Filonxxxl Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Witam Tak sobie siedzę i kombinuję jak zrobić żeby przy połączeniu kablem Y jedno pracowało normalnie a drugie w kierunku przeciwnym i nie bardzo mam pojęcie jak toto podłączyć... Co prawda mógłbym podłączyć je pod inne kanały odbiornika i zmiksować - działa bez problemu, ale po co skoro to klapy, więc i tak zawsze chodzą razem a wtedy musiałbym zrezygnować ze zwalniania zaczepu szybowca a tego chciałbym uniknąć. Więc jak, da się w jakiś prosty sposób odwrócić kierunek pracy serwa? Czy to raczej sprawa już sprawa dla tzw. "serwo reversera"?
Adam P. Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Można wpiąć elektroniczny rewers między kabel Y a jedno serwo lub je odwrócić.
meloow Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 serwa musisz ułożyć tzw. lustrzane odbicie i bedzie OK
Filonxxxl Posted June 9, 2008 Author Posted June 9, 2008 No i właśnie, jak ułożysz je w odbiciu lustrzanym to będą działać w przeciwnych kierunkach a mają działać w tym samym (mają napędzać klapy) , więc jedno trzeba "odwrócić"...
meloow Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Tak sobie siedzę i kombinuję jak zrobić żeby przy połączeniu kablem Y jedno pracowało normalnie a drugie w kierunku przeciwnym tym się sugerowałem ale już chyba znalazłeś rozwiązanie
Filonxxxl Posted June 9, 2008 Author Posted June 9, 2008 tym się sugerowałem ale już chyba znalazłeś rozwiązanie Coś się boję, że nie sądzę. To jest ARF i wolałbym sprawę rozwiązać elegancko i estetycznie a nie osadzać serwa odwrotnie, no chyba, że będę musiał, ale to już wolę wydać te 55,- PLN'ów na ten "serwo revers"...
motyl Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 A po co odrwacać jedno skoro nic to nie da ?? wystarczy dźwignie pozakładać jednakowo na serwach a nie lustrzane odbicie i po problemie A co najwyżej nie mamy symetrycznie orczyka ale to nie problem
Filonxxxl Posted June 9, 2008 Author Posted June 9, 2008 A po co odrwacać jedno skoro nic to nie da ??wystarczy dźwignie pozakładać jednakowo na serwach a nie lustrzane odbicie i po problemie A co najwyżej nie mamy symetrycznie orczyka ale to nie problem Nie do końca się zrozumieliśmy, serwa są "na leżąco" więc orczyk jest jednoramienny i cały misterny plan...
Guest slawekmod Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Przecież orczyk można zdjąć i przełożyć o 180 stopni a serwo obrócić, no chyba że nie ma miejsca to wtedy tylko elektroniczny rewers.
Filonxxxl Posted June 9, 2008 Author Posted June 9, 2008 ... no chyba że nie ma miejsca to wtedy tylko elektroniczny rewers. No właśnie w tym rzecz, że nie ma miejsca na eleganckie i estetyczne rozwiązanie problemu... OK, kończmy temat, już wiadomo, że tylko tylko "serwo rewers".
motyl Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 ... no chyba że nie ma miejsca to wtedy tylko elektroniczny rewers. No właśnie w tym rzecz, że nie ma miejsca na eleganckie i estetyczne rozwiązanie problemu... OK, kończmy temat, już wiadomo, że tylko tylko "serwo rewers". Kręcisz kolego kręcisz !! !! Wydać pieniądze to zawsze można ? A teraz dwie sprawy, testował ktoś "serwo revers" podpinany na V-kablu czy tak teoretycznie piszecie ?? Pokaż fotkę ja to wygląda bo nie wierze że się inaczej nie da
Leda_g Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Nic nie trzeba kupować wystarczy przelutować zasilanie silnika i wyprowadzenia z potencjometru serwa.
Filonxxxl Posted June 9, 2008 Author Posted June 9, 2008 Aktualnie nie posiadam sprawnego "pstrykacza", służbowy wyziąnął ducha... ale coś tam "nabasgrałem"... Motyl, specjalnie dla Ciebie: Jak widać przy lotkach takie ułożenie sprawdza się jak najbardziej, ale przy klapach klops...
motyl Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 I w czym problem bo nadal go nie widze pierwsze 3 serwa od lewej układamy jednakowo, a dopiero czwarte odwracamy Albo tak jak pisze LEDA_G
Filonxxxl Posted June 9, 2008 Author Posted June 9, 2008 I w czym problem bo nadal go nie widze pierwsze 3 serwa od lewej układamy jednakowo, a dopiero czwarte odwracamy tak, tak, tylko że tam już jest fajna miejscówka na to serwo i nie bardzo chciałbym to wszystko "rozbabrać", a miejsca ciut mało...
motyl Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Ale miejscówka to co ?? otwór czy gotowe mocowanie ?? Dlatego chciałem fotke A jesli już tak się upierasz to lutownica w dłoń i 4 przewody przelutuj, a te zaoszczędzone 55zł oddaj bardziej potrzebującym, albo żonie co by nie krzyczała
instruktor Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 Mnie zastanawia jeden problem ,posiadasz futabę 9 i to przecież w zupełnosci wystarczy do tego typu modelu, aby nie używac Y kabla .Ja używam też 9-tki (Re) i nie ma potrzeby stosowania w/w kabla. Przecież cztery serwa w skrzydle dwa do sterów i jeden hak ,razem 7 kanałów. W czym problem ?
Ładziak Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 tam już jest fajna miejscówka na to serwo i nie bardzo chciałbym to wszystko "rozbabrać" To ja zaproponuję rozwiązanie najprostrze i najwygodniesze w przypadku stosowania kabla Y, ale wiążące się z nakładem finansowym: Rewers ruchu serwa NF-INV1
Filonxxxl Posted June 9, 2008 Author Posted June 9, 2008 Motyl :arrow: No właśnie gotowe mocowanie, gdyby było tylko miejsce to spoko... instruktor :arrow: Problemu nie ma, tylko odbiornik, który chciałem wykorzystać ma 6 kanałów (Hitec Elektron). Ale w sumie to może wsadzę mu nowy nabytek - Corona RP8D1, nawet jeden kanał będzie w zapasie... miała iść gdzie indziej, ale co tam... Ładziak :arrow: O tym właśnie myślalem, ale w sumie chyba dam jak wyżej, przynajmniej będzie można je oddzielnie trymować, gdyby się rozjechały :wink:
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.