Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

 

Proszę mi uwierzyć - czytałem masę tematów, postów informacji, youtube itp itd. ale pewien nie jestem

Posiadam standardowego szczorkowego Brontosaurusa - regulator hsp sp 03018, Silnik HSP 540 - standardowy - który mi się wczoraj spalił. Ale od początku:

Model ma kilka dobrych lat. Pakiet NIMH 1800 - leżał przez 3 lata ze względu na zepsutą ładowarkę - zasilacz - badziew więc nic dziwnego że się zepsuł. Kupiłem Imax b6 - Kilkakrotne cykle ładowania/rozładowania dały rezultat - ładuje się do ok 500mAh - czyli nie nadaje się do bronto bo to 30 sek wolnej jazdy :) - wsadziłem go do zabawki z Biedronki i dziecko sobie tym szaleje w drifcie.

 

Do bronto zakupiłem pakiet Redox Lipo 2s 3600 ale po włożeniu do modelu silnik wytrzymał kilka naciśnięć spustu. I teraz pytanie - czy taki silnik nie wytrzymuje napięcia ok 8V (naładowany pakiet lipo tyle podaje). Silnik oczywiście był stary i już nie raz przypalony nawet tym starym pakietem (dymek kilka razy poszedł z niego). 

 

Samochodem ma wciągać się 7 letni syn - nie chce wsadzać tam teraz bezszczotki - chciałbym do tego regla wsadzić szczotkę ale taką która wytrzyma jazdy z pakietem Lipo. Czytałem o silnikach Radon 17T, Saturn 20T, i inne - ale w zasadzie dane jakie podają sprzedający to czasami zasilanie 7.2. 

 

Poradźcie co można wsadzić do takiego samochodu żeby było to bezpieczne dla silnika. 

Mam 2 zębatki - mniejsza + większa. To nie musi być demon prędkości - bardziej w teren, piasek, górki itp. 

 

A kolejne pytanie- wentylator - gdzie to można podłączyć - np wentylator 5V - czy da się to jakoś podłączyć w zestawie czy jednak trzeba szukać czegoś od 8 do 12V ? Mam jakiś 12V ale czy to się będzie kręcić na 8V ??

 

Dzięki wielkie za podpowiedzi. Teorię niby znam ale w praktyce silnik który miałem też nie powinien się spalić (podobno do 11V działa). 

Opublikowano

Silnik szczotkowy w modelu terenowym i pakiet lipo to nie dobre połączenie. Jak nie chcesz zmieniać na bezszczotkę to zainwestuj w pakiety nimh. Ćwiczyłem rożne kombinacje i w silniku szczotkowym przy wjeździe w teren szczotki zaczynają świecić. Testowałem nawet silnik 27T i nie dawał rady i nie chodzi tu o napięcie, tylko o natężenie prądu. Ja kupiłem najtańszy jaki znalazłem zestaw bezszczotkowy za chyba 450 zł do strady xt i jestem mega zadowolony. Jak już musisz szczotkę do bronto pakować to imo minimum 22T.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Opublikowano

Czy takie coś się nada :

 

http://allegro.pl/silnik-1-10-540-35t-szczotkowy-wymienne-szczotki-i5959228961.html

 

Zawsze uważałem, że silnik zje tyle prądu ile sam pociągnie - czy nie tak powinno być ?? A może chodzi o to że bateria ma tak dużą wydajność że silnika będzie ciągnął ile może maksymalnie i ciągle będzie na maxa obciążony? 

 

Ew. 

 

http://allegro.pl/silnik-szczotkowy-hpi-saturn-35t-540-type-i5924253283.html

 

Jeden ze sklepów zaproponował mi do lipo - Silnik Titan 550 12T  - ale to chyba będzie silnik bardzo szybki nie nadający się do off road - szczególnie że sębatka odbierająca jest platikowa ?? Pewnie by ją wypolerował do zera. 

 

Czy taki saturn 35T - a może lepiej 27T byłby ok i jak podłączyć wentylator?? nurtuje mnie to niemiłosiernie :)niestety nie mam takich 7-8V

 

Dobór teoretycznie można podpasować ale w praktyce różnie bywa. Czy jak coś się spali to można wymienić tylko szczotki i będzie ok czy raczej pali się uzwojenie? 

 

Pakiet nicd mam 1800 ale ze starości ładuje się do niego 700mAh. Podczas ładowania imaxem napięcie właśnie dochodzi do 9.15 - czy tak może być ?? na razie go odłączę żeby czegoś nie przyjarać - niby to ładowarka procesorowa ale to chyba już coś dużo jak na pakiet 7,2V. 

Wsadziłem go do zabawki z biedronki - samochodzik nie ma żadnego analogowego sterowania ale dzieciak uczy się driftu i jużprawie wie co to kontra. 

Opublikowano

Znalazłem też Groupner speed 600 7,2 - podobno wejdzie do Bronto. Czy coś z tych silników jest lepsze od drugiego do lipo??

 

Dodatkowo podpytam - czy trymując przyspieszenie da się oszczędzić silnik - czy to tylko zdjęcie napięcia a prąd i tak popłynie taki sam??

 

Może to byłoby jakimś sposobem na oszczędzenie silnika??

Opublikowano

Witam ponownie 

 

Zakupiłem saturna 20T + nimh 7,2 4000. Jutro dotrze. 

 

Ale najprawdopodobniej mam też uwalony regulator - standard hsp sp-03018 - nie reaguje na nadajnik - po włączeniu tylko miga - nie ma też sygnału dzwiękowego po włączeniu aparatury. Raczej odbiornik nie jest uszkodzony bo za bardzo nie miał jak się uszkodzić. 

 

Podpowiedzcie jaki regulator do tego silnika i odbiornika hsp sp-3821 będzie ok - całość ma być zestawem do zabawy dla dziecka i mnie przy okazji w ramach nauki. Nie musi to być super extra sprzęt - ale żeby wytrzymał jazdy. Nie ma nigdzie danych tego silnika i trudno jest coś dobierać - nawet nie wiem czy to kwestia 50 czy 100zł. 

Opublikowano

Mi to wyglada na odbiornik. Spróbuj zbindować odbiornik z nadajnikiem, a jak nie pomoże to jeszcze spróbuj przełożyć regulator na inny kanał odbiornika i zmierz napięcie jakie idzie z regla na odbiornik.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Opublikowano

Ale czy to mogło się coś rozprogramować podczas jeżdzenia?? normalnie kołami kręcił ale coraz wolniej, wolniej aż stanął. I zamiast sygnału dzwiękowego ledwie zaskrzeczał. A czy wogóle ten odbiornik i nadajnik można zbindować - 27mhz - nie widziałem na odbiorniku przycisku żadnego niestety. 

Dodam że kręciłem trymerem sprawdzając różnicę. 

 

Teraz nie wiem czy można podłączyć do tego nowy silnik - ale chyba jak regulator pusci np pełną moc to się dla silnika i tak nic nie stanie ?

Opublikowano

Sygnał dźwiękowy jest emitowany przez silnik ,widocznie padł całkowicie.Podłącz nowy.Pakiet masz sprawny?Podobny efekt występuje przy stadku napięcia w wyeksploatowanym pakiecie.

Opublikowano

silnik już w zasadzie dead = ale po podłączeniu bezpośrednio coś tam kręci się trochę. - to oczywiście kosz i dzisiaj powinien dotrzeć saturn. Ale dziwi mnie trochę całkowity brak reakcji - nawet lampka na regulatorze nie zmienia migania przy naciskaniu spustu. 

 

Macie jakiś sposób na sprawdzenie tak prostego odbiornika ??

Opublikowano

sprawdziłem napięcia - z regulatora po podłączeniu baterii jest - 5.44. Po podłączeniu do odbiornika na złączu BAT jest tylko 2.10 (wcześniej było tyle ile na baterii). 

 

Najgorsze że na regulatorze nie ma żadnego przycisku reset - niby powinno być a jest tylko puste okienko - niestety nie wiem które piny na płytce można byłoby zewrzeć żeby działało jako reset. Pewnie parę lat temu wypadło coś z niego. 

 

A na odbiorniku nie ma żadnego przycisku - nie mam pojęcia czy to wogóle można zbindować - kość 27,175 w aparaturze i odbiorniku siedzi. no ręce opadają - nawet nie mam jak sprawdzić co jest nie tak. 

Opublikowano

Czy można zasilić ten odbiornik HSP z pakietu bezpośrednio - w miejscu BAT - podłączyć kanał pod serwo skrętu i sprawdzić czy będzie skręcał?? W ten sposób znałbym odpowiedź czy jest to działający odbiornik. Teraz nie wiem czego szukać - czy regulatora czy odbiornika

 

Oczywiście może się okazać że to rygiel się zawiesił ale jest sprawny - ale z braku przycisku resetu (pewnie wypadł) nie wiem jak go zresetować. 

Opublikowano

W miejscu BAT możesz podłączyć pakiet 4,8V oczywiście pamiętając o polaryzacji. Tylko nie podłączaj pakietu i regulatora jednocześnie. 

 

 

W razie czego regulator który będzie pasował p&p znajdziesz tutaj: https://www.gimmik.pl/Regulator_obrotow_ESC_320A_2-kierunkowy_-_03018,o,898.html

 

Ogólnie wszystkie części od Himoto EMXT-1 będą pasowały do Twojego modelu. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Podłączyłem pakiet 4,8 do bat - odbiornik od razu reaguje na trymery skrętu i wychylenia kierownicy - bardzo szybko i dość precyzyjnie jak na tak prostą aparaturę. Czyli można założyć, że odbiornik jest OK. Dzięki wielkie za podpowiedź. 

 

Pakiet i silnik dotarł do mnie do pracy - niestety InPost dostarcza do 20:00 a ja już byłem w domu. 

 

Może macie jakiś schemat tego regulatora - może da się tam odczytać które miejsca należy zewrzeć żeby zrobić reset. Co prawda zwarłem przypadkowo zasilanie i przepaliłem ścieżkę główną - ale w 30sek udało się ją zlutować. Działa niestety tak samo jak wcześniej - czyli lampka miga raz - 2 sek przerwy i zaczyna migać co sekundę. 

 

I jeszcze proszę o podpowiedź - czy regulator 2 kierunkowy pozwala na jazdę do przodu i do tyłu czy pierwszy strzał do tyłu to hamulec a drugi to wsteczny. Ten który teraz siedzi praktycznie nie miał hamulców - trzeba zrobić do tyłu-neutral i do tyłu - i to był hamulec - znaczy wsteczny jadąc do przodu. Czy można zrobić coś żeby hamulec to był hamulec a nie wsteczny. 

Opublikowano

Regulator zakupiony, wszystko podłączone ale jest mały problem

 

Do tyłu jest jakby szybszy. Trymery jak oba na zero to wolniej do tyłu i przodu ale do tyłu szybciej. Jak na 10 oba jest to samo. 

 

Poza tym jest tak - jadąc do tyłu i hamując - od razu włącza wsteczny. Ale jadąc do tyłu i hamując- hamuje i dopiero po drugim naciśnięciu jedzie do przodu. 

 

Czy idzie to jakoś wyregulować czy może zamienić biegunowość na silniku ??

 

I może macie pomysł na szybkie wyjmowanie wału -  czasami wolałbym pojeździć na tylnym napędzie :)

Opublikowano

Niestety jak tak robię to autko trochę szaleje, czasami po włączeniu nie reaguje na aparaturę i wydaje sygnał dzwiękowy co sekunda i po kilku sekundach strzelił do przodu z kopyta. Jutro sprawdzę na boisku ale coś czuję że to chyba już tak będzie. Ale kusi mnie że wyjąć wał - dziecko może będzie miało większą zabawę na tylnym napędzie, no i zawsze to mniejsze opory wewnętrzne. Założoną mam też dość starą małą zębatkę atakującą. Może wymienię ją na większą która gdzieś się wala i będzie trochę szybszy na większej powierzchni boiska. 

Opublikowano

Nie demontuj wału, ja w stradzie xt mam z przymusu tylko tylny napęd, tzn nie chce naprawiać, tylko zbieram na nowe podwozie. Z tylko tylnym napędem dużo trudniej się jeździ, a wcale szybciej nie pojedzie. Nie wiem jaki masz odbiornik, ale spróbuj zaprogramować failsafe.

 

Na boisku to raczej pojeździj jak wszystko będzie dobrze działało, bo auto odjedzie, a Ty nie będziesz miał nad nim kontroli i komuś krzywdę zrobisz, albo zabawkę stracisz.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Opublikowano

Prawidłowo podłączone wg kolorów wszystko jest ok. Odbiornik to zwykły hsp sp - nie ma tam nic prócz ch1, ch2 i bat. jutro wszystko sprawdzę i rzeczywiście - kiedyś jeździłem na tylnym dla zabawy, ale 6 latek raczej sobie z tym nie poradzi. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.