Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Założyłem ten temat, żeby nie tworzyć wielu tematów z pojedynczymi pytaniami. W trakcie budowy pojawi się pewnie kilka wątpliwości, dlatego chciałbym je zebrać w jednym miejscu.

Na początek zastanawiam się nad wzmocnieniem kadłuba. Wyczytałem w relacjach z budowy, że Speed lubi pękać w okolicach skrzydła.

Zastanawiam się czy podklejenie balsą 1mm w miejscach zaznaczonych na czerwono wystarczy?

Chciałbym od wewnętrznej strony nakleić deseczkę (słojami biegnącymi wzdłuż kadłuba), a później wyciąć przestrzeń między listewkami i wyszlifować papierem ściernym.

fc5fbb1b63b867e7.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dotarłem z modelem do etapu tłoczenia owiewki. Chciałem zastosować metodę podaną na tej stronie(z wykorzystaniem stryroduru): http://www.motylasty.pl/warszt_1.html#warsztat4
Jakiej gramatury tkaniny szklanej powinienem użyć na kopyto? Ile warstw powinno nadać całości odpowiednią sztywność? Do przesączania wybrałem żywicę L285. Czy jest jakiś konkretny jej sposób nakładania?

Opublikowano

A nie łatwiej zrobić kopyto z kawałka balsy lub lipy? Jest o wiele twardsze i mniej pracochłonne, a zwłaszcza jak będziesz robił kabinkę z butelki. Tkaninę możesz użyć 50-100g/m. Musi być dobrze obrobiona, bo potrafi zostawić strukturę tkaniny na tłoczonej owiewce.Jeżeli nie masz takiego kawałka balsy, to sklej z kilku warstw.

Opublikowano

Myślałem nad balsą, ale nie byłem pewien czy nie będzie za miękka. Czy kopyto balsowe należy polakierować przed tłoczeniem?
Z innej beczki: czy nakrętki kłowe wystarczy wbić w sklejkę, czy lepiej dodatkowo podkleić je żywicą?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.