idfx Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 Witam ! Wrzuciłem temat do HP, gdyż nie do końca modelarski (poza ładowaniem pakietów na lotnisku). Uszkodzeniu uległ mój agregat prądotwórczy Bass BS950. Zaczął działać z problemami aż przestał i ostatecznie nie ma iskry. Nie mam doświadczenia w takich urządzeniach, nowy juz zamówiony do zasilania awaryjnego domu, ale szkoda mi ten zeszrotować, gdyż z silnikiem nic złego się nie działo i bardzo rzadko był używany. Czy można gdzieś zakupić moduł (odpowiednik) by go jakoś wskrzesić ? Wstępny plan właśnie na użytkowanie go na czas latania do ładowania pakietów w warunkach polowych. Nowy agregat kosztował mnie ze 230 zł w czasie zakupu, gdybym miał drugie tyle teraz do niego dołożyć to i tak wydaje mi się, że warto. Prosiłbym o poprowadzenie w temacie i z chęcią go dokładnie zdiagnozuję. Pozdrawiam !
PK999 Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 A możesz pokazać cewkę z tego silnika? Powinna być chyba taka jak w kosach? Zmieścisz się w budżecie ☺
idfx Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Opublikowano 5 Listopada 2015 W środę będę mógł cpyknąć fotkę i podeślę.
idfx Opublikowano 12 Listopada 2015 Autor Opublikowano 12 Listopada 2015 Cewka : Układ zasilający cewkę : Do układu podłączone są dwie cewki umiejscowione obok szarpanki. Jak na krótko "podłączę" się palcem pod fajkę świecy coś tam niby kopie, ale ledwie co
PK999 Opublikowano 12 Listopada 2015 Opublikowano 12 Listopada 2015 Łaaaałłł toto nie jest naprostrzy zapłon z kosy tylko najzwyklejszy układ CDI. Nie doceniłem maszyny. Masz taki układ jak w skuterach/motorowerach. Z doświadczenia wiem, że za 80% problemów odpowiada moduł zapłonowy. Reszta to, po połowie, cewka WN i cewka zasilająca która w motorowerach jest pod kołem magnesowym. Diagnostyka wygląda tak: Odnajdujesz przewód z cewki zasilającej - pomiar - przy szarpnięciu powinno się tam pojawić 40-80V AC. Jeśli "przypadkiem" podłączysz się do tego przewodu palcem to poczujesz wyraźnie to zasilanie. Można też zmierzyć oporność tej cewki - kilka k.omów względem masy. Jeśli nie poczujesz/ nie zmierzysz to zrywaj koło. I oglądaj cewkę/przewód. Jeśli jest zasilanie to możesz zmieniać moduł w ciemno masz ogromne szanse na sukces. Nie wiem ile będą chcieli za taki moduł w serwisie, skuterowy kosztuje jakieś 10-15zł. Tylko zapewne będzie trzeba zmienić wtyczkę. Kolory przewodów mogą nawet pasować.
idfx Opublikowano 12 Listopada 2015 Autor Opublikowano 12 Listopada 2015 Dzięki ! Wciąż stoi rozebrany na dworze i czeka na chęci i czas bo na jutro szykuję modele i robimy zakończenie sezonu na pobliskim lotnisku. Sprawdzę na szybko i będę myślał co dalej z tym robić. Dam znać jak idzie.
Rekomendowane odpowiedzi