Skocz do zawartości

problemy ze startem


koliber

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Zwracam się z prośbą o próbę podpowiedzi, bądź wyjaśnienia mojego problemu z trenerkiem (cessna 182 na os maxie 2.5cmm).

Wczoraj podczas pierwszego oblotu, model już podczas kołowania na pasie, w miarę dodawania gazu raptownie skręca w prawo. Finałem czego były dwa starty zakończone zatrzymaniem poza pasem :/ . I mam takie pytanie, czy winę za to może ponosić zbyt duży wykłon silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jesli w prawo jest okreslane patrzac w kierunku w ktorym porusza sie model to jest ewidentna reakcja na moment od smigla.

czy w trakcie startu w miare zwiekszanai obrotow wychylasz SK w lewo?

czy podwozie w tym modelu jest wystarczajaco sztywne? nie znam modelu i pytam czy nie jest to model lekki przewidziany pod silnik elektryczny i podwozie z zalozenia jest za malo sztywne aby pokonac moment od smigla?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podczas kołowania to wykłon / skłon w prawo nie ma tak wielkiego znaczenia jak .... zbiezność podwozia - jak podwozie jest rozbieżne to za chiny nie da się wystartować bo model będzie skręcał tam gdzie jest ciut większe odchylenie kół od osi modelu. OBA KOŁA MUSZĄ być zbieżne do srodka o 2-3-4 stopnie i model "pojedzie" jak po sznurku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jesli w prawo jest okreslane patrzac w kierunku w ktorym porusza sie model to jest ewidentna reakcja na moment od smigla.

czy w trakcie startu w miare zwiekszanai obrotow wychylasz SK w lewo?

czy podwozie w tym modelu jest wystarczajaco sztywne? nie znam modelu i pytam czy nie jest to model lekki przewidziany pod silnik elektryczny i podwozie z zalozenia jest za malo sztywne aby pokonac moment od smigla?

pozdrawiam

 

Bzdura!!! Efekt odśmigłowy skręca model w lewo, dlatego stosuje sie wykłon w prawo, aby go zniwelować. W tym wypadku racje ma Buwi (pozdrawiam ;)) a dodatkowo sprawdziłbym czy sterowanie przedniego koła nie jest odwrotnie podłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dziękuje bardzo za wszystkie porady i sugestie w sprawie tego ściągania modelu w prawą stronę. Przednie koło jest prawidłowo podłączone, jednak mam pewne obawy co do sztywności przedniej goleni. Postaram się ją poprawić w najbliższym czasie. Co do zbieżności to przyznam się szczerze że nie wpadłem na to, jednak faktem jest że wszystkie pojazdy wielośladowe muszą posiadać określoną zbieżność, w przeciwnym wypadku zapanowanie nad torem jazdy może być utrudnione lub niemożliwe, heh dynamika się kłania :).

 

Pozdrawiam wszystkich

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jesli w prawo jest okreslane patrzac w kierunku w ktorym porusza sie model to jest ewidentna reakcja na moment od smigla.

czy w trakcie startu w miare zwiekszanai obrotow wychylasz SK w lewo?

czy podwozie w tym modelu jest wystarczajaco sztywne? nie znam modelu i pytam czy nie jest to model lekki przewidziany pod silnik elektryczny i podwozie z zalozenia jest za malo sztywne aby pokonac moment od smigla?

pozdrawiam

 

Bzdura!!! Efekt odśmigłowy skręca model w lewo, dlatego stosuje sie wykłon w prawo, aby go zniwelować. W tym wypadku racje ma Buwi (pozdrawiam ;)) a dodatkowo sprawdziłbym czy sterowanie przedniego koła nie jest odwrotnie podłączone.

 

bzdura!!! wyklon stosujemy zeby "podeprzec aerodynamicznie" lewe skrzydlo bo moment odsmiglowy ma taki zwrot, dodatkowo rozne kat natarcia jednego skrzydla i drugiego w strumieniu zasmiglowym a do tego niesymtryczny oplyw usterzenia pionowego ale to wszystko dzieje sie w powietrzu(no oprocz oplywu usterzenia pionowego ktory i na ziemi jest calkwicie w strumieniu zasmiglowym i ma duzy wplyw na kierunek poruszania sie modelu). na ziemi przy malej predkosci nie bardzo mamy jak to zniweowac i jesli moment jest duzy to obciaza lewa golen odczuwalnie mocniej i model skreca w prawo(zalozeniem jest ze podwozie jak i reszta jest zrobiona symetycznie).porownanie, dla tych co widzieli rowerek dzieciecy z kolkami dokrecanymi po obu stronach, co dzieje sie jesli dziecko traci rownowage i przechyla sie mocno na jedna ze stron(czytaj jedno kolko boczne jest mocno dociskane do ziemi) ? rowerek zaczyna skrecac w przeciwna strone i do momentu jak dziecko sie nie zatrzyma i nie wyrowna rowerka bezie robic cyrkiel.

 

proponuje po stwierdzeniu "bzdura" okreslic dlczego bo w przeciwym razie mozna kazda wypowiedz skrytykowac.

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Sprawdż jeszcze mocowanie kół.MIałem podobny problem ,nie wiedziałem co się dzieje a koło było lekko odkręcone i model "utykał "na tęstronę co owocowało nierównym startem i przechyłem w momencie oderwania sięod ziemi.

Druga rada,spróbuj wystartować przez skręcania kołami..może wykonujesz zbyt gwałtowne ruchY.Jesli masz wystracz.ilość miejsca to model nawet pędząc po łuku wystartuje i bedzie to mniej niebezpieczne niz gwałtowne ruchy skrętne.

 

Bart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie same obiawy miałem wczoraj podczas startu.Powodem było to że piasta się rozdwoiła i blokowała się, nie było tego widać myślałem że to gęsta dosyć, choć skoszona trawa powodowała że przy starcie model walił nosem w trawę.Dopiero start z ręki pozwolił na normalny lot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.