Imis Opublikowano 3 Lipca 2015 Opublikowano 3 Lipca 2015 Cześć. Kupiłem ostatnio wyżej wymieniony model na allegro. Był on już w całości pomalowany w barwy, które mi się dość podobają. Jego rozpiętość skrzydeł to 1000mm, a długość to około 720mm. Przewidywana waga do lotu według "producenta" to 630g. Tutaj link do modelu: http://www.rcclub.pl/kawasaki-ki-61-hien/ 1- Chciałbym się Was zapytać jaki silnik byście polecili, chodzi o markę i model, bo szczerze mówiąc nie mam jako takiego obycia w modelach większych niż zwykłe esy. Zastanawiałem się nad tym motorem: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/REDOX-BL-6501350.html?pa=3&ob=p.priceAn&od=ASC 2- Poza tym czy serwomechanizmy TowerPro SG92-R dadzą radę, czy zaopatrzyć się w coś lepszego? Jak tak to co byście polecili? 3- Wiem, ze regulator dobiera się do silnika, ale czy np. redox 30A byłby wystarczający- chodzi mi o niezawodność tej marki. Jak do tej pory mam tylko 20A regulator i sobie chwalę. Do zasilania elektroniki mam akumulator Zippy 1500mAh 3s i nie chciałbym kupować kolejnego, chyba, że uznacie to za konieczne. Nie będzie za dużo do zrobienia w tym modelu, ale każdymi "postępami" będę się tutaj dzielił. Wszystko w miarę możliwości chciałbym kupić z jednego miejsca np. http://www.modele.sklep.pl Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
prezes_wojtek Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 Rozumiem że ten silnik o który pytasz w innym poście to do tego modelu Silnik OK choć wziołbym mniejsze KV, ale to już kwestia gustu jak chcesz tym latać: czy slow flyer na 10x4,7 czy speeder na 8x8 Jeśli chodzi o markę to każdy kupuje to na co go stać i co uważa za wystarczająco dobre: EMAX/Redox to tanie zabawki ale też latają (choć łożyska lubią hałasować), SK3 z HK już dużo lepiej, AXI Gold ludzie mówią że najwyższa półka (choć Pulso które wyjeżdza ponoć z tej samej fabryki już nie). Polecam zerknąc na http://personal.osi.hu/fuzesisz/strc_eng/ lub http://ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=pl to sobie sam policzysz śmigło i pożądaną prędkość lotu. Z tego ci wyjdzie KV i moc silnika. Serwa są więcej niż OK - są za dobre do modelu z EPP Regulator 30A będzie OK - i tak maksymale obciążęnie będzie występowac tylko chwilowo (start z ręki) a poza tym to lekkie EPP i jak stracisz regiel to sobie doszybujesz do ziemi - a jak nie to to straty będą niewielkie Ja latam na YEPach 30A z HK (mam ich osiem sztuk) bez względu na to ile prądu potrzebuję: czy 10A czy 45A (wtedy zakładam aluminiowy radiator za całe 1,2zł ) po prostu dlatego że ważą 26g z kablami i mam do nich kartę programującą Pakiet OK, może nawet ciut duży (ciężki). Sklep wybrałeś bardzo dobry, sam tam kupuję masę rzeczy
Imis Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Opublikowano 6 Lipca 2015 Dziękuję bardzo za pomoc Mimo wszystko chyba zdecyduję się na tego redox'a, ale udało mi się znaleź coś takiego: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/Silnik-SuperTigre-10-Brushless.html Warto takie coś nabyć? Bo wydaje się nieco mocniejszy, ale zawsze mogę ustawić End Pointy na aparaturze. Pozdrawiam.
japim Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 Po pierwsze - model jest za duzy do ESA (max 860mm). Po drugie jest za ciezki do ESA (max 450g). Po trzecie - akumulator - maksymalny dopuszczalny to 3S 1350mAh... Ten model po malych przerobkach kwalifikuje sie raczej do klasy ACES 1:12. - rozciecie modelu i pogrubienie do do pelnego obrysu - zalaminowanie skrzydel i kadluba Minimalna masa do ACES to 700g wiec jest szansa zrobienia fajnego modelu w nieszablonowej technice (EPP + laminat szklany).
prezes_wojtek Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 Dziękuję bardzo za pomoc Mimo wszystko chyba zdecyduję się na tego redox'a, ale udało mi się znaleź coś takiego: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/Silnik-SuperTigre-10-Brushless.html Warto takie coś nabyć? Bo wydaje się nieco mocniejszy, ale zawsze mogę ustawić End Pointy na aparaturze. Pozdrawiam. Silnik wygląda fajnie. Teraz robisz tak: Otwierasz pierwszy link który Tobie podałem http://personal.osi.hu/fuzesisz/strc_eng/ Propeller type - Standard No of blades: 2 RPM = KV silnika * 12 (bo latasz na pakiecie 3S więc realnie przy pełnym obciążeniu i pełnym pakiecie będzie 12V) Air temperature - nie ma znaczenia (sprawdziłem) Teraz manewrujesz "Propeller diameter" i "Pitch" tak żeby osiągnąć pożądany ciąg "Static thrust" (powinien być w okolicy masy modelu jeśli lubisz latać combatowo) i prędkość lotu "Estimated flying speed" nie przekraczając za bardzo ilości watów które może zrobić silnik "Required engine power" Z tego wyjdzie tobie śmigło którego będziesz używał i konieczna moc silnika.
Imis Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Opublikowano 6 Lipca 2015 Dziękuję. Ale mam takie pytanie. Jak silnik ma właśnie 1350 KV co przy 12V daje 16200 obr./min. to przy większym śmigle nie będzie osiągał takiego poziomu obrotów, czy też "za wszelką cenę" będzie pobierał tyle prądu, żeby taki poziom obrotów osiągnąć? Pozdrawiam.
prezes_wojtek Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 Za wszelką cenę będzie pobierał z regulatora tyle prądu ile potrzebuje aż do przegrzania regla i silnika. Tutaj min. silniki, regle i pakiety dzielą się na dobre i słabe - ile przegrzania wytrzymają i jak się zachowują przy 100% obciążeniu. A to że może nie udać mu się osiągnąć zakładanych obrotów to sprawa drugorzędna
japim Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 Panowie - ten model to nie ESA... 1. Watek przeniose do elektrykow sredniej wielkosci albo parkflayerow. 2. Wojtek - gdyby bylo tak jak mowisz ze obroty silnika to kv x U to byloby zbyt prosto. Po drodze do obliczen sily elektromotorycznej trzeba odjac troche rzeczy aby uwzglednic chociazby prad jalowy i rezystancje wewnetrzna silnika... lepszy kalkultor to www.ecalc.ch
prezes_wojtek Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 No wiem, wiem - stąd mamy różne sprawności silników i w ogóle napędów Nie chcę po prostu mieszać koledze w głowie na początek - jak już ogarnie podstawy to sam zobaczy że brakuje kilku zmiennych w tym równaniu
Rekomendowane odpowiedzi