paweł Opublikowano 14 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Witam, zakładam silnik 55 benzyna - model dość pomysłowy, wykonanie adekwatne do ceny. Model wzmacniam nieco przerabiam na holówkę mam nadzieje że będzie ok. przytyje, myślę że waga startowa ok 10 kg. Prace idą dość sprawnie - fajnie się robi dostęp do przestrzeni kadłuba doskonały wszystko jak na stole! Tydzień dwa będę wstępnie wyważał zobaczymy jak wyjdzie. oferty w EU http://www.bigplanes.nl/contents/en-uk/p1380_CYMODEL-TL-2000-Sting-rc-model-airplane-arf-warbird-vliegtuig-plane.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Dzięki, dość lekki model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweł Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 ...znalazłem film z lotów takiego modelu: https://www.youtube.com/watch?v=thFmELPDm00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweł Opublikowano 21 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 ...powoli dalej ...serwa, przepustnica oraz ssanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweł Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Prace dalej, wzmacniam maskę - tkanina 80g. na 1m oraz taśma plecionka. Dźwignie lotek oraz klap zalewam żywicą z domieszką aerosilu, przeguby kulowe pozwolą zmniejszyć luzy do minimum. Dźwigar główny (rurę) dodałem do środka dodatkową rurę z PA11 na ciasno - tylko na odległości kadłuba plus 10 cm. do skrzydeł. Kupiłem w Nowym elektroniku złącza 8-biegunowe do klap, lotek i oświetlenia płata, mam nadzieje że będzie bezpieczne połączenie a zarazem wygoda na lotnisku. Odbiornik umieściłem w pozycji neutrum lotu tak aby w przyszłości po prawidłowym oblocie można było włączyć funkcję stabilizacji lotu w GR 24PRO, do mocowaniu odbiornika w puszce po serwie użyłem specjalnych gum tłumiących wibrację. kilka fotek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Paweł, na zdjęciach widzę, że masz stałe przednie podwozie i właśnie z tym bedziesz miał stałe problemy. Wiem to z doświadczenia z moją Cessną 182 H9, tam było takie samo rozwiązanie. Lądując na typowym lotnisku trawiastym to podwozie nie zdaje egzaminu, po pewnym czasie będziesz miał luzy w jarzmie trzymającym podwozie i mocno nadyrężoną wręgę. Z czasem może to doprowadzić do jej wyłamania, zwłaszcza, że nie jest to sklejka lotnicza, tylko ta miękka pod laser. Proponowałbym ci rozwiązanie, które mi się sprawdziło, a podpatrzone z modelu G. Bieli Jabiru, który pojawił się w tym wątku. Długo walczyłem z tym, zrobiłem nawet amortyzowane makietowe podwozie, ale nadal to nie było to. Tak wyglądała wersja z amortyzacją: A tak po przeróbce na tzw wleczony wahacz: Ot tego momentu problemy z przednim podwoziem się skończyły. Naprawdę radzę Ci przemyśleć ten temat, jesli nie chcesz stale naprawiać tego elementu. No chyba że latasz na polu golfowym lub asfaltowym pasie startowym :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweł Opublikowano 20 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Witam Dariuszu, dzięki serdecznie za sugestie. Mam nadzieje że wytrzyma wręga - wzmocniłem od środka specjalnie pospawanym gniazdem z aluminium lotniczego. Wzmocnienie umocowałem śrubami do listew sosnowych 10x15 wkleiłem w kadłub aż do rury płata! Podwozie przednie jest amortyzowane 40 mm skoku - dodatkowo kółka to pompowane "100" z Kevana. fotki; ...wstępne wyważanie. zrobiłem koziołek ..paniusia siedzi... ...tak to wygląda, wstępne próby silnika - drgania bardzo umiarkowane. Gumy tłumiące drgania tłumika się sprawdzają, oby wytrzymały dość długo. Zawiasy na lotkach ok - praktycznie bez drgań. Wypaliłem 0,3 L paliwa nic się nie odkręciło ani poluzowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweł Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 ..kurcze z czego zrobić pokrowce na płaty?? macie jakiś pomysł?? byłem w castoramie ale pianki pod panele są łamliwe, folia z gąbką - tylko cała rolka! a to koszt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JMRC Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Polecam polskiego producenta, koszt znośny, pokrowce wytrzymałe, mogą być wykonany bezproblemowo na zamówienie dla dowolnej maszyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Doś niedawno w Netto była dostępna pianka pokryta srebrną błyszczącą folią grubości około 5-6 mm, dobry materiał na pokrowce. Do szybowców mam pokrowce wykonane z takiej samej pianki, no może o 1 mm cieńszej z osłony na szybę samochodową. Oczywiście nie są aż tak "wypasione" jak revoc, ale spełniają swoje zadanie za dużo mniejsze pieniądze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 ..kurcze z czego zrobić pokrowce na płaty?? macie jakiś pomysł?? byłem w castoramie ale pianki pod panele są łamliwe, Wystarczy taką piankę okleić zwykłą folią samoprzylepną ze sklepu papierniczego - tanio, estetycznie i wystarczająco mocne. Możesz jeszcze z tej folii dać napisy lub grafikę i masz full wypas. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweł Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 dzięki - jadę do netto Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi