Mareq Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Kurde w Hg? To ktoś jeszcze używa takiej jednostki poza mmHg na mapach meteo? Wolę układ SI a nie np prędkość w wiorstach/dzień :lol2: . Trzeba by gdzieś poszukać przelicznika, bo to jest jakaś zależność liniowa między tymi jednostkami. Ano jestem z Bielska i jak narazie to latam tylko na 3 lipkach ale będzie się to musiało zmienić, bo buduję pierwszą spalinkę, narazie maleństwo. Edit: Tak mnie tknęło ale w Hg to chyba się ciśnienie podaje a nie gęstość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 "Air Density in Hg" density o ile się orientuję to gęstość ale mogę się mylić :roll: Ja od jakiegoś miesiąca latam w aeroklubie w Aleksandrowicach, jest czasem trochę zamieszania z samolotami "prawdziwymi" ale da się wytrzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 Na 10x4 trzeba latać, może też zejdziesz niżej z wolnymi obrotami, ja w os fs30 mam najniższe niegasnące wolne 2k rpm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Zamówiłem 10x4, zobaczymy jaka będzie różnica. Z tego co pisze Sławek i Ty powinno być lepiej. Sławek wiesz może ile obrotów robił Twój ASP FS 30 na tym śmigle? Byłoby to jakieś odniesienie do tego w jakim stanie jest mój silnik :roll: (w końcu kupiłem używany) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Na słuch to tak między 8 000 a 11 000 obr/min .A tak na poważnie to nie mam obrotomierza i nie mam możliwości pomiaru.Muszę wreszcie kupić ten przyrząd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 No i zakupiłem śmigło 10x4 APC, dzisiaj wypróbowałem i tak Obroty max 10500 ale ciąg statyczny na tym śmigle sporo większy bo ok 1,5 kg Model lata z tym silniczkiem rewelacyjnie :mrgreen: (poza małym defektem skrzydła ale to już inny temat, będę miał co robić w zimie) Minimum na ucho sporo niższe ale nie mierzyłem, mam również wrażenie że równiej pracuje na tym śmigle. Dzięki panowie za dobrą radę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Świetnie że podałeś obroty, ja swojego spróbuję zaciążyć lżejszym śmigłem 10x4, 10x5.Zobaczymy co wyjdzie z tego.Najpewniej to jakimś drewnianym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Czyli mit o kiepskim ciągu tego silnika obalony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Taki ciąg podejrzewałem mając ten silnik w modelu o masie do lotu 1,5kg, ale rewelacji z nim nie ma.Trzeba wykonać lekki model o ile myśli się o akrobacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Moze ja jestem dziwny ale do mojego mvvs'a 3,5 mialem 10x3 czyli IMO mozna by nawet 11 zapodac byle z mozliwie malym skokiem ... Zeby nie bylo silnik chodzil, nie grzal sie mocno a latal w wicherku 25 który wazyl dobre 2kg z hakiem i to nie malym... a wznoszenie i tak bylo dobre a predkosc powiedzialbym zbyt duza jak na wicherka... A wiec widze w twoim wypadku 11x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Ja próbowałem APC 11x4 o czym pisałem wcześniej ale to śmigło jest za ciężkie do tego silnik.Z tym śmigłem silnik nie dał się wyregulować, przejście pomiędzy obrotami wolnymi a wysokimi było masakrujące dla tego silnika, tak w nim trzaskało że myślałem że sie rozleci.Może lekkie śmigło 11x4 to tak, ale APC niestety się nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Ertman, nie porównuj mvvs'a 3,5 z asp fs30 bo te silniki to zupełnie inna bajka. Dla OsFs30 śmigło 10x4 to max, a co dopiero dla tego asp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Jak dobrze patrze to FS30 jest wikszy pojemnoscia od 3,5. Ja tak jak mówiłem, dałbym 11x4. Mnie wszyscy mówili ze zabije silnik z tym smiglem a tu nie dalo rady. FS jest 4taktem a wiec ma krecic duzym smiglem przy mozliwie duzych jak na 4 takt obrotach ... Czy to smiglo APC 11x4 miales wywazone ?? Moze by spróbowac z drewnianym ?? Albo moze kavan robi takie smiglo ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Śmigło wyważone, niby podają że 11x4 można, wiem że 4-suw kręci większymi śmigłami dlatego kupiłem z 10 różnych rozmiarów.Jedyne co mi pozostało to zakupić drewniane i spróbować na nim.Po zamianie na 10x4 odzyskałem możliwość pełnej regulacji obrotów i obyło się bez przykrych odgłosów z silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Mój silnik to akurat Magnum FS 30, ale to chyba wszystko jedno. Sławek sprawdziła się w 100% Twoja teoria o obliczaniu ciągu silnika :wink: 0,5 x 3 daje właśnie 1,5 kg. Janek, pisze, że OS 30 na 10x4 robi 12000 obrotów :roll: gdzie tkwi tak wielka różnica nie wiem, ale do mojego latania Ryanem czyli żadne acro tylko klasyka wystarczy, za to jakie piękne wrażenia akustyczne nie to co SuperTigre 34. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Tak jak wspomniałem wcześniej ja swojego ASP FS 30 widziałbym w jakimś dwupłacie z okresu WWI .Trzeba się chyba rozejrzeć za jakimś ARF-em tego typu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Takie obroty (12 tys) w oesie to nie jest jakaś wielka rewelacja więc nie ma co przewracać oczkami No ale zdarzają się egzemplarze które kręcą mniej niż 11 tys. Co do asp vs os max to pewnie są różnice w wykonaniu (to raczej nie ulega wątpliwości). Otwory nie trafiają w siebie, łożyska kiepskie, gaźnik krzywo się otwiera, zawory niedomykają, kiepska kompresja, mogą być różnie rzeczy. Niestety nie przyglądałem się temu asp, a chętnie bym sobie sprawił - tanio hehe, a parę tych przypadłości znalazłem w oesie. Ertman, nie ma co porównywać dwusuwa i czterosuwa modelarskiego choćby przez to że czterosuw przez połowę obrotów nie pracuje . Do mvvsa 3,5 odpowiednie śmigło to 9x4, zakładając mu 11x4 nie dajesz mu wejść na obroty które on najbardziej lubi . Sławek zrób sobie kombata WWI - to są idealne modele pod te silniki. Skala 1/8. Nie mówię żebyś zaraz miał się nim trzaskać z innymi ale one naprawdę bardzo ładnie latają i bardzo ładnie wyglądają. Nie daj się zwieść nazwą, to są półmakiety (no może nie mój ) Robią je u nas we Wrocławiu (duży wybór, również full laminat) jak również w Czechach. Widziałem również bardzo ładnie zrobione modele balsowe przez modelarzy, zrobić taki z planów to przecież nie problem. Tylko trzymaj się skali 1/8. Więcej nie ma sensu bo nieuleci, a mniej - po co jak może być większy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Z tym "Do mvvsa 3,5 odpowiednie śmigło to 9x4," twierdzeniem Janka całkowicie się zgadzam ,a 11x4 to podpada mi pod silnik 6.5 Polecam stronę Alehara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Koledzy ja mam smiglo dobrane do mvvs'a - mam 10x3 i jestem zadowolony - 11x4 to moja propozycja do tego 4takta ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Takie obroty (12 tys) w oesie to nie jest jakaś wielka rewelacja więc nie ma co przewracać oczkami Oczka się przewracają na mój silnik, że tyle nie da rady Zdaję sobie sprawę, że różnice będą w materiałach, precyzji wykonania, itd. itp. ale jak pisałem do mojego latania tym modelem w zupełności wystarczy (OS 30 by się tam nawet marnował ) Ogólnie jestem z silniczka zadowolony, na śmigle 10x4 chodzi bardzo ładnie i więcej mocy mi nie trzeba. Według mnie 11x4 to już by było za dużo, osiągałby poniżej 10000 obrotów i efekt mógłby być odwrotny do zamierzonego czyli spadek mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.