Skocz do zawartości

YAK 54 -os max .15 czy raczej .25


tolo80

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam model YAK 54 XP firmy TMPRO

Link: YAK 54 XP

Model jest przystosowany pod elektryka i spalinkę. ( waga gotowa do lotu to ok 800 gr)

Chciałbym zamontować do niego spalinę, tylko nie mogę się zdecydować.

Producent podaję 2,5 cm(waga to 140 gr) - lecz obawiam się że to może być trochę za słabe. Natomiast 4.0cm to waga ok 250 gr - przy modelu ważącym 800 gr ( gotowy do lotu) nie wiem czy te ponad 100 gr więcej zbytnio go nie obciąży

 

O.S. Max 15 LA ( 2,5) lub O.S. Max 25 FX ( 4,0)

Link: os max 15

Link: os max .25

 

Może ktoś ma pomysł w jaki sposób odpowiednio dobrać do tego modelu silnik - nie miałem jeszcze doświadczenia z modelami 3D dlatego ciężko jest mi się zdecydować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodzi o ten model:

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5942

Nie wiem czy sie nie pomylili i nie podali wagi pustego modelu.

Chińczyki nie słyną z niskiej wagi modelu i w 100% przemyślanej konstrukcji wiec znając życie mała spalinka go rozniesie.

Dla porównania 1,3m trenerek SONIC gotowy do lotu waży 1900g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie szykuje sobie ten model do lotów .

Ja kupiłem go w

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5257

 

Ale co do wagi podanej 800g to powiem tylko ,że to radosna twórczość .

Model pusty waży 640 g.

Więc bez silnika i pakietu już będzie ważył 800g lub więcj(w zależności od zastosowanego odbiornika,regla i serw)

 

Co do samego wykonania tonie mam większych zastrzeżeń , poza dwoma "'ale".

Po pierwsze półka na serwo kierunku jest zamocowana po niewłaściwej stronie (z punktu konstrukcji ) i trzyma się na słowo humoru.

Po drugie waga modelu jest identyczna jak waga Artexowskiej Katany .

A ta przecież Katana jest większa o 10cm od Yaka ( rozpiętość) , co przy tak małych modelach jest bardzo dużą różnicą (dodam ,że mój Extrim 1m zmieścił się w wadze 50g)

Samo wykończenie modelu jest ok ,folia wszędzie dobrze położna.

A jeszcze jeden mały minus za popychacze , snapy i montaż linek

Z jednej strony małe delikatne elementy z plastiku a z drugiej metalowe cięgna pul pul o średnicy do dużego spalinika (chyba 2,5 mm ,może nawet 3 )

 

Tak naprawdę wszystko okaże się w locie , czyli w sobotę lub w niedzielę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku a powiedz czy dołożyli ci cło czy obyło sie bez, tzn tyle ile zaplaciles za model i przesyłkę i dotarło do domu bez przeszkód?

zamówiłem sobie tez model u nich i siedze jak na szpilkach.

dzięki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to BL 2815 -105 gramkupiony w majsterklepce za 137zł

Ciąg ok 1600g przy 4 celowym pakiecie.

Dziś właśnie go zamontowałem.

Śmigło to 12x4

 

Jutro montaż serw lotek i końcowe sprawdzenie modelu.

Oblot pewnie w sobotę.

 

Cła nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowy yak bez pakietu zasilającego (mój to elektryk) wyszedł 1050g.

Z pakietem ( celowy miałem tylko 2300 Fe ) wyszedł 1350g.

Przy tej wadze totalny cegłolot totalny, nie szybuje ,bez ciągu w granicach 0,8 wagi w ogóle nie trzyma wysokości.

Przy lądowaniu prędkość podejścia = prędkość przelotowa.

Skończyło się to wyrwaniem podwozia.

 

Yak dla mnie to ten model nadaje się postawić na TV i podziwiać.

 

Żeby nie było tak słono , to planuje dać mu 2 szanse na mniejszym 3 celowym 1500mA pakiecie, bez beca i z lżejszym regulatorem i serwami 9g w lotkach.

Co prawda mocy też będzie na styk ,ale sam model zacznie w końcu latać na skrzydłach a nie silniku.

wtedy waga w granicach 1,1kg powinna poprawić własności lotne modelu.

A pozostała elektronika ląduje do katany z Artexu ,która waży tyle samo przy znacznie większej powierzchni modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yak dla mnie to ten model nadaje się postawić na TV i podziwiać.

:mrgreen:

 

Tomek, ale w opiniach z hobbycity jest nawet jedna po polsku.

Myślę, że marekzak się nie pogniewa za cytat: "Model w miarę poprawnie wykonany. Zastosowałem silnik TURNIGY TR 42-40B 900kv z regulatorem TURNIGY Plush-40A, smigło APC 14x7. Model do lotu waży 1200 g. Troszkę ciężko, lepiej by było zapewne na lżejszym silniku. Model lata poprawnie cał? akrobacje wł?cznie z programem National F3M -))))

Więcej zdjęć na naszej stronie www.rctorun.pl "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie mój waży 1400 g więc to już o 200 g więcej niż ten z Torunia.

U mnie wagę zabił pakiet .

Co nie zmienia faktu ,że urwanie kolejnych gramów (z tych 1200) będzie bardzo kłopotliwe.

Realna waga modelu bez napędu i pakietu 860g .

Pakiet 150g

silniik 80-100 g.

śmigło 30g.

Razem minimum 1100g.

Ale mocy pod zawis można zapomnieć. Za to latać pewnie będzie zdecydowanie lepiej.

 

P.S.

Jednak nasi pokonali chińczyków ,bo zrobili model o 20% większy w tej samej wadze. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lądowanie było bez klap.

Przecież to nie makieta , ma lądować normalnie.

 

W chwili obecnej jedynie co mi przyszło do głowy to założyć jeden mały regiel 40A + pakiet 1500mA 3cele i zejść do wagi 1200 g .

Być może jeszcze serwa na lotkach 9g zamiast 21gramowych

No i podwozie może zamiast tego duralo-podobnego jakieś lżejsze.

 

Ale i tak mocy przy takim napędzie będzie 1:1 co przy tego typu modelach jest d kitu.

 

Żeby sobie za bardzo d. nie zawracać i mieć czym latać bez stresowo (ja nie lubie szybkich modeli) , to w niedziele popołudniem złożyłem i okleiłem cały kadłub od Katany z Artexu , (jako spalina) oraz zamówiłem drugą Katanę do złożenia jako elektryk.

Przynajmniej cały osprzęt mam już kupiony łącznie z wysoko wydajnymi pakietami Fe. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem przeważyłem wszystko co mogłem wsadzić jak najbardziej oszczędnie ,tak aby odchudzić model maksymalnie.

I wyszło mi że realna waga do lotu z pakietem 1500mA może zejść do 1100-1130g .

Jak on będzie wtedy latał , to okaże się w weekend ,ale na pewno już nie będzie taki szybki przy lądowaniu.

 

Co do klap, to przy ciężkim modelu, może dać efekt bardzo zwalenia się modelu , związanego z przeciągnięciem ,więc pierwsze próby klap to proponuje jednak na spore wysokości ,aby uniknąć przykrej niespodzianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Przesyłam kilka zdjęć z budowy....to dopiero wstępny etap...ale pomyślałem że się trochę podzielę. Jak widać na zdjęciach - wzmocniłem trochę kadłub za pomocą balsy - głównie w środkowej części oraz wręgi do której mocowane jest podwozie. Konstrukcja jest bardzo delikatna więc pod spalinowy silnik dobrze jest dodatkowo wzmocnić. Ostatecznie zdecydowałem się na os max .15 - niestety w zestawie nie było łoża pod spalinę ( choć producent podawał w dokumentacji ) dlatego musiałem trochę przerobić łoże z silnika elektrycznego. Kolejne zdjęcia prześlę niebawem...

 

DSC02150.JPG?imgmax=576

 

DSC02153.JPG?imgmax=576

 

DSC02154.JPG?imgmax=720

 

DSC02157.JPG?imgmax=720

 

DSC02158.JPG?imgmax=576

 

DSC02161.JPG?imgmax=720

DSC02169.JPG?imgmax=720

DSC02170.JPG?imgmax=576

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.