Skocz do zawartości

Kawasaki Ki 61 Hien


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Kupiłem ostatnio wyżej wymieniony model na allegro. Był on już w całości pomalowany w barwy, które mi się dość podobają.

Jego rozpiętość skrzydeł to 1000mm, a długość to około 720mm. Przewidywana waga do lotu według "producenta" to 630g. Tutaj link do modelu: http://www.rcclub.pl/kawasaki-ki-61-hien/

1- Chciałbym się Was zapytać jaki silnik byście polecili, chodzi o markę i model, bo szczerze mówiąc nie mam jako takiego obycia w modelach większych niż zwykłe esy.

Zastanawiałem się nad tym motorem: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/REDOX-BL-6501350.html?pa=3&ob=p.priceAn&od=ASC

2- Poza tym czy serwomechanizmy TowerPro SG92-R dadzą radę, czy zaopatrzyć się w coś lepszego? Jak tak to co byście polecili?

3- Wiem, ze regulator dobiera się do silnika, ale czy np. redox 30A byłby wystarczający- chodzi mi o niezawodność tej marki. Jak do tej pory mam tylko 20A regulator i sobie chwalę.

Do zasilania elektroniki mam akumulator Zippy 1500mAh 3s i nie chciałbym kupować kolejnego, chyba, że uznacie to za konieczne.

Nie będzie za dużo do zrobienia w tym modelu, ale każdymi "postępami" będę się tutaj dzielił. Wszystko w miarę możliwości chciałbym kupić z jednego miejsca np. http://www.modele.sklep.pl

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Rozumiem że ten silnik o który pytasz w innym poście to do tego modelu :)

 

Silnik OK choć wziołbym mniejsze KV, ale to już kwestia gustu jak chcesz tym latać: czy slow flyer na 10x4,7 czy speeder na 8x8 :) Jeśli chodzi o markę to każdy kupuje to na co go stać i co uważa za wystarczająco dobre: EMAX/Redox to tanie zabawki ale też latają (choć łożyska lubią hałasować), SK3 z HK już dużo lepiej, AXI Gold ludzie mówią że najwyższa półka (choć Pulso które wyjeżdza ponoć z tej samej fabryki już nie).

Polecam zerknąc na http://personal.osi.hu/fuzesisz/strc_eng/ lub http://ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=pl to sobie sam policzysz śmigło i pożądaną prędkość lotu. Z tego ci wyjdzie KV i moc silnika.

 

Serwa są więcej niż OK - są za dobre do modelu z EPP :)

 

Regulator 30A będzie OK - i tak maksymale obciążęnie będzie występowac tylko chwilowo (start z ręki) a poza tym to lekkie EPP i jak stracisz regiel to sobie doszybujesz do ziemi - a jak nie to to straty będą niewielkie :)

Ja latam na YEPach 30A z HK (mam ich osiem sztuk) bez względu na to ile prądu potrzebuję: czy 10A czy 45A (wtedy zakładam aluminiowy radiator za całe 1,2zł :)) po prostu dlatego że ważą 26g z kablami i mam do nich kartę programującą :)

 

Pakiet OK, może nawet ciut duży (ciężki).

 

Sklep wybrałeś bardzo dobry, sam tam kupuję masę rzeczy :)

Opublikowano

Po pierwsze - model jest za duzy do ESA (max 860mm). Po drugie jest za ciezki do ESA (max 450g). Po trzecie - akumulator - maksymalny dopuszczalny to 3S 1350mAh...

 

Ten model po malych przerobkach kwalifikuje sie raczej do klasy ACES 1:12. 

- rozciecie modelu i pogrubienie do do pelnego obrysu

- zalaminowanie skrzydel i kadluba

 

Minimalna masa do ACES to 700g wiec jest szansa zrobienia fajnego modelu w nieszablonowej technice (EPP + laminat szklany).

Opublikowano

Dziękuję bardzo za pomoc ;)

Mimo wszystko chyba zdecyduję się na tego redox'a, ale udało mi się znaleź coś takiego:

http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/Silnik-SuperTigre-10-Brushless.html

Warto takie coś nabyć? Bo wydaje się nieco mocniejszy, ale zawsze mogę ustawić End Pointy na aparaturze.

Pozdrawiam.

Silnik wygląda fajnie.

Teraz robisz tak: Otwierasz pierwszy link który Tobie podałem http://personal.osi.hu/fuzesisz/strc_eng/ :)

Propeller type - Standard

No of blades: 2

RPM = KV silnika * 12 (bo latasz na pakiecie 3S więc realnie przy pełnym obciążeniu i pełnym pakiecie będzie 12V)

Air temperature - nie ma znaczenia (sprawdziłem)

 

Teraz manewrujesz "Propeller diameter" i "Pitch" tak żeby osiągnąć pożądany ciąg "Static thrust" (powinien być w okolicy masy modelu jeśli lubisz latać combatowo) i prędkość lotu "Estimated flying speed" nie przekraczając za bardzo ilości watów które może zrobić silnik "Required engine power" :)

Z tego wyjdzie tobie śmigło którego będziesz używał i konieczna moc silnika.

Opublikowano

Dziękuję.

Ale mam takie pytanie. Jak silnik ma właśnie 1350 KV co przy 12V daje 16200 obr./min. to przy większym śmigle nie będzie osiągał takiego poziomu obrotów, czy też "za wszelką cenę" będzie pobierał tyle prądu, żeby taki poziom obrotów osiągnąć?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Za wszelką cenę będzie pobierał z regulatora tyle prądu ile potrzebuje aż do przegrzania regla i silnika. Tutaj min. silniki, regle i pakiety dzielą się na dobre i słabe - ile przegrzania wytrzymają i jak się zachowują przy 100% obciążeniu.

A to że może nie udać mu się osiągnąć zakładanych obrotów to sprawa drugorzędna :)

Opublikowano

Panowie - ten model to nie ESA...

 

1. Watek przeniose do elektrykow sredniej wielkosci albo parkflayerow.

 

2. Wojtek - gdyby bylo tak jak mowisz ze obroty silnika to kv x U to byloby zbyt prosto. Po drodze do obliczen sily elektromotorycznej trzeba odjac troche rzeczy aby uwzglednic chociazby prad jalowy i rezystancje wewnetrzna silnika... lepszy kalkultor to www.ecalc.ch

Opublikowano

No wiem, wiem - stąd mamy różne sprawności silników i w ogóle napędów :)

Nie chcę po prostu mieszać koledze w głowie na początek - jak już ogarnie podstawy to sam zobaczy że brakuje kilku zmiennych w tym równaniu :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.