karwos00 Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 Witam Proszę mi uwierzyć - czytałem masę tematów, postów informacji, youtube itp itd. ale pewien nie jestem Posiadam standardowego szczorkowego Brontosaurusa - regulator hsp sp 03018, Silnik HSP 540 - standardowy - który mi się wczoraj spalił. Ale od początku: Model ma kilka dobrych lat. Pakiet NIMH 1800 - leżał przez 3 lata ze względu na zepsutą ładowarkę - zasilacz - badziew więc nic dziwnego że się zepsuł. Kupiłem Imax b6 - Kilkakrotne cykle ładowania/rozładowania dały rezultat - ładuje się do ok 500mAh - czyli nie nadaje się do bronto bo to 30 sek wolnej jazdy - wsadziłem go do zabawki z Biedronki i dziecko sobie tym szaleje w drifcie. Do bronto zakupiłem pakiet Redox Lipo 2s 3600 ale po włożeniu do modelu silnik wytrzymał kilka naciśnięć spustu. I teraz pytanie - czy taki silnik nie wytrzymuje napięcia ok 8V (naładowany pakiet lipo tyle podaje). Silnik oczywiście był stary i już nie raz przypalony nawet tym starym pakietem (dymek kilka razy poszedł z niego). Samochodem ma wciągać się 7 letni syn - nie chce wsadzać tam teraz bezszczotki - chciałbym do tego regla wsadzić szczotkę ale taką która wytrzyma jazdy z pakietem Lipo. Czytałem o silnikach Radon 17T, Saturn 20T, i inne - ale w zasadzie dane jakie podają sprzedający to czasami zasilanie 7.2. Poradźcie co można wsadzić do takiego samochodu żeby było to bezpieczne dla silnika. Mam 2 zębatki - mniejsza + większa. To nie musi być demon prędkości - bardziej w teren, piasek, górki itp. A kolejne pytanie- wentylator - gdzie to można podłączyć - np wentylator 5V - czy da się to jakoś podłączyć w zestawie czy jednak trzeba szukać czegoś od 8 do 12V ? Mam jakiś 12V ale czy to się będzie kręcić na 8V ?? Dzięki wielkie za podpowiedzi. Teorię niby znam ale w praktyce silnik który miałem też nie powinien się spalić (podobno do 11V działa).
dimmus Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 Silnik szczotkowy w modelu terenowym i pakiet lipo to nie dobre połączenie. Jak nie chcesz zmieniać na bezszczotkę to zainwestuj w pakiety nimh. Ćwiczyłem rożne kombinacje i w silniku szczotkowym przy wjeździe w teren szczotki zaczynają świecić. Testowałem nawet silnik 27T i nie dawał rady i nie chodzi tu o napięcie, tylko o natężenie prądu. Ja kupiłem najtańszy jaki znalazłem zestaw bezszczotkowy za chyba 450 zł do strady xt i jestem mega zadowolony. Jak już musisz szczotkę do bronto pakować to imo minimum 22T. Wysłane telepatycznie.
qba Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 Lepiej było kupić jakiegoś LRP 5000 mAh i mieć z głowy
karwos00 Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Opublikowano 7 Lutego 2016 Czy takie coś się nada : http://allegro.pl/silnik-1-10-540-35t-szczotkowy-wymienne-szczotki-i5959228961.html Zawsze uważałem, że silnik zje tyle prądu ile sam pociągnie - czy nie tak powinno być ?? A może chodzi o to że bateria ma tak dużą wydajność że silnika będzie ciągnął ile może maksymalnie i ciągle będzie na maxa obciążony? Ew. http://allegro.pl/silnik-szczotkowy-hpi-saturn-35t-540-type-i5924253283.html Jeden ze sklepów zaproponował mi do lipo - Silnik Titan 550 12T - ale to chyba będzie silnik bardzo szybki nie nadający się do off road - szczególnie że sębatka odbierająca jest platikowa ?? Pewnie by ją wypolerował do zera. Czy taki saturn 35T - a może lepiej 27T byłby ok i jak podłączyć wentylator?? nurtuje mnie to niemiłosiernie :)niestety nie mam takich 7-8V Dobór teoretycznie można podpasować ale w praktyce różnie bywa. Czy jak coś się spali to można wymienić tylko szczotki i będzie ok czy raczej pali się uzwojenie? Pakiet nicd mam 1800 ale ze starości ładuje się do niego 700mAh. Podczas ładowania imaxem napięcie właśnie dochodzi do 9.15 - czy tak może być ?? na razie go odłączę żeby czegoś nie przyjarać - niby to ładowarka procesorowa ale to chyba już coś dużo jak na pakiet 7,2V. Wsadziłem go do zabawki z biedronki - samochodzik nie ma żadnego analogowego sterowania ale dzieciak uczy się driftu i jużprawie wie co to kontra.
karwos00 Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Opublikowano 7 Lutego 2016 Znalazłem też Groupner speed 600 7,2 - podobno wejdzie do Bronto. Czy coś z tych silników jest lepsze od drugiego do lipo?? Dodatkowo podpytam - czy trymując przyspieszenie da się oszczędzić silnik - czy to tylko zdjęcie napięcia a prąd i tak popłynie taki sam?? Może to byłoby jakimś sposobem na oszczędzenie silnika??
karwos00 Opublikowano 8 Lutego 2016 Autor Opublikowano 8 Lutego 2016 Witam ponownie Zakupiłem saturna 20T + nimh 7,2 4000. Jutro dotrze. Ale najprawdopodobniej mam też uwalony regulator - standard hsp sp-03018 - nie reaguje na nadajnik - po włączeniu tylko miga - nie ma też sygnału dzwiękowego po włączeniu aparatury. Raczej odbiornik nie jest uszkodzony bo za bardzo nie miał jak się uszkodzić. Podpowiedzcie jaki regulator do tego silnika i odbiornika hsp sp-3821 będzie ok - całość ma być zestawem do zabawy dla dziecka i mnie przy okazji w ramach nauki. Nie musi to być super extra sprzęt - ale żeby wytrzymał jazdy. Nie ma nigdzie danych tego silnika i trudno jest coś dobierać - nawet nie wiem czy to kwestia 50 czy 100zł.
dimmus Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Mi to wyglada na odbiornik. Spróbuj zbindować odbiornik z nadajnikiem, a jak nie pomoże to jeszcze spróbuj przełożyć regulator na inny kanał odbiornika i zmierz napięcie jakie idzie z regla na odbiornik. Wysłane telepatycznie.
f-150 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Prawdopodobnie trymer gazu nie jest w położeniu neutralnym i regulator się nie loguje.
karwos00 Opublikowano 9 Lutego 2016 Autor Opublikowano 9 Lutego 2016 Ale czy to mogło się coś rozprogramować podczas jeżdzenia?? normalnie kołami kręcił ale coraz wolniej, wolniej aż stanął. I zamiast sygnału dzwiękowego ledwie zaskrzeczał. A czy wogóle ten odbiornik i nadajnik można zbindować - 27mhz - nie widziałem na odbiorniku przycisku żadnego niestety. Dodam że kręciłem trymerem sprawdzając różnicę. Teraz nie wiem czy można podłączyć do tego nowy silnik - ale chyba jak regulator pusci np pełną moc to się dla silnika i tak nic nie stanie ?
f-150 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Sygnał dźwiękowy jest emitowany przez silnik ,widocznie padł całkowicie.Podłącz nowy.Pakiet masz sprawny?Podobny efekt występuje przy stadku napięcia w wyeksploatowanym pakiecie.
karwos00 Opublikowano 9 Lutego 2016 Autor Opublikowano 9 Lutego 2016 silnik już w zasadzie dead = ale po podłączeniu bezpośrednio coś tam kręci się trochę. - to oczywiście kosz i dzisiaj powinien dotrzeć saturn. Ale dziwi mnie trochę całkowity brak reakcji - nawet lampka na regulatorze nie zmienia migania przy naciskaniu spustu. Macie jakiś sposób na sprawdzenie tak prostego odbiornika ??
karwos00 Opublikowano 9 Lutego 2016 Autor Opublikowano 9 Lutego 2016 sprawdziłem napięcia - z regulatora po podłączeniu baterii jest - 5.44. Po podłączeniu do odbiornika na złączu BAT jest tylko 2.10 (wcześniej było tyle ile na baterii). Najgorsze że na regulatorze nie ma żadnego przycisku reset - niby powinno być a jest tylko puste okienko - niestety nie wiem które piny na płytce można byłoby zewrzeć żeby działało jako reset. Pewnie parę lat temu wypadło coś z niego. A na odbiorniku nie ma żadnego przycisku - nie mam pojęcia czy to wogóle można zbindować - kość 27,175 w aparaturze i odbiorniku siedzi. no ręce opadają - nawet nie mam jak sprawdzić co jest nie tak.
karwos00 Opublikowano 9 Lutego 2016 Autor Opublikowano 9 Lutego 2016 Czy można zasilić ten odbiornik HSP z pakietu bezpośrednio - w miejscu BAT - podłączyć kanał pod serwo skrętu i sprawdzić czy będzie skręcał?? W ten sposób znałbym odpowiedź czy jest to działający odbiornik. Teraz nie wiem czego szukać - czy regulatora czy odbiornika Oczywiście może się okazać że to rygiel się zawiesił ale jest sprawny - ale z braku przycisku resetu (pewnie wypadł) nie wiem jak go zresetować.
qba Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 W miejscu BAT możesz podłączyć pakiet 4,8V oczywiście pamiętając o polaryzacji. Tylko nie podłączaj pakietu i regulatora jednocześnie. W razie czego regulator który będzie pasował p&p znajdziesz tutaj: https://www.gimmik.pl/Regulator_obrotow_ESC_320A_2-kierunkowy_-_03018,o,898.html Ogólnie wszystkie części od Himoto EMXT-1 będą pasowały do Twojego modelu. 1
karwos00 Opublikowano 9 Lutego 2016 Autor Opublikowano 9 Lutego 2016 Podłączyłem pakiet 4,8 do bat - odbiornik od razu reaguje na trymery skrętu i wychylenia kierownicy - bardzo szybko i dość precyzyjnie jak na tak prostą aparaturę. Czyli można założyć, że odbiornik jest OK. Dzięki wielkie za podpowiedź. Pakiet i silnik dotarł do mnie do pracy - niestety InPost dostarcza do 20:00 a ja już byłem w domu. Może macie jakiś schemat tego regulatora - może da się tam odczytać które miejsca należy zewrzeć żeby zrobić reset. Co prawda zwarłem przypadkowo zasilanie i przepaliłem ścieżkę główną - ale w 30sek udało się ją zlutować. Działa niestety tak samo jak wcześniej - czyli lampka miga raz - 2 sek przerwy i zaczyna migać co sekundę. I jeszcze proszę o podpowiedź - czy regulator 2 kierunkowy pozwala na jazdę do przodu i do tyłu czy pierwszy strzał do tyłu to hamulec a drugi to wsteczny. Ten który teraz siedzi praktycznie nie miał hamulców - trzeba zrobić do tyłu-neutral i do tyłu - i to był hamulec - znaczy wsteczny jadąc do przodu. Czy można zrobić coś żeby hamulec to był hamulec a nie wsteczny.
karwos00 Opublikowano 12 Lutego 2016 Autor Opublikowano 12 Lutego 2016 Regulator zakupiony, wszystko podłączone ale jest mały problem Do tyłu jest jakby szybszy. Trymery jak oba na zero to wolniej do tyłu i przodu ale do tyłu szybciej. Jak na 10 oba jest to samo. Poza tym jest tak - jadąc do tyłu i hamując - od razu włącza wsteczny. Ale jadąc do tyłu i hamując- hamuje i dopiero po drugim naciśnięciu jedzie do przodu. Czy idzie to jakoś wyregulować czy może zamienić biegunowość na silniku ?? I może macie pomysł na szybkie wyjmowanie wału - czasami wolałbym pojeździć na tylnym napędzie
qba Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 Zrób na tym kanale rewers i zamien przewody w silniku.
karwos00 Opublikowano 12 Lutego 2016 Autor Opublikowano 12 Lutego 2016 Niestety jak tak robię to autko trochę szaleje, czasami po włączeniu nie reaguje na aparaturę i wydaje sygnał dzwiękowy co sekunda i po kilku sekundach strzelił do przodu z kopyta. Jutro sprawdzę na boisku ale coś czuję że to chyba już tak będzie. Ale kusi mnie że wyjąć wał - dziecko może będzie miało większą zabawę na tylnym napędzie, no i zawsze to mniejsze opory wewnętrzne. Założoną mam też dość starą małą zębatkę atakującą. Może wymienię ją na większą która gdzieś się wala i będzie trochę szybszy na większej powierzchni boiska.
dimmus Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 Nie demontuj wału, ja w stradzie xt mam z przymusu tylko tylny napęd, tzn nie chce naprawiać, tylko zbieram na nowe podwozie. Z tylko tylnym napędem dużo trudniej się jeździ, a wcale szybciej nie pojedzie. Nie wiem jaki masz odbiornik, ale spróbuj zaprogramować failsafe. Na boisku to raczej pojeździj jak wszystko będzie dobrze działało, bo auto odjedzie, a Ty nie będziesz miał nad nim kontroli i komuś krzywdę zrobisz, albo zabawkę stracisz. Wysłane telepatycznie.
karwos00 Opublikowano 12 Lutego 2016 Autor Opublikowano 12 Lutego 2016 Prawidłowo podłączone wg kolorów wszystko jest ok. Odbiornik to zwykły hsp sp - nie ma tam nic prócz ch1, ch2 i bat. jutro wszystko sprawdzę i rzeczywiście - kiedyś jeździłem na tylnym dla zabawy, ale 6 latek raczej sobie z tym nie poradzi.
Rekomendowane odpowiedzi