a zanim bym go kupił pewnie magazyny byłyby już puste.

ASP byłby zaraz za(lub nawet przed) MVVS gdyby nie trudność regulacji i wrażliwość na iglicę. OS serii LA jak wiadomo charakteryzuje sie małą mocą i wałem na panewkach, które nie budzą mojego zaufania, ale jest też łatwość regulacji, która napewno by sie przydała.

Niestety budżet jest ograniczony-maximum 250zł.

Czekam na porady, opinie i propozycje innych silników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił OS'a 15LA też jestem na zakupie pierwszego spalinowego, i ja biorę OS'a 15/25LA jeszcze nie podjąłem decyzji którego.Ale dla mnie prostota regulacji i niezawodność w locie jest najważniejsza, co do panewek wiele ludzi je używa i rzadko kiedy coś jest nie tak :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd ten news że mvvs wycofuje się z produkcji silników spalinowych??

 

Jeśli brać mvvs'a to 2,5 lub większy. Mvvs 2,5 porównaniu z os15 jest silniejszy, bardziej podatny na przeróbki, możliwe różne tłumiki, różne ustawienia wydechu (tylny lub boczny), trudniejszy w docieraniu i tańszy w paliwie (bez nitro) i bardziej kreto-odporny od os15. Głośny. Ma łożyska.

 

Os - bezproblemowy w regulacji, trochę słabszy, bardziej wyrozumiały na kręcenie iglicą, dużo delikatniejszy w przypadku kraksy (tylny dekiel), bardziej wymagający jeśli chodzi o paliwo (5%nitro). Wał na panewkach również jest gorszym rozwiązaniem. Jest dużo cichszy. I lżejszy (nie zawsze jest to +).

 

Ja bym brał mvvs-a 2,5 (mam 3 takie a os15 mam 1szt.). Tłumik czarny od 3,5 (więcej RPM) można dać tylny (trzeba się decydować przed docieraniem).

Bardziej to zestaw do pylona a nie do wicherka - ale możesz zrobić wnękę na wydech np. pod kadłubem. Wicherek sport :)

 

Mvvs to trochę głębsza woda, ale jak się trochę z nimi powalczy to os-y będzie się regulowało bez uruchamiania ;)

 

 

Co do tego Asp to nie mam doświadczeń, cena teoretycznie niezła, ale 0,6KM to absurd. Zresztą 10% nitro mówi samo. Chiński silnik.. hmm

 

Ceny paliwa 2,5 litra paliwa które starczy na ~5 godzin latania.

 

mvvs 27,6 zł

os15 42,2 zł

asp 45,6zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Wicherka moc taka znów duża nie jest potrzebna. Według mnie nie ma alternatywy.Tylko OS.Ja używam i są niezawodne i długowieczne. Panewka jest zrobiona solidnie i nie zaobserwowałem aby zużywała się szybciej niz reszta silnika. Czas pracy to jeśli się nie mylę 270 godz.Łatwo policzyć na jak długo starczy silnik.Moim zdaniem nie warto oszczędzić troszkę złotówek kupując ASP lub coś innego.Zazwyczaj wcześniej czy później są kłopoty i żałujemy,że nie wybraliśmy sprawdzonych rozwiązań.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny paliwa 2,5 litra paliwa które starczy na ~5 godzin latania.

 

mvvs 27,6 zł

os15 42,2 zł

asp 45,6zł

 

Janku,to mnie bardzo zainteresowalo.Zuzycie paliwa.

Szukam do mojej nowej platformy silnika o b. malym zuzyciu paliwa.

Mam teraz os15 cv-a,ale ten to wrecz pluje paliwem.

Potrafi tez sam z siebie zgasnac np. na wysokosci np. 1000m.

Po prostu traci moc,wolne obroty.

Na jeden lot 40-50 minut zabieram 400ml paliwa.

Chcialbym przy tej ilosci paliwa zwiekszyc czas lotu,a i mocy przydaloby sie wiecej.

 

Z tym gasnieciem to jest tak.Ktos kiedys napisal-to w Zakopanem nie mozna latac na silniku OS ?.No ja mysle ze mozna,ale pamietajmy,ze wyregulowany jest na danej wysokosci.np. Zakopanego,a kilka chwil pozniej jest 1000 i wiecej metrow wyzej.

Tam ponoc inne cisnienie , moze to jest istotne ?.

 

Wybaczcie OT,ale temat ciekawy,wiec troche sie wcialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście do Wicherka moc zupełnie nie jest potrzebna, ale później można coś szybszego zrobić.

270h to chyba przesada. Zdarza sie że słabe łożyska kulkowe siadają po nawet 7 godzinach katowania ale można je wymienić (na lepsze).

 

Peter, myślę że zużycie paliwa jest podobne w tych silnikach, różnica jest w cenie paliwa. Nie mam żadnych doświadczeń z lataniem na dużych wysokościach, tym bardziej na niskich obrotach. Staram się latać nisko i szybko ;)

 

Skoro 400ml starcza Ci na 40-50 min, to raczej norma przy 2,5ccm. Na dużej wysokości spada temperatura jest spadek ciśnienia cząsteczkowego tlenu. Może należałoby zubożać mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można się też zastanowić nad silnikami Magnum

A czy są dostępne w Polsce? Gdzieś czytałem, że magnum to "zaoceaniczna" nazwa silników, które w europie sprzedawane są pod nazwą... Zapomniałem, ale chyba super tigre? W każdym razie nie mogę znaleźć magnum w żadnym polskim sklepie.

A skąd ten news że mvvs wycofuje się z produkcji silników spalinowych??

Plotki z forum

Jeśli brać mvvs'a to 2,5 lub większy.

To dla mnie argument przeciw MVVS. Czemu MVVS poniżej 2.5ccm nie jest dobrym wyborem? Jakiś drastyczny spadek mocy w stosunku do masy, większe trudności eksploatacyjne, spalanie? Sprostowanie-użyłbym "cichego" bocznego tłumika, jak sam stwierdziłeś wicherek to nie pylon :)

I jeszcze jedno- jak to jest z regulacja MVVS? Jedni piszą, że jest bardzo łatwa, inni wręcz przeciwnie.

Narazie OS wychodzi na prowadzenie, ale poczekam jeszcze na pare opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam

 

Ogólnie uważam że mniejsze silniki niż 2,5 są poprostu nieprzyszłościowe. Robi się pod nie małe modele, a jak wiadomo małe modele kiepsko latają.

 

Co do wysilenia to mvvs 2,5ccm jest bardziej wysilony od 2,0ccm. Moc jest sporo wyższa w 2,5. Poza tym właśnie doczytałem, że w dwójce nie można przekręcać cylindra. W 2,5 możliwe.

Co do "cichych" tłumików to ciche może i są ale te: http://www.mvvs.nl/MVVS/images/3245A.jpg - te inne to raczej nie tłumiki - to kolektory wydechowe ;) dlatego sądze że lepiej dać od razu czarny tłumik, przynajmniej na starcie daje dodatkowo z 500RPM na ziemi. (testowałem na 2,5ccm różnica między zwykłym czarnym tłumikiem do 2,5ccm a czarnym od 3,5ccm była 500RPM)

 

Tu masz trochę danych.

http://www.mvvs.nl/MVVS/main_bestanden/glow.htm

 

Regulacja mvvs'a nie jest jakaś specjalnie trudna, docieranie jest dłuższe bo pasowane są b.ciasno.

 

Rób jak chcesz, albo silnik bardziej wymagający, dający jakieś pole manewru i dość mocny (w tej klasie to chyba rekordzista może poza novarossi), albo łatwy w obsłudze i mniej wysilony OS.

 

Sprawdź jak będzie wyważał Ci się model (użyj jakiś ciężarków udających silnik), bo może okazać się że z os'em będziesz musiał doważać przód - os jest bardzo lekki - co czasem jest problematyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.