Skocz do zawartości

Pomoc w doborze wyposażenia do HK Edge 540T 10e ARF z UH


kylorc

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skoro piszą, że do startu będzie ważył 450-540g, to w rzeczywistości wyjdzie pewnie ze 100g więcej...

Proponuję np. taki silniczek:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3883&Product_Name=TR_35-30C_1100kv_Brushless_Outrunner_(Eq_AXi_2808)

Na pakiecie 3S i śmigle 10x5 daje ok. 900-1000g ciągu.

Akurat tego silniczka w tej chwili nie ma, możesz zastosować jakiś inny z serii 35-30, ale musisz pamiętać, że mają wyższe kv, co przekłada się na mniejszy ciąg, ale szybszy strumień zaśmigłowy.

 

Jeżeli jesteś pewien, ze zmieścisz się w deklarowanej przez producenta wadze, możesz zaryzykować mniejszy silniczek:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2112

Ten daje realnie ok. 700 g ciągu.

Opublikowano

Pewnie Cię zaskoczę, ale ten regulator może być za mały.

W konfiguracji jak wyżej silniczek potrafi pociągnąć i 22A. Weź Basic 25A albo Sentry 25A - różnica w cenie niaznaczna, ale ten drugi ma indywidualną kontrolę cel pakietu.

Opublikowano

Silnik, o którym Koledzy piszą powyżej będzie do tego modelu nieco za krótki.

 

Nie w sensie mocy :P tylko po prostu wymiarów. Model jest przystosowany do mocowania silnika "dzwonkiem do przodu" i silnik 3cm nie będzie "wystawał przed maskę, aby założyć śmigło.

 

Mam ten model - zacząłem go opisywać w: http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=9428. Mój napędzany jest silnikiem http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5691 i ze śmigłem 10x7 APC SF konsumuje ok. 14A.

 

Model jest bardzo wdzięczny w locie i przyzwoicie (choć nie bardzo lekko) wykonany. Generalnie wart polecenia.

 

Reszta wyposażenia to u mnie reg EMax 18A, 4 serwa 9gra, lekki, 10 gr odbiornik, podwozie z drutu 2,5mm, zamiast oryginalnego - z płaskownika duralowego (moje jest lżejsze, a nie wyłamujące się).

 

Latam z pakietami 1200 i 1800 (z tym drugim 15 minut ustawione na timerze).

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Silnik, o którym Koledzy piszą powyżej będzie do tego modelu nieco za krótki.

Tylne mocowanie oraz piasta śmigła "wydłużają" silnik do ok. 4 cm, choć pewnie i tak będzie za mało? :-)

Opublikowano

no tak, u mnie też jest tylnomocowany silnik, który "na starcie jest jednak o te 6 mm dłuższy. Głąębsze wsunięcie maski silnika jest ograniczone:

- mocowaniem podwozia

- możliwością wkładania akumulatorów - przy zbyt głęboko wsuniętej masce nie da się podnieść kabinki zintegrowanej z wierzchem komory akumulatorowej.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
W najbliższym czasie planuje zakup tego modelu:

http://www.hobbycity.com/...ge_540T_10e_ARF

 

Pamiętaj, że te wszystkie samoloty z HC (Extra 300, Su-31, CAP232 oraz tenże Edge) w tzw. klasie 10e absolutnie nie nadają się do latania 3D. Bo jeśli szukasz modelu do 3D, to zapomnij o nim, ale jeśli do latania w ogóle to może być.

Ja przerobiłem Extrę od nich w tej klasie i to w sensie dosłownym :P ostatnio na podpałkę pod grilla - opisane w dziale kraksa.

 

Te modele wymagają prędkości w locie oraz w podejściu do lądowania. Zbyt mała gwarantuje prawie zawsze zwałkę przez skrzydło i korkociąg ku matce ziemi z którego jest bardzo trudno wyjść. Latają raczej sportowo, kręcą podstawowe akrobacje bez problemu, ale figury tj. zawisy, lot nożowy czy hariery są niewykonalne.

 

Ja latałem na silniku wskazywanym przez Ładziaka - TR 35-30 1100kV i zamiennie dwóch śmigłach 10x5E lub 11x4.7SF (to drugie było lepsze). Dodam, że nie było u mnie jakichkolwiek problemów z jego mocowaniem i dopasowaniem maski. Wszystko pasowało jak "szyte na miarę". Do tego regiel Turnigy Plush 40A (trochę na wyrost, ale kupiłem go z myślą o większych modelach i silnikach w przyszłości) oraz 4 serwa 9 gramowe.

Pamiętaj też o wzmocnieniu spodu modelu np. cieńką sklejką w miejscu mocowania podwozia. Ponadto przykręciłem je śrubami nylonowymi, przez co przy bardzo "energicznym" przyziemieniu uchroni ci to model przed nadmiernym uszkodzeniem (śruby się po prostu zetną i koła z podwoziem zostaną osobno).

Opublikowano

W mojej konfiguracji lot nożowy bez problemu. Może to kwestia śmigła o dużym skoku i w związku s tym dużej szybkości strumienia zaśmigłowego.

Tak jak pisałem u Alexa - klasyczna akrobacja spoko, natomiast 3D chudziutko.

W Edge tendencje do zwalania się do korka nie są jakieś dramatyczne, natomiast podejście do lądowania faktycznie na sporym spidzie.

 

264806310RL488388366.jpg

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Nie mierzyłem, ale grubo powyżej masy (ok. 650-680 gram), bo piona tnie z dużym wdziękiem i lekkością.

Lada dzień powinien dotrzeć do mnie czujnik obrotów do eLoggera III. Albo wcześniej pomierzę na ziemi obroty zwykłym obrotomierzem.

Znając obroty i mając info o śmigle można dość dokładnie oszacować ciąg.

 

Oczywiście podzielę się tą informacją na forum.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Spotkałem się z opinią że ten model podobnie jak też i Extra z UH i tym

podobne to cegłoloty.

Co o tym myślisz Kaper?

Mi się wydaje że nie powinno się za dużo wymagać od chińczyków :P

Ja liczę się z tym że 3D tym nie zrobię :evil: mimo to chcę spróbować

czegoś nowego.

Opublikowano

Myślę, że określenie cegłolot to zdecydowana przesada w odniesieniu do tego modelu. Ale oczywiście gazeta to to nie jest.

Wymagana większa szybkość też ma pewne zalety np. dziś wczesnym popołudniem sobie spokojnie polatałem, a wiało całkiem sporo jak na 90cm samolocik.

Według danych z 15.00:

7.7 m/s w porywach 12.9 m/s.

Myślę, że z "gazetą" nie dałbym rady.

 

A co do chińczyków - raczej uogólnienie powinno zmierzać w kierunku "czego wymagać od samolotu za stokilkadziesiąt zł".

Żółte małe rączki :P robią też sprzęt high-endowy, ale nie w tych cenach.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Spotkałem się z opinią że ten model podobnie jak też i Extra z UH i tym

podobne to cegłoloty.

Co o tym myślisz Kaper?

Mi się wydaje że nie powinno się za dużo wymagać od chińczyków :P

Ja liczę się z tym że 3D tym nie zrobię :evil: mimo to chcę spróbować

czegoś nowego.

Sprawdź sam, bo czytając ostatnio na forum o "cegłolotach" miałem ochotę kupić ze dwa takie modele i sprawdzić to osobiście (udowodnić, że to nie musi być prawda).

Ale co by to dało :(

 

Edit

Kurcze, nie zauważyłem, że pytanie nie jest do mnie, ale tak mnie zbulwersowało określenie "cegłolot", że mi troszkę odebrało rozsądek :D

Opublikowano

To co kaper polecasz ten model czy nie.

Kaper mógłbyś mi podać dokładnie jakie wyposażenie pan załadował do tego EDGA

Opublikowano

Rzucam Ci w takim razie Hubert wyzwanie ,frajerzy co kupują cegłoloty czy frajerzy którzy nie potrafią wyposażyć modelu?! Przeciwnik kontra zwolennik chinoli !!

Wystawiam Hubert w takim razie swojego Yak ,którego ty przygotujesz kontra moja katana którą już widziałeś w locie.

Modelu nie możesz przerabiać ,ale za to możesz włożyć dowolne wyposażenie .

Za 2 tygodnie spotykamy się na lotnisku w Świdniku.

Założenia zawodów:

 

-kto poleci z mniejszą prędkością

-kto wyląduje mniejszą z prędkością

-kto wolniej wykręcić podstawowe figury beczka i pętla

 

Pakiet zasilający jeden 1500mA, 3 cele, co by było sprawiedliwie.

 

Jakikolwiek defekt model oznacza przegraną. :D

 

Jak wygrasz, to publicznie przeproszę Chińczyka, ale jak przegrasz to nigdy więcej nie sprowadzisz żadnego modelu z Chin . :P

Podejmujesz wyzwanie.

Jeśli tak model pakuje i w czwartek będzie u Ciebie , 10 dni na wyposażenie tego malucha to chyba rozsądny czas?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.