Skocz do zawartości

Pomoc w doborze wyposażenia do HK Edge 540T 10e ARF z UH


kylorc

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro piszą, że do startu będzie ważył 450-540g, to w rzeczywistości wyjdzie pewnie ze 100g więcej...

Proponuję np. taki silniczek:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3883&Product_Name=TR_35-30C_1100kv_Brushless_Outrunner_(Eq_AXi_2808)

Na pakiecie 3S i śmigle 10x5 daje ok. 900-1000g ciągu.

Akurat tego silniczka w tej chwili nie ma, możesz zastosować jakiś inny z serii 35-30, ale musisz pamiętać, że mają wyższe kv, co przekłada się na mniejszy ciąg, ale szybszy strumień zaśmigłowy.

 

Jeżeli jesteś pewien, ze zmieścisz się w deklarowanej przez producenta wadze, możesz zaryzykować mniejszy silniczek:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2112

Ten daje realnie ok. 700 g ciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo ten regulator:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2167&Product_Name=TURNIGY_Sentry_25amp_Speed_Controller

 

Fullymaxy są tak samo chińskie jak i inne chińskie pakiety. ;-)

Weź np. jakieś HXT D9 G2 3S - polatasz tyle samo cykli, a zapłacisz połowę mniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik, o którym Koledzy piszą powyżej będzie do tego modelu nieco za krótki.

 

Nie w sensie mocy :P tylko po prostu wymiarów. Model jest przystosowany do mocowania silnika "dzwonkiem do przodu" i silnik 3cm nie będzie "wystawał przed maskę, aby założyć śmigło.

 

Mam ten model - zacząłem go opisywać w: http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=9428. Mój napędzany jest silnikiem http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5691 i ze śmigłem 10x7 APC SF konsumuje ok. 14A.

 

Model jest bardzo wdzięczny w locie i przyzwoicie (choć nie bardzo lekko) wykonany. Generalnie wart polecenia.

 

Reszta wyposażenia to u mnie reg EMax 18A, 4 serwa 9gra, lekki, 10 gr odbiornik, podwozie z drutu 2,5mm, zamiast oryginalnego - z płaskownika duralowego (moje jest lżejsze, a nie wyłamujące się).

 

Latam z pakietami 1200 i 1800 (z tym drugim 15 minut ustawione na timerze).

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, u mnie też jest tylnomocowany silnik, który "na starcie jest jednak o te 6 mm dłuższy. Głąębsze wsunięcie maski silnika jest ograniczone:

- mocowaniem podwozia

- możliwością wkładania akumulatorów - przy zbyt głęboko wsuniętej masce nie da się podnieść kabinki zintegrowanej z wierzchem komory akumulatorowej.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najbliższym czasie planuje zakup tego modelu:

http://www.hobbycity.com/...ge_540T_10e_ARF

 

Pamiętaj, że te wszystkie samoloty z HC (Extra 300, Su-31, CAP232 oraz tenże Edge) w tzw. klasie 10e absolutnie nie nadają się do latania 3D. Bo jeśli szukasz modelu do 3D, to zapomnij o nim, ale jeśli do latania w ogóle to może być.

Ja przerobiłem Extrę od nich w tej klasie i to w sensie dosłownym :P ostatnio na podpałkę pod grilla - opisane w dziale kraksa.

 

Te modele wymagają prędkości w locie oraz w podejściu do lądowania. Zbyt mała gwarantuje prawie zawsze zwałkę przez skrzydło i korkociąg ku matce ziemi z którego jest bardzo trudno wyjść. Latają raczej sportowo, kręcą podstawowe akrobacje bez problemu, ale figury tj. zawisy, lot nożowy czy hariery są niewykonalne.

 

Ja latałem na silniku wskazywanym przez Ładziaka - TR 35-30 1100kV i zamiennie dwóch śmigłach 10x5E lub 11x4.7SF (to drugie było lepsze). Dodam, że nie było u mnie jakichkolwiek problemów z jego mocowaniem i dopasowaniem maski. Wszystko pasowało jak "szyte na miarę". Do tego regiel Turnigy Plush 40A (trochę na wyrost, ale kupiłem go z myślą o większych modelach i silnikach w przyszłości) oraz 4 serwa 9 gramowe.

Pamiętaj też o wzmocnieniu spodu modelu np. cieńką sklejką w miejscu mocowania podwozia. Ponadto przykręciłem je śrubami nylonowymi, przez co przy bardzo "energicznym" przyziemieniu uchroni ci to model przed nadmiernym uszkodzeniem (śruby się po prostu zetną i koła z podwoziem zostaną osobno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej konfiguracji lot nożowy bez problemu. Może to kwestia śmigła o dużym skoku i w związku s tym dużej szybkości strumienia zaśmigłowego.

Tak jak pisałem u Alexa - klasyczna akrobacja spoko, natomiast 3D chudziutko.

W Edge tendencje do zwalania się do korka nie są jakieś dramatyczne, natomiast podejście do lądowania faktycznie na sporym spidzie.

 

264806310RL488388366.jpg

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzyłem, ale grubo powyżej masy (ok. 650-680 gram), bo piona tnie z dużym wdziękiem i lekkością.

Lada dzień powinien dotrzeć do mnie czujnik obrotów do eLoggera III. Albo wcześniej pomierzę na ziemi obroty zwykłym obrotomierzem.

Znając obroty i mając info o śmigle można dość dokładnie oszacować ciąg.

 

Oczywiście podzielę się tą informacją na forum.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z opinią że ten model podobnie jak też i Extra z UH i tym

podobne to cegłoloty.

Co o tym myślisz Kaper?

Mi się wydaje że nie powinno się za dużo wymagać od chińczyków :P

Ja liczę się z tym że 3D tym nie zrobię :evil: mimo to chcę spróbować

czegoś nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że określenie cegłolot to zdecydowana przesada w odniesieniu do tego modelu. Ale oczywiście gazeta to to nie jest.

Wymagana większa szybkość też ma pewne zalety np. dziś wczesnym popołudniem sobie spokojnie polatałem, a wiało całkiem sporo jak na 90cm samolocik.

Według danych z 15.00:

7.7 m/s w porywach 12.9 m/s.

Myślę, że z "gazetą" nie dałbym rady.

 

A co do chińczyków - raczej uogólnienie powinno zmierzać w kierunku "czego wymagać od samolotu za stokilkadziesiąt zł".

Żółte małe rączki :P robią też sprzęt high-endowy, ale nie w tych cenach.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z opinią że ten model podobnie jak też i Extra z UH i tym

podobne to cegłoloty.

Co o tym myślisz Kaper?

Mi się wydaje że nie powinno się za dużo wymagać od chińczyków :P

Ja liczę się z tym że 3D tym nie zrobię :evil: mimo to chcę spróbować

czegoś nowego.

Sprawdź sam, bo czytając ostatnio na forum o "cegłolotach" miałem ochotę kupić ze dwa takie modele i sprawdzić to osobiście (udowodnić, że to nie musi być prawda).

Ale co by to dało :(

 

Edit

Kurcze, nie zauważyłem, że pytanie nie jest do mnie, ale tak mnie zbulwersowało określenie "cegłolot", że mi troszkę odebrało rozsądek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzucam Ci w takim razie Hubert wyzwanie ,frajerzy co kupują cegłoloty czy frajerzy którzy nie potrafią wyposażyć modelu?! Przeciwnik kontra zwolennik chinoli !!

Wystawiam Hubert w takim razie swojego Yak ,którego ty przygotujesz kontra moja katana którą już widziałeś w locie.

Modelu nie możesz przerabiać ,ale za to możesz włożyć dowolne wyposażenie .

Za 2 tygodnie spotykamy się na lotnisku w Świdniku.

Założenia zawodów:

 

-kto poleci z mniejszą prędkością

-kto wyląduje mniejszą z prędkością

-kto wolniej wykręcić podstawowe figury beczka i pętla

 

Pakiet zasilający jeden 1500mA, 3 cele, co by było sprawiedliwie.

 

Jakikolwiek defekt model oznacza przegraną. :D

 

Jak wygrasz, to publicznie przeproszę Chińczyka, ale jak przegrasz to nigdy więcej nie sprowadzisz żadnego modelu z Chin . :P

Podejmujesz wyzwanie.

Jeśli tak model pakuje i w czwartek będzie u Ciebie , 10 dni na wyposażenie tego malucha to chyba rozsądny czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.