Slawomir Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 SZD-25 Lis skala 1: 5 model cało drewniany z Oldgliders. Witam. Model leży u mnie od grudnia i nabierał mocy ( musiałem inny skończyć), co nie znaczy ze nic się nie działo. Zakupiłem kit z zestawem bagnetów i rurek. Po przymiarkach posiadanych silników zainwestowałem w proponowany na forum silnik XPower XC3522/5 LS z dedykowaną piastą, co bolało cena dorównuje kitowi, ale jak można zobaczyć w necie prawie nie widać ze będzie motoszybowiec. Zakupiłem tez odpowiednia ilość brakującej balsy, hamulce elektryczne, koveral, plecionkę wędkarską. Model będzie klejony distalem standard oraz kleje Rapid oraz Titebond Original Wood Glue. Kadłub będzie zalaminowany szkłem 48g/m. Serwa kierunek i wysokość to Turnigy MG930 4,5kg ( bo takie mam w zapasie ) Lotki HS82MG albo Corona CS-239HV Analog Slim Wing Servo (Metal Gear) 4.6kg / .13sec / 22g (na razie nie mam żadnego ) Liczę na rady i pomoc w ukończeniu modelu. Szczególnie w zrobieniu skrzydeł oraz identyfikacji elementów co do czego. Heling do kadłuba wykonany z płyty zakupionej w markecie ( tną na wymiar niewielkie koszta) obciążony podstawą z płyty meblowej + stopki z filcu . Stoi mocno i stabilnie dobrze się montuje kadłub. Tu widać wielkość w porównaniu do wkrętarki. Wszystkie elementy wymagają obróbki w celu pozbycia się włosków po frezowaniu. Frezowanie zapewnia idealnie prostopadłe cięcie oraz brak przysmalenia od lasera ( mógłby być ostrzejszy frez ). Jak na razie wszystkie elementy pasują do siebie bardzo dobrze.Pomysł z stabilizacją aluminiowymi rurkami bardzo dobry, wszystko wychodzi proste. Konstrukcja kadłuba kleję distalem standard. Aktualnie szlifuje i kleje elementy kierunku część nieruchoma na kadłubie. Wykonałem tez przystawkę do frezowania listew na dźwigary. Listwy musza mieć około 150cm. Skleję z dwóch na zakos 1: 12 oraz owinę nicią kewlarową ( plecionka wędkarska) w teście tak to wygląda. Frezowany pod kątem profil aluminiowy z rowkiem, w który dopasowana jest listwa dźwigara + dremel z frezem. Pozdrawiam Sławomir 1
BRoman Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 Łza się w oku kręci kiedy widzę pomysły omawiane lata temu na piknikach są zrealizowane-rurki montażowe
BINIU 98 Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 Witaj Sławku,listwy dzwigara skrzydeł sklej klejem do drewna i nie owijaj nicią ,będzie Ci przeszkadzała w budowie skrzydła .Owiniesz po zdjęciu skrzydła z helingu.
Slawomir Opublikowano 6 Września 2015 Autor Opublikowano 6 Września 2015 Witam. Do kleiłem elementy kierunku do kadłuba, tutaj ustabilizowane do związania kleju. Listewki ze sklejki wymagające skręcenia namoczyłem punktowa płynem do okien z amoniakiem. Zamocowane do wyschnięcia potem doklejone distalem. Żebra kadłubowe się kleją Taką regulowaną wycinarka na ciąłem listew na podłużnice ( ostrze skalpela ). Wklejam podłużnice co trochę potrwa. W niektórych miejscach przeszkadza mi mocowania kadłuba do stelaża montażowego. Trzeba będzie pod frezować dremelem. Pozdrawiam Sławomir 2
Łukasz.S Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 Fajnie wszystko widać na zdjęcich. Lubie takie tematy a modele z Oldglidersa naprawde ładnie wyglądają i majeststycznie latają. Będę obserwował temat z przyjemnościa
Slawomir Opublikowano 18 Września 2015 Autor Opublikowano 18 Września 2015 Witam. Dokleiłem podłużnice. Zostały tylko dwie ale je dopiero na końcu na razie nie mam dostępu do nich. Jak widać niektóre musiałem giąć na mokro za pomocą płynu do okien. A tu opaski przy tej wielkości okazały się przydatnie. Zacząłem szlifować podłużnice przed pokryciem kadłuba aby się zlicowały z bryłą kadłuba. Wikend ! - dokończe szlifowanie, wpasuje mocowanie silnika. Pozdrawiam Sławomir 1
RafModel Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 Witaj Sławku Możesz coś opowiedzieć o tych hamulcach, które zakupiłeś? Pozdrawiam
Slawomir Opublikowano 18 Września 2015 Autor Opublikowano 18 Września 2015 Hamulce z Hobbykinga http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28455__Glider_Spoiler_Servoless_Left_and_Right_Pair.html Działają sprawdzałem. Sławomir
Slawomir Opublikowano 24 Września 2015 Autor Opublikowano 24 Września 2015 Witam.Szlifowanie w trakcie.Mocowanie silnika wpasowane. Przymiarka gdzie serwa. Wymiary na półke serw zdjętę. Zaraz wytnę. Bowdeny tak pójdą. Zrobiłem test oporu jaki stawiają przy takim przebiegu.Opór pomijalny Teraz półka, natarcie przyskrzydłowe ( czekam tylko na potwierdzenie profilu )Pozdrawiam Sławomir
Slawomir Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2015 Witam.Powoli się okleja.Bowdeny przywiązałem i przykleiłem do każdego żebra. Niema możliwości że się odklei. Kadłub okleiłem większymi formatkami. Dobry dostęp więc wycinam otwory pod zawiasy. Plecki i ogon oklejam słomką szerokość 8mm. Boki fazowane strugiem pod kątem aby lepiej dolegały do siebie. Widać wklejone rurki bagnetów. Oklejanie statecznika Taki stolik montażowy okazał się bardzo dobry. Kładziemy na boku ( ale tak aby kadłub nie leżał na stole, podłożyłem słupki ) i mamy dostęp do dołu. Kleimy dalej. Kolejne wcielenie stolika A to żebro do wycinania otworów w laminatowym kadłubie okazało się idealne do doszlifowywania żeber przy kadłubowych. Teraz doszlifować spód i dokleić resztę. Pozdrawiam Sławomir
Slawomir Opublikowano 1 Września 2016 Autor Opublikowano 1 Września 2016 Witam po dłuższej przerwie.Skleiłem listwy na zakładkę, dociśnięte do metrowego liniału, aby były na pewno proste. Listwy mają to do siebie, że się rozjeżdżają. Więc zostały zakołkowane. Wykonałem stateczniki. Szczeliny pod zawiasy wykonane. Statecznik wysokości wydawał mi się bardzo słaby na spływie (okładziny z balsy 1mm), więc wzmocniłem - przy laminowałem paskiem tkaniny 80g Kadłub zacząłem oblamowywać od płozy, co jest z uwagi na kształt problematyczne. Reszta mam nadzieję, że pójdzie łatwiej. Budowę skrzydła zacząłem od budowy stolika z płyty meblowej aby mieć równy i prosty stolik. Podklejony filcem aby nie rysować stołu.(na zdjęciu jeszcze filcu nie ma) Kliny do wykonania skręcenia skrzydła wyszlifowałem z przygotowanych foremkach. Bezproblemowe wykonanie kąta klina. Listwy dźwigara na identycznych tylko inny kąt . Zamocowałem listwę dźwigara na podkładce listwy spływu + kliny zgodnie z dokumentacją.Posegregowałem zebra. Teraz je czyszczę z włosków po frezie Doszedłem do etapu montażu hamulca. Zakupiłem najmniejszy elektryczny ale jak widać jest o 2cm za długi w stosunku do planu.Z silniczkiem mieści się na styk. Proszę o sugestie jak je zamocować ? Nigdy nie montowałem hamulców. Chyba jakoś je przykrecę Szufladę dookoła i wysuwany hamulec skleję z balsy 2X1mm z przekładką ze szkłaSkrzydło będzie oklejanie balsą 2mm zgodnie z planem montażowym. Jak widać tylko jedno żebro wymaga modyfikacji. Zastosowanie dedykowanych hamulców na pewno ułatwiło by montaż ale para elektrycznych była tańsza niż mechaniczne a do tego trzeba jeszcze doliczyć serwa Odpowiadam tez na pytania które dostaje na PM. Części pasują bez problemu. Czasami trzeba pod szlifować na kantach - specyfika wycinania frezem ale ścianki nie przypalone proste. Pozdrawiam Sławomir 1
Rekomendowane odpowiedzi