koliber Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Witam wszystkich Zwracam się z prośbą o próbę podpowiedzi, bądź wyjaśnienia mojego problemu z trenerkiem (cessna 182 na os maxie 2.5cmm). Wczoraj podczas pierwszego oblotu, model już podczas kołowania na pasie, w miarę dodawania gazu raptownie skręca w prawo. Finałem czego były dwa starty zakończone zatrzymaniem poza pasem :/ . I mam takie pytanie, czy winę za to może ponosić zbyt duży wykłon silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miki Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 witam, jesli w prawo jest okreslane patrzac w kierunku w ktorym porusza sie model to jest ewidentna reakcja na moment od smigla. czy w trakcie startu w miare zwiekszanai obrotow wychylasz SK w lewo? czy podwozie w tym modelu jest wystarczajaco sztywne? nie znam modelu i pytam czy nie jest to model lekki przewidziany pod silnik elektryczny i podwozie z zalozenia jest za malo sztywne aby pokonac moment od smigla? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JASIU Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Witam silnik w modelu spalinowym zawsze musi być przykręcony lekko w prawą stronę takie rozwiązanie stosuje się w trenerkach z silnikami osmax itp.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobe24la Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 na pewno w instrukcji masz podane prawidłowe wykątowanie silnika :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Jeżeli podczas kołowania to wykłon / skłon w prawo nie ma tak wielkiego znaczenia jak .... zbiezność podwozia - jak podwozie jest rozbieżne to za chiny nie da się wystartować bo model będzie skręcał tam gdzie jest ciut większe odchylenie kół od osi modelu. OBA KOŁA MUSZĄ być zbieżne do srodka o 2-3-4 stopnie i model "pojedzie" jak po sznurku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 witam,jesli w prawo jest okreslane patrzac w kierunku w ktorym porusza sie model to jest ewidentna reakcja na moment od smigla. czy w trakcie startu w miare zwiekszanai obrotow wychylasz SK w lewo? czy podwozie w tym modelu jest wystarczajaco sztywne? nie znam modelu i pytam czy nie jest to model lekki przewidziany pod silnik elektryczny i podwozie z zalozenia jest za malo sztywne aby pokonac moment od smigla? pozdrawiam Bzdura!!! Efekt odśmigłowy skręca model w lewo, dlatego stosuje sie wykłon w prawo, aby go zniwelować. W tym wypadku racje ma Buwi (pozdrawiam ) a dodatkowo sprawdziłbym czy sterowanie przedniego koła nie jest odwrotnie podłączone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koliber Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Witam Dziękuje bardzo za wszystkie porady i sugestie w sprawie tego ściągania modelu w prawą stronę. Przednie koło jest prawidłowo podłączone, jednak mam pewne obawy co do sztywności przedniej goleni. Postaram się ją poprawić w najbliższym czasie. Co do zbieżności to przyznam się szczerze że nie wpadłem na to, jednak faktem jest że wszystkie pojazdy wielośladowe muszą posiadać określoną zbieżność, w przeciwnym wypadku zapanowanie nad torem jazdy może być utrudnione lub niemożliwe, heh dynamika się kłania . Pozdrawiam wszystkich Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miki Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 witam,jesli w prawo jest okreslane patrzac w kierunku w ktorym porusza sie model to jest ewidentna reakcja na moment od smigla. czy w trakcie startu w miare zwiekszanai obrotow wychylasz SK w lewo? czy podwozie w tym modelu jest wystarczajaco sztywne? nie znam modelu i pytam czy nie jest to model lekki przewidziany pod silnik elektryczny i podwozie z zalozenia jest za malo sztywne aby pokonac moment od smigla? pozdrawiam Bzdura!!! Efekt odśmigłowy skręca model w lewo, dlatego stosuje sie wykłon w prawo, aby go zniwelować. W tym wypadku racje ma Buwi (pozdrawiam ) a dodatkowo sprawdziłbym czy sterowanie przedniego koła nie jest odwrotnie podłączone. bzdura!!! wyklon stosujemy zeby "podeprzec aerodynamicznie" lewe skrzydlo bo moment odsmiglowy ma taki zwrot, dodatkowo rozne kat natarcia jednego skrzydla i drugiego w strumieniu zasmiglowym a do tego niesymtryczny oplyw usterzenia pionowego ale to wszystko dzieje sie w powietrzu(no oprocz oplywu usterzenia pionowego ktory i na ziemi jest calkwicie w strumieniu zasmiglowym i ma duzy wplyw na kierunek poruszania sie modelu). na ziemi przy malej predkosci nie bardzo mamy jak to zniweowac i jesli moment jest duzy to obciaza lewa golen odczuwalnie mocniej i model skreca w prawo(zalozeniem jest ze podwozie jak i reszta jest zrobiona symetycznie).porownanie, dla tych co widzieli rowerek dzieciecy z kolkami dokrecanymi po obu stronach, co dzieje sie jesli dziecko traci rownowage i przechyla sie mocno na jedna ze stron(czytaj jedno kolko boczne jest mocno dociskane do ziemi) ? rowerek zaczyna skrecac w przeciwna strone i do momentu jak dziecko sie nie zatrzyma i nie wyrowna rowerka bezie robic cyrkiel. proponuje po stwierdzeniu "bzdura" okreslic dlczego bo w przeciwym razie mozna kazda wypowiedz skrytykowac. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 13 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2008 Wiem że efekt odśmigłowy skręca cały model, ale ciężko by mu było to zrobić z modelem podpartym na podwoziu. A na ziemi właśnie objawia się to skręcaniem modelu od osi wzdłużnej w lewo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BART Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Sprawdż jeszcze mocowanie kół.MIałem podobny problem ,nie wiedziałem co się dzieje a koło było lekko odkręcone i model "utykał "na tęstronę co owocowało nierównym startem i przechyłem w momencie oderwania sięod ziemi. Druga rada,spróbuj wystartować przez skręcania kołami..może wykonujesz zbyt gwałtowne ruchY.Jesli masz wystracz.ilość miejsca to model nawet pędząc po łuku wystartuje i bedzie to mniej niebezpieczne niz gwałtowne ruchy skrętne. Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Takie same obiawy miałem wczoraj podczas startu.Powodem było to że piasta się rozdwoiła i blokowała się, nie było tego widać myślałem że to gęsta dosyć, choć skoszona trawa powodowała że przy starcie model walił nosem w trawę.Dopiero start z ręki pozwolił na normalny lot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koliber Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Witam U mnie to był problem ze zbieżnością, po prawidłowym ustawieniu, model poszedł po pasie jak po sznurku:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.