CoolSky Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 Witam, ostatnio zakupiłem "okazyjnie" silnik Tower Pro 2406-32 . Silnik przy zasilaniu 11,1 V i zalecanym śmigle 8x4 po kilkunastu sekundach jest bardzo gorący, wręcz parzy. Zwracam sie więc z pytaniem do Was, czy jest to normalne(?) czy też właśnie na tym (tzn. silnik być może przegrzewał się już u poprzedniego właściciela) polega jego "okazyjność" lub, może ja popełniam jakiś błąd i katuje go zbyt dużym śmigłem, lub karmię zbyt dużym napięciem.
zazuPOL47 Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 no to spróbuj go pokręcić na 2celkach i mniejszej śmigle, ale czy to nie lekko za duze smigełko na bądz co bądz "słabiutki" tower-pro?
baxter12 Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 A smiglo jest zwykle czy E czy SF? bo ze specyfikacji silnika wynika ze max smiglo SF to rozmiar 8x3,8. baxter
Milko Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 Miałem "chyba" ten sam silnik na pewno któryś z dzwonków TP, działał tak samo grzał się piekielnie, zrezygnowałem kupiłem 2712-12 i jestem bardzo zadowolony- kręci już od roku na 3 celach i 8X4 ciąg ok 500g, i jest praktycznie zimny :wink: .
meloow Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 a może panewki lub łozyska Ci trą - zrób samrowanie .... może to pomoże
Rekrut:) Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 Ja miałem podobny i w locie sie...spalił Za bardzo go przegrzałem.Ale ja miałem bicia lekkie i tarło chyba troszkę...
CoolSky Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Opublikowano 15 Maja 2008 Witam, dzięki wszystkim za zainteresowanie. Wypróbowałem silnik na śmigle 7x3,5. Po długiej pracy jest tylko letni, ale za to osiągi będą mizerne (sprzedawca deklarował: "idealny do modeli akrobacyjnych do 500g, oraz do trenerów o masie do 1kg. ). Ale o tych osiągach mogę tylko pomarzyć przy tym silniku
Zibi Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 Witam, Szybkie przegrzewanie się silnika o mocy 100W i kV poniżej 1000 na śmigle 8 x 4 nie powinno mieć miejsca i nie jest to normalne. Jeżeli zaraz po pracy gorący jest rotor to znaczy, że coś z uzwojeniami, jeżeli gorące robi się mocowanie silnika (talerzyk) to znaczy, że felerne są łożyska. Uzwojenia to np. złe przewinięcie po własnej naprawie lub częściowe odwinięcie (kilka zwojów) jednego uzwojenia bo urwał się przewód. W obu sytuacjach pozostaje ponowne nawinięcie we własnym zakresie. Jeżeli to łożyska, to czym prędzej bym je nasmarował (rzadki olej maszynowy) a jeżeli to nie pomoże, wymienił. Na allegro można je dostać bez problemu.
piejar Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 Pytanie - czy Twoje próby robisz na stole czy w powietrzu? Podzielę się doświadczeniem z mojej krótkiej "kariery modelarskiej" ;-) Kiedy zamontowałem do modelu silnik RAY CD2830/12 (Pelikan) ze śmigłem 8x6 i trochę nim pokręciłem (na warsztacie) to byłem przerażony - silnik był b. gorący (zas. 3S, reg 18A). Trochę mnie to wystraszyło - spróbowałem pozmieniać ustawienia timingu na regulatorze - bez wpływu. W końcu ruszyłem z modelem w teren i okazało się, że po każdym lądowaniu silnik jest ledwo ciepły. Nie wiem czy jest to kwestia chłodzenia - chyba tak. Sugeruję próbny lot.
CrysTal Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 To ja jestem jego pierwszym właścicielem i nigdy mi się tak nie nagrzewał, latałem na pakiecie 7,4 V. sprzedawca deklarował: "idealny do modeli akrobacyjnych do 500g, oraz do trenerów o masie do 1kg. ). Ale o tych osiągach mogę tylko pomarzyć przy tym silniku Napisałem dokładnie to samo co oferował mi sklep.
TooM Opublikowano 16 Maja 2008 Opublikowano 16 Maja 2008 Krzyśku! Ten silnik MUSI latać na 11,1V , temp max 70-80 stopni .Mój silnik nawet ze zgiętą ośką a innym razam z uszkodzonym łożyskiem ciągnął model ESA na śmigle GWS E 9x5 ,8x5,8x4 i nie grzał się .Ale fakt ,latał b. słabo i inne łatwo go doganiały.Teraz po wymianie łożysk (stare ale sprawne z innego TP) i ośki (wypychacz do form wtryskowych) służy do napędu trenerka o wadze 0,5 kg ,no i pęte robi ledwo ledwo ,ale dzielnie radzi sobie z wiatrem.Oprócz tego co pisali koledzy Zibi i Pjejar ,sprawdź oporność na poszczególnych uzwojeniach -nie powinna różnić się drastycznie.W takim przypadku wyjmij łożyska , óś i skasuj resztę .Nie opłaca się przewijać jeśli TP dostaniesz za 30-40 zł chyba że dla przyjemności remontu silnika. Aha do akrobatka to on się nadaje ale chyba 250 gramowego z pakietem kokam 710 mAh Pozdrowienia Marian
CrysTal Opublikowano 16 Maja 2008 Opublikowano 16 Maja 2008 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5666 link do dobrze znanego Wam sklepu, w takim razie widzę że nie ma co wierzyć w te bzdury co oni tam napisali !
CoolSky Opublikowano 17 Maja 2008 Autor Opublikowano 17 Maja 2008 Taaak-" oraz w trenerach i szybowcach o masie aż do 1 kg".Totalne kłamstwo. Chyba że użyjecie tego silnika w modelu o podanej masie jako balastu, a szybowca będziecie strzelać z gumy to poleci "z" tym silnikiem.... Opis tego silnika to totalna pomyłka. Max osiągi trzeba podzielić przez dwa.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.