SiM Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Witam Na święta stałem się szczęśliwym posiadaczem silnika saito Fg-19r3, jest to moja pierwsza benzynka i nie bardzo wiem jaki olej stosować i z jakim paliwem go mieszać (95, 98 może jakiś v-power?)W instukcji pisze jedynie "commercial regular gasoline" Przeczytałem temat o podobnym ale większym silniku saito fg-60r3 koledzy pisali tam o oleju Motul 800 jednak w necie znalazłem głównie negatywne opinie na jego temat i teraz sam już nie wiem. Od około 4 lat posiadam żarowy saito 82 i nie ma z nim najmniejszych problemów myślę że i z tym nie będzie po odpowiednim dotarciu. Zalecenia producenta to mieszanka na początek 1/15, śruba wolnych obrotów odkręcona 7-8 wysokich o 1 , po odpaleniu zwiększanie dawki i całkowite otwarcie przepustnicy, potem dalsze zwiększanie dawki paliwa aż silnik zdławi się do 4000 prm i tak dwa tankowania jednak nie napisali jaka pojemność baku żeby było śmieszniej. Śmigło APC14x6 Myślę że sobie poradzę jednak najbardziej zależy mi na informacji jakie paliwo i olej Pozdrawiam SiM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wotoma Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Witaj Sebastianie Nie zgodzę się z tymi opiniami odnośnie Motula 800, 100% syntetyk, używany przeważnie w 2T motocyklach rajdowych. Uważam, że jest to jeden z najlepszych olejów dostępnych na naszym rynku. Używam go także w swoich Mvvsach 50. Oznaczenie benzyny "regular" oznacza naszą zwykłą 95 bezołowiową. I tak większość benzyny w Polsce jest z Orlenu czy Lotosa. Napisali "regular" ponieważ w wielu regionach świata np. w Ameryce Płd (Brazylia) używana jest powszechnie benzyna z 20% dodatkiem bioetanolu. A instrukcja drukowana jest jak wiadomo na cały świat. Na dotarcie mieszanka 15:1 a nie 1/15, 50 ml oleju na 1000 ml benzyny, 1/15 to 67 ml w litrze. Taka mieszanka jest na dotarciu później nie mniej jak 20:1. Jeśli nie jesteś pewien co do pojemności użyj zbiornika 750 ml, w 60 proponują 1 litrowy. Na dotarcie nie zaszkodzi. Swoja drogą dość okrojona ta instrukcja, wspomóż się więc instrukcją od "większych braci" - za wyjątkiem oczywiście ustawień iglic. Pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Yeager Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Witaj Sebastian, Może gdzieś się nawet spotkaliśmy na jednym z pikników w Raciborzu bo ja latam z chłopakami w Rybniku. Na Motulu lata chyba większość w Rybniku i to głównie Ci, którzy w sezonie mają dziesiątki wylatanych godzin i z tego co wiem to sobie go chwalą. Dodatkowo ja zdecydowałem się na niego, gdyż wg relacji z większości forów dotyczących czterosuwowych benzyn Saito był on w grupie olejów zostawiających najmniej nagaru i osadów w silniku, a to ma kolosalne znaczenie dla poprawnej pracy zaworów. Przy tak sporej zawartości oleju jaką zaleca Saito trzeba wybrać olej, który będzie zostawiał najczystsze wnętrze silnika, bo przecież nie będziesz co 5 godzin rozkręcał 3 cylindry aby wyczyścić gniazda zaworowe itp... Jeśli jesteś zainteresowany to wykonuję tłumiki pierścieniowe do tych silników, które dają piękny dźwięk, poprawiają nieco parametry pracy i ułatwiają zagospodarowanie przestrzeni pod maską silnika, a dodatkowo nie ma problemu z urywającymi się z czasem od drgań wydechami jakie dodaje Saito w komplecie. Pogadaj z Tomkiem z posta powyżej - w tym tygodniu otrzymał taki tłumik do swojego FG60R3. Z FG19R3 musiał bym zdjąć wymiary, bo nie miałem go jeszcze u siebie, ale z Raciborza do mnie nie jest tak daleko, żebyś nie mógł wpaść na kawę w sobotę :-) Pozdrawiam Łukasz Zapomniał bym o jeszcze jednej ważnej kwestii - Tomek ma rację - tylko bezołowiowa 95. Można na upartego 98, ale to niewiele zmienia. O wynalazkach typu V-power i inne super paliwa zapomnij bo przedobrzysz. Tego typu benzyny posiadają część dodatków, które są w niej rozpuszczone a pierwotnie występują w postaci stałej. W cienkich kanalikach gaźnika np. dysze rozpylacza itp. pozostaje po odparowaniu takiego paliwa cienki film, który w najlepszym przypadku po pewnym czasie zyskuje taką grubość, że utrudnia regulację silnika, w najgorszym powoduje konieczność naprawy silnika. Pozdrawiam raz jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wotoma Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Ponoć nie zaczyna się od więc. A więc: jakość wykonania to rewelacja, dotyczy to każdego elementu, począwszy od nakrętek, bosych końcówek po luty i pasowanie. To co napisane i sfotografowane - to dostajesz. Chcesz Keleo kupuj, ale ja poleciłbym Tobie produkt Łukasza. I jeszcze jedno, drobna a jakże ważna rzecz - profesjonalna instrukcja - mówię poważnie. Jedyny problem i przyczyna reklamacji to brak logo producenta Serdecznie T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiM Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2016 Dziękuję panowie za zainteresowanie tematem. Nad wydechem będę myślał choć na chwilę obecną oryginalne rurki wpasowały się wyśmienicie pod maską i to tylko przy wstępnym dopasowaniu. Silnik przymierzony też pasuje idealnie, troszkę się martwię czy nie będzie nieco za słaby do modelu o masie 5,6kg do lotu. Producent nie podał osiąganego ciągu statycznego przez ten silniczek ale jestem dobrej myśli. Mój żarowy saito 82 miał podane 3,3kg w maksie tym czasem model 3,8 kg targa pionowo w górę bez najmniejszych problemów. Łukasz na kawę chętnie wpadnę a na pikniku musieliśmy się widzieć innej opcji nie ma. Jeszcze jedno prytanie odnośnie benzynek czy one też tak paskudnie brudzą olejem z wydechu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Yeager Opublikowano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2016 Sebastian, Mam nadzieję że docierał będziesz mimo wszystko na stanowisku a nie w tym modelu. Są ku temu przynajmniej 3 powody: 1) na stanowisku silnik będzie miał nieco lepszy opływ powietrza podczas docierania 2) podczas docierania sposobem podanym przez Saito silnik wypluje niemiłosiernie dużą ilość czarnej mazi z oleju, niespalonego paliwa itp. - będziesz miało go wszędzie.... (potem jak dojdziesz do finalnej regulacji będzie go znacznie mniej, ale nie tak mało jak w dwusuwach, gdzie proporce są 30:1 do nawet 50:1. Benzyny nie wypluwają tyle oleju, bo w mieszance jest go mniej ale olej za to jest czarny a nie taki czysty jak z "metanolowców" 3) trochę potrwa zanim ten silnik się ułoży - minimum 3 godziny, a to niepotrzebne obciążenie drganiami dla modelu, tym bardziej, że mocno przelany silnik będzie nim konkretnie telepotał Pamiętaj , aby w modelu zamocować obejmę trzymającą rurki wydechu do kadłuba jakimś uchwytem z płaskownika aluminiowego. Jak to zostawisz "luzem": to więcej niż pewne, że bardzo szybko wydechy "odmaszerują". Te rurki lubią pękać od drgań. Pozdrawiam Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiM Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2016 Łukasz, Tak silnik będzie docierany na stanowisku, nie ma mowy o robieniu tego w modelu choć jeszcze tydzień temu myślałem że tak właśnie zrobię. Planuję że nastąpi to w przyszłym tygodniu. Oczywiście postaram się zamieścić filmik Z rurkami i obejmą dostrzegłem problem i już się nad nim zastanawiałem, ale jeśli popękają to na pewno zgłoszę się do ciebie po nowy wydech Na chwilę obecną wszystko jest tylko lekko palcami poskręcane celem spasowania. Pozdrawiam Seba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiM Opublikowano 24 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Wreszcie nastał ten dzień że udało się odpalić, wstępnie dotrzeć i ustawić silnik. Ze spostrzeżeń to 1. Sinik odpalił dopiero jak śruba wolnych obrotów była wykręcona o 8,5 obrotu (producent zaleca 7-8) a śruba wysokich obrotów 1,4 obrotu (producent zaleca 1) 2.Po odpaleniu silnik należy wprowadzić na maksymalne obroty po czym zdławić paliwem do 4 tyś nie udało się tego zrobić śróbą wysokich obrotów nawet jeśli była odkręcona na max silnik kręcił się w okolicach 7tyś dopiero odkręcenie śruby wolnych obrotów o kolejne 2 spowodowało odpowiednie przelanie ślinika. 3. Górny cylinder nagrzewa się zdecydowanie bardziej od pozostałych po wypaleniu pierwszego baku sprawdzałem luzy na zaworach i na tych z górnego cylindra nie było śladów oleju wiec dałem tam kilka kropli skręciłem i tak już docierałem do końca jednak cylinder dalej nagrzewał się bardziej. Jest i filmik, kiepskiej jakości i niewiele na nim widać, no ale jest. Pozdrawiam Seba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiM Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Wczoraj udało mi się przetestować silnik w modelu i niestety jest średnio, silniki wykazuje ledwo 4 kg ciągu statycznego na śmigle 14x8 na 15x8 ledwo 3 na 14x6 też koło 4 może minimalnie ponad 4, przy czym z oprzyrządowaniem i bateriami waży prawie 2 kg Może po pierwszych kilku lotach jeszcze trochę się dotrze i będzie nieco lepiej ale na razie jest jak jest, moc na poziomie Saito 82 który waży 3 razy mniej. Są też pozytywne cechy, a mianowicie niesłychana kultura pracy zero drgań i relatywnie cichy bardzo przyjemy dla ucha dźwięk. A z drganiami to naprawdę mnie zaskoczyło, w modelu chodzi prawie jak elektryk, naprawdę super. Pozdrawiam Seba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Yeager Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Czy model już latał czy to tylko testy naziemne? Czy robiłeś jakieś wymyslne kierownice strug dla chłodzenia cylindrów? Pozdrawiam Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiM Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Wykonałem jedynie testy naziemne, musiałem sprawdzić jak to wszystko działa przed wyruszeniem na lotnisko, czy coś się nie rozkręca, czy nie będzie kłopotów z odpalaniem itp. Nie robiłem żadnych kierownic do chłodzenia jednak po testach naziemnych to rozważam, mam wrażenie że silnik w modelu nagrzewa się zdecydowanie za bardzo a wcale jakoś wybitnie długo nie pracował. Druga sprawa że kratownica to pewnie kolejne 50g a model i tak już jest dość ciężki. Pozdrawiam Seba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Yeager Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Te 50 g może uratować silnik przed zniszczeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi