Jump to content

Extra 330L C-arf 2,6m


Recommended Posts

Oto długo oczekiwana, moja jedyna, wymarzona, wysniona extra 330l C-arf. Model o rozpietosći 2,6m napędzany silnikiem benzynowym typu boxer DA100 o pojemnosci oczywiscie 100ccm. Już po pierwszym locie okazało się, że musze się jej oswiadczyć bo chcę ja sobie zatrzymać na dłużej. Lata bardzo zgrabnie i powabnie, nie wpada w kora i zachowuje się jak halowy parkflyer ;)

Lata rewelacyjnie bez problemów na żyletkę i uwielbia harrier rolla. Extra nie wymaga szacunku, to oczywiste że to się jej należy... Nadal nie mogę zrozumieć dlaczego nie spotkalismy się prędzej!!!

Pytanie co dalej ? odpowiedz jest jasna jak słońce, trzeba dażyć do tego aby mieć takie dwie !

Jeżeli napisałem cos dobrego o poprzednich modelach to odwołuję to za wyjatkiem funtany S90, to już jest nie ważne było minęło...

 

 

 

Garsć 3 zdjęc o czym mowa...

extra1.JPG

 

extra3.JPG

 

extra2.JPG

 

 

I dane techniczne bohaterki dzisiejszej nocy

 

Rozpiętosć i długosć 260x230cm

Silnik DA100

Smigła 28/10 i 25/12 -trój łopatowe MEJZLIK

Serwa 8xHS-5945MGBB 1xHS-545

Elektryka Power Box EMCOTEC DPSI 2001, Odbiornik RS10DS (synteza)Dodatkowe-Instalacja dymotwórcza TME

 

Dla bardziej dociekliwych można sobie obejrzeć więcej zdjęc na tej stronie http://downonthedeck.com/review_comp-arf_2.6m.htm

oraz obejrzeć film z jej udziałem i sciagnać sobie super tapetę z bardzo piekna pania ;))

 

 

Narazie jest zimno i wieje, jeżeli warunki pogodowe pozwola i uda mi się zorganizować kamerzystę to oczywiście wstawie filmik bo już nie mogę się doczekac kolejnych lotów.

Chętnie nawiąże kontakt z posiadaczmi takiego modelu.

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Motylasty w swej mądrości napisał tak:

 

Co proponowałbym tępić w zarodku moderatorom ? , to chyba przede wszystkim posty typu "super model, też taki chciałbym mieć" i podobne treści, wszak wpisy takie absolutnie nic nie wnoszą poza napędzaniem licznika postującego.
Link to comment
Share on other sites

Do pleses,

Prezentujac ten model liczę na nawiazanie kolejnych znajomosci z osobami latajacymi 3D dużymi modelami benzynowymi, na 100% w ciagu 3 dni dostane kilka listów zwiazanych z akrobacja czy dużymi modelami, wiem bo po każdej aktualizacji na mojej stronie własnie tak sie dzieje...

Nie potrzebuję poklasku, znam kilku innych modelarzy którzy mają droższe modele niż moje 5letnie dochody...

Link to comment
Share on other sites

A do czego ma służyć forum? Żeby się pochwalic i co nieco o nim powiedzieć. I to już chwalić nie można? Pleses, ostatnio zauważyłem że coraz częściej wrzucasz tu swoje trzy grosze co mnie deliktnie mówiąc, ...... Liczniki? Mam w ........ liczniki. Sam wiecej nabijasz właśnie takimi postami które nic nie wnoszą. Ja tylko wyraziłem podziw że DJ ma to o czym marzył przez kilka lat.

Link to comment
Share on other sites

czy DJDIT TO DARIUSZ.M (sądząc po awatarze czyba taK)dawno temu oglądałem filmik jak latałeś funtaną byłem pod wrażeniem a tak przy okazji co z nią zrobiłeś czyżbyś ją rozp.... szkoda by było

Link to comment
Share on other sites

Tak, DJDIT=Dariusz Mular :wink:

Co do kosztów to lepiej nie pisać bo dostaje konwulsjii ale takie sa ceny... :cry:

Jesli chodzi o funtane S90 to lekko rozbiłem ja na zlocie Żar (zgasł silnik w zawisie nisko nad ziemią) i sprzedałem ja na miejscu, zreszta nie miałem jak jej zabrac do Piły bo mielismy za mały samochód a model przyjechał na zlot w przyczepce którą to też kolega sprzedał na zlocie ;)

 

Wracajac do modelu bo o nim tu mowa to postaram sie pisac oficjalnie na forum a nie odpisywac na e-maile gdyż reszta osób nie bedzie miała dostępu do poruszonych tematów.

 

Padło pytanie:

Czy da się wciasnąc dużo tanszy silnik jednocylindrowy np ZDZ80 do modelu tej wielkosci ?

Tak, da sie nawet widziałem takie zestawienie osobiscie na zlocie żar, Tino Titze miał taki silnik jednak przy takim połaczeniu zalecałbym rure rezonansową aby zwiekszyc moc (przy okazji wiele innych korzysci) aby nadrobic te 20ccm. Dzieki takiemu zestawieniu można spokojnie zaoszczedzic okolo 1300zł . Moim zdaniem na dzień dzisiejszy to najlepszy wybór z tanich silników to ZDZ80RV-J jest mocniejszy i kreci wiekszymi smigłami niz stara wersja RV. Przy rezonansie moc była by tylko nieco nizsza niz standardowa 100 na najgorszych tłumikach typu puszka (nie polecam takich tłumików)

Link to comment
Share on other sites

Darku! Bądz łaskaw cofnąć się w "Różnych" do mojej relacji z pikniku na Żarze w ub. roku i powiedz, czy wśród tych fotek aby też i Twojej maszynki nie ma? Tak dla czystej ciekawości, bo byłem tam, foty pstrykałem i co mi się "uwidziało", to uwieczniłem :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Mam nadzieje, że się spotkamy i osobiscie poznamy :D

 

Oczywiscie będe na żarze już mam nawet zrobioną rezerwacje kilka dni przed zlotem ;)

 

Dostałem ostatnio zapytanie o instalacje w moim modelu, postanowiłem to zobrazowac aby inni mogli podpatrzec jak to powinno wygladać ;) instalacja nie uwzględnia systemu dymotwórczego i zapłonowego.

 

schematextra330.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Cześć Darku,

 

Gratuluję modelu, widziałem go na zawodach w Chrcynnie :D .

Mam takie pytanie, dużo w tym modelu trzeba domiksować wysokości w locie na żyletę?.

I jak się zachowuje w beczkach po okręgu w lewo, prawo itp.

Link to comment
Share on other sites

Prawde mowiąc na harrier rolla i w beczkach duzo lepiej niż funtana... bardzo wrazliwy na stery, wysokosc na drażku dosłownie wystarczy muskać palcem bez gwałtownych wychylen (przy beczkach) szczegolnie z wieksza predkościa, nie wymaga mixowania do żyletki. choć oczywiscie minimalnie kazdy model bedzie uciekał...

Mix z wysokoscia był mi potrzebny do ladowania ponieważ mam wywazenie na tył i na minimalnym gazie wysokosc jest 4% w dól, bez tego przy ladowaniu czekają mnie kangurki ;-)) dopiero na zlocie żar Grześ mi to doradził.

W ogóle to nie wiem czemu tak długo błądziłem, extra 330 albo nic... i to nie koniecznie w tej wielkosci.

Link to comment
Share on other sites

choć oczywiscie minimalnie kazdy model bedzie uciekał...

Ok., czyli Extra 2,6m zachowuje się podobnie jak 3m. W Yaku 3,3m prawie w ogóle nie trzeba korygować wysokością. Natomiast ostatnio miałem okazję polatać Extra 260 3m i tu bez użycia mixera takie figury jak: pętla na żylecie czy Rolling Harrier są praktycznie nie do opanowania, albo ja za krótko nią latałem :P . Mowa oczywiście o modelach od Comp-Arf.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.