Skocz do zawartości

Ultimate "Grzmot"


Grabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od dłuższego czasu jestem uczestnikiem tego forum, ale jeszcze nie prezentowałem żadnego swojego modelu. Pora to zmienić  :) . Okazją do tego jest oblot modelu dwupłatowca Ultimate nazwanego przez moją żonę "Grzmot" (z racji rozmiarów), który odbył się w ostatnią niedzielę na lotnisku modelarskim w Izdebnie Kościelnym. Na początek trochę informacji o Ultku. Powstał na podstawie moich adaptacji planów Giuseppe Ghisleriego dostępnych na RCGroups.

Rozpiętość skrzydeł : 185 cm

Waga do lotu: 8,8 kg

Obciążenie powierzchni: 77,73 g/dcm2

Napęd: DLE-60 boxer

Śmigło: XOAR 23x8

Trochę dyskusji o modelu znajduje się na stronie lotniska Izdebno . Mała galeria z docierania silnika znajduje się TUTAJ .

Poniżej kilka zdjęć z budowy modelu:

 

IMG_4988.jpg

IMG_4995.jpg

IMG_5607.jpg

IMG_5608.jpg

IMG_5609.jpg

IMG_5634.jpg

IMG_5752.jpg

IMG_5757.jpg

 

Oblot zakończył się pełnym sukcesem  :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie tyle lekki, co powierzchnia nośna słusznych rozmiarów - przeszło metr kwadratowy. Powyżej 8 kg dla modelu o rozpiętości 1,85 m to nie jest powód do dumy - nawet jak na dwupłatowca  ;) . Co do podwozia, to wykonane jest z płaskownika duralowego 4 mm. Jest troszkę miękkie, ale nie odkształca się trwale. Ultek bardzo ładnie i miękko ląduje (jak mu się za bardzo nie przeszkadza  :) ) wię powinno być dobrze. Maska na pewno będzie. Pewnie laminat na kopycie ze styroduru. Na razie, do oblotu, tak jest lepiej. Silnik jeszcze na dotarciu i lepsze chłodzenie mu nie zaszkodzi - szczególnie w te upały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Trochę czasu upłynęło od oblotu modelu. Niestety nie było czasu na latanie, ale okres świąteczno-noworoczny pozwolił na wykonanie maski silnika. Był to ostatni element do wykonania, więc prace przy budowie mogę uznać za zakończone. Poniżej kilka zdjęć z tego etapu prac.

Maska01.jpg

Maska02.jpg

Maska03.jpg

Maska04.jpg

Maska05.jpg

Maska06.jpg

Maska07.jpg

Maska08.jpg

Maska09.jpg

Cóż, laminaty to nie jest moja ulubiona technologia i nie czuję się tu zbyt pewnie. O masce mogę powiedzieć tyle dobrego, że model z nią wygląda lepiej niż bez niej  :) .

post-2448-0-15446200-1452250605.jpg

post-2448-0-52999000-1452250616.jpg

post-2448-0-44887900-1452250624.jpg

post-2448-0-93925500-1452250635.jpg

post-2448-0-09822100-1452250646.jpg

post-2448-0-88445100-1452250659.jpg

post-2448-0-77719000-1452250668.jpg

post-2448-0-12331200-1452250675.jpg

post-2448-0-90637700-1452250690.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie fałszywa skromność, tylko fakty. Z mordką pierniczyłem się dwa i pół miesiąca, a w tym okresie miałem naprawdę sporo czasu na modelarstwo. Nie lubię wykonywać elementów laminatowych i robię to tylko wówczas, jak nie mam innego wyjścia. Z jednym się z Tobą zgodzę - też nie wyobrażam sobie tego modelu bez dorobienia maski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Problem chłodzenia zabudowanego silnika nie jest mi obcy. Na wiosnę przed lotem będę mierzył temperaturę. Pierwsze loty także z pomiarami - szczególnie, że silnik przepracował tylko 163,5 minuty. Mam taki mały termometr z sondą na kabelku i pamięcią temperatury maksymalnej, który używałem do ustawiania i kontroli silników w helikopterach (tam nowy silnik można zajechać przez przegrzanie w trakcie jednego lotu). Sondę termometru można wcisnąć np. między żeberka chłodzące na cylindrze. Skoro temat chłodzenia został poruszony to mam jedno pytanie. Jakie są dopuszczalne temperatury na poszczególnych elementach silnika benzynowego (cylinder, karter)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.