Skocz do zawartości

Wymiana oleju w amortyzatorach.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Nadszedł czas wymiany oleju , staram się to zrobić lecz mi nie wychodzi , albo amortyzator za mocno odbija , albo górna nakrętka jest tak słabo przykręcona , że olej się wylewa... Po prostu juz nie wiem co mam robić :( .Proszę o pomoc i radę jak to dokładnie zrobić .

 

Pozdrawiam.


Przynajmniej napiszcie jak Wy to robicie może chociaż to mi pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakrętką cylindra amorka niczego nie regulujesz. Ma być zakręcona dosyć mocno.

 

Pod korkiem masz taki cycek, który ma kompensować pracę amorka. Niestety ilość oleju dobierasz empirycznie. Po to jest nacięcie na gwincie, aby nadmiar mógł wypłynąć podczas urtawiania.

 

Jak wymieniasz to zrób np tak:

 

Napełnianie

1. Zalej amorek do 3/4

2. Poruszaj tłoczkiem, aby olej dostał się pod tłok i aby usunąć powietrze.

3. Powtórz 2 kilka razy, co jakieś 2-5 minut. Cały cykl napełniania to około pół do 1 godziny. Warto to robić od razu we wszystkich amorkach. Do końca pracy z napełnianiem trzymaj amorki nakrętką do góry, bo jak ci się zapowietrzą to odpowietrzanie od nowa.

 

4. Ustawiasz tłok w dolnym położeniu i dolewasz do pełna.

5. zakładasz cycka, nakręcasz luźno nakrętkę, tak, aby olej bez problemu spod niej wypływał

6. teraz doświadczalnie ustawiasz jak bardzo musisz mieć wciśnięty tłok, aby amorek pracował prawidłowo. Ja zamykam wsuwając o 1/4 długości. Ale to zależy od konstrukcji poszczególnych typów amorków. Podczas wsuwania spod nakrętki będzie wyciekał olej. Nie wolno w tym momencie wyciągnąć tłoczka, bo zapowietrzysz amorek.

7. Dokręcasz nakrętkę, wycierasz amorek z oleju. 

 

Sprawdzenie.

8. Amorek powinien dać się ścisnąć do końca, Może to wymagać pewnej siły, nawet sporej. Jeżeli nie dochodzi do końca, to należy skręcać amorek z tłoczkiem ustawionym wyżej.

9. Amorek nie powinien odbijać do końca. Powinno zostać kilka mm luzu. Na każdą oś taki sam luz. Bez tego luzu nie ocenisz charakterystyki pracy amorka.

10. Jeżeli będzie duży luz, powiedzmy 1/2 długości tłoka, to warto dolać oleju. Po otwarciu zawsze warto poruszać tłokiem i sprawdzić, czy nie ma powietrza. (go to 2)

 

KONIEC

11. Dopiero teraz zakładamy sprężyny i montujemy do modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.