Skocz do zawartości

Kilka pytań do Speeda 400 Aero


arek1989

Rekomendowane odpowiedzi

Założyłem ten temat, żeby nie tworzyć wielu tematów z pojedynczymi pytaniami. W trakcie budowy pojawi się pewnie kilka wątpliwości, dlatego chciałbym je zebrać w jednym miejscu.

Na początek zastanawiam się nad wzmocnieniem kadłuba. Wyczytałem w relacjach z budowy, że Speed lubi pękać w okolicach skrzydła.

Zastanawiam się czy podklejenie balsą 1mm w miejscach zaznaczonych na czerwono wystarczy?

Chciałbym od wewnętrznej strony nakleić deseczkę (słojami biegnącymi wzdłuż kadłuba), a później wyciąć przestrzeń między listewkami i wyszlifować papierem ściernym.

fc5fbb1b63b867e7.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dotarłem z modelem do etapu tłoczenia owiewki. Chciałem zastosować metodę podaną na tej stronie(z wykorzystaniem stryroduru): http://www.motylasty.pl/warszt_1.html#warsztat4
Jakiej gramatury tkaniny szklanej powinienem użyć na kopyto? Ile warstw powinno nadać całości odpowiednią sztywność? Do przesączania wybrałem żywicę L285. Czy jest jakiś konkretny jej sposób nakładania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie łatwiej zrobić kopyto z kawałka balsy lub lipy? Jest o wiele twardsze i mniej pracochłonne, a zwłaszcza jak będziesz robił kabinkę z butelki. Tkaninę możesz użyć 50-100g/m. Musi być dobrze obrobiona, bo potrafi zostawić strukturę tkaniny na tłoczonej owiewce.Jeżeli nie masz takiego kawałka balsy, to sklej z kilku warstw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.