tomcat144 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Witam ! Właśnie kończę montować silnik spalinowy w modelu EPP Miracle czeskiej firmy Boruvka. Oczywiście model uległ ( i jeszcze ulegnie wzmocnieniom) z racji montażu takiego własnie silnika. Kadłub wzmocniony został po bokach sklejką balsowa i odpowiednio został skrócony z przodu oraz wklejona wręga pod łoże silnika. Skrzydła wklejone już mają pręty węglowe co wyraźnie poprawiło ich wytrzymałość na zginanie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jakie kąty mocowania silnika powinienem zastosować czy może silniczek zamontować na prosto i dopiero podczas oblotu próbować go trymować ?? Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Na początek ustaw 2st. w dół i 2 st w prawo. P.S. Zapraszamy do powitalni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcat144 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 OK w jaki sposób się to wyznacza ?? Czy znasz może jakąś literaturę najlepiej online ? Czy to może ogólne zasady dotyczące akrobatów (średniopłatów ?). Są jakieś metody specjalne pomiaru takiego kąta ? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Na jakiego diabla w dół to akrobat !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcat144 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Widzę że zdania są podzielone ) :? :roll: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 ja nawet w akro daje w dół i mi to nie przeszkadza w lotach na plecach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcat144 Opublikowano 21 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Oto kilka zdjęć niedokończonego jeszcze omawianego modelu : Jak widać niektóre elementy są zamocowane taśmą klejącą. Pozostały jeszcze do zamocowania 2 serwa - ster wysokości i kierunku. Dlatego też ostateczny montaż po wyważeniu modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laminat Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 chwileczke a czy epp jest odporne na działanie paliwa? bo wiem ze zwykły styro poprostu rozpuszcza sie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcat144 Opublikowano 21 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Zasięgałem opinii i jest odporne ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Na jakiego diabla w dół to akrobat !!! Z łaski swojej rozwiń myśl, bo teraz to jest tylko własne widzimisie, które nic nie znaczy. A sam jestem ciekaw jak to jest z ustawianiem tych kątów i chętnie posłucham czegoś ciekawego w tej dziedzinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 bo wiem ze zwykły styro poprostu rozpuszcza sie rozpuszcza się tylko jeżeli w paliwie znajduje się nitro przy paliwie 80/20 z rycyną nie zauważyłem czegoś takiego, a EPP jest odporne na nitro i inne tego typu detergenty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcat144 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Model ukończony dzięki dzisiejszej porannej kawie Pozostało ustawienie aparatury. Szczególnie trybu DUAL RATE. Myślę że najlepszym ustawieniem tych wielkości będzie 50% dla lotek i 50% wysokości. Jest jeszcze problem nieliniowego ustawienia lotek i steru wysokości. To dopiero rozważę. Oto zdjęcia : Zamontowany już tłumik: Widoczne przewody paliwowe oraz popychacz do otwierania przepustnicy, łoże silnika i on sam Rozwiązanie w kokpicie. Bateria do aparatury umieszczona pod nadajnikiem a wszystko w tylnej ścianie kabiny. Rozwiązanie wymuszone wyważeniem modelu. Co prawda mógłbym serwa sterów ogonowych zamocować z boku kadłuba jednak koniecznie chciałem schować popychacze w kadłubie. :twisted: Część kabli zostały ukryte w rurce aby przypadkiem nie zahaczyły o orczyki. Mocowanie osłony kabiny na rzepach (może to i bardzo praktyczne) jednak nie wygląda to zbyt estetycznie, następny model będzie w pewnością miał to mocowanie na śrubkach. :? I rzut oka na brzuszek Miracle'a. Serwa lotek (klapolotek) oraz mocowanie podwozia. Oczywiście wszelkie uwagi i sugestie chętnie mile widziane ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Na jakiego diabla w dół to akrobat !!! Z łaski swojej rozwiń myśl, bo teraz to jest tylko własne widzimisie, które nic nie znaczy. A sam jestem ciekaw jak to jest z ustawianiem tych kątów i chętnie posłucham czegoś ciekawego w tej dziedzinie. Zobacz teraz Miracle os silnika idealnie ze skrzydłami więc powietrze będzie opływac jednakowo z kazdej strony gdyby to był górnopłat gdzie silnik miałbys poniżej dodatkowo w modelu byłby nosny profil wtedy odchylenie silnika w dół jest potrzebne..Jesli teraz odchylisz silnik w dół w akrobacie oczywiscie robiąc zawis czy pionowe wznoszenie model bedzie Ci uciekac w kierunku podwozia dlatego, że nie ma co kompensowac profil w Miracle nie wytwarza Ci siły nosnej i odchylenie doprowadzi do tego że dostaniesz strumien pod statecznik najlepiej to miec wytwornice dymu i wtedy mozna to praktykowac bo dyskutowac na ten temat idzie godzinami i każdy po czesci bedzie mieć racje jednak w praktyce często jest inaczej i czasem akrobaty faktycznie maja po 3 stopnie w dół i lataja normalnie.Każdy model jest inny i wymaga innych ustawien tu chyba sie każdy zgodzi. Sorry, że w taki sposób to wyjasniam, ale nie jest to latwe na pewno teraz wiesz cos wiecej niz wczesniej. :wink: Jesli cos waznego nie napisałem co może sie przydac prosze mnie poprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcat144 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Model poleciał ! Wczoraj wieczorem na Czyżynach odbył się pierwszy lot. Pogoda bezwietrzna idealne warunki. Niestety nie było kamerzysty . Pierwszy start z płyty lotniska troszkę kręci modelem podczas rozbiegu... podwozie jest za miękkie. Oswajam się z modelem ale niestety z nieznanych przyczyn kret. Odbiornik wraz baterią wyrwany z kadłuba. Kilka kropel CA + aktywator i naprawione. Kolejny start z ziemi i problemy... model bardo ostro zakręca. Zmiana taktyki i strat z ręki ! Sukces model super lata mimo wcześniejszych obaw nie mam większego problemu z jego pilotażem. ( Trening na FMS nie poszedł w las ) Lądowanie przebiega już bez większych problemów, choć dzięki miękkiemu podwoziu się przepięknie odbija kagurkami co w sumie nie jest takie złe. Przerobić muszę także tylnią płozę ponieważ przy pierwszym lądowaniu uległą wyłamaniu. Proszę o rady: 1: Czy zmieniać podwozie na laminatowe lub karbonowe ? Myśle że sztywniejsze podwozie pozwoli na lepszy start na popękanym pasie. 2. Silnik traci obroty w locie odwróconym, jak tylko się to dzieje po 2-4 sekundach wracam do normalnej pozycji i wszystko wraca do normy. Co to może być ? Zalewa go paliwem czy co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Ustaw model w pozycji pionowej popuszczaj paliwa az lekko spadnie z obrotów nastepnie delikatnie dokrecaj do uzyskania maxa i silnik musi chodzic idealnie w zasadzie nie ma tam zadnych dodatkowych regulacji bo to LA no i paliwo z nitro 5% powinno wystarczyc. Na jakiej wysokosci masz zbiornik? Os maxy sa dosyc wrażliwe najlepiej jesli poziom paliwa bedzie na wysokosci gaznika.Jesli pytasz o podwozie to na poczatek bym zostawił druty. Weglowe podwozie możesz zostawic po pierwszym twardszym lądowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcat144 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Poniżej schematyczne przedstawienie ułożenia silnika i zbiornika. Gdzieś jest błąd ? Celowo ustawiłem wszytko w osi igły paliwa i gaźnika... Paliwo sport 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Za wysoko zbiornik. Zobacz sobie w instrukcji jak powinien być zainstalowany. Tu masz instrukcje jakby brakowało http://www.osengines.com/manuals/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Ja miałem w 46AX tak jak kolega pokazał i silnik chodził 2 sezony bez problemów i chodzi do dzis tylko zmienił własciciela.Jezeli masz swiece os8 bo chyba fabrycznie taką dają wymień na A3 i sprawdz chociaz powinien i na 8 chodzi dobrze wkoncu to os. PS i własnie mi sie przyponiało bo miałem podobny problem z 46LA popuscił sie plastikowy dekiel z korbowodu i silnik mi gasł po starcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Tja, najwyraźniej w instrukcji się pomylili. Łukasz nie zmieniaj nic - "w końcu to os" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcat144 Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Janek masz rację, zresztą spróbować nie zawadzi. Zbiornik będzie przerobiony. Kolejna kwestia regulacji samego silnika, Czy możliwe jest takie zubożenie mieszanki że silnik będzie się przegrzewał. Wczoraj probowałem wyeliminować spadek obrotów w locie odwróconym. Częściowo się to udało. Na pewno silnik nie gaśnie, ale traci na obrotach co doskonale można stwierdzić "na słuch". P 4-5 minutach lotu silnik jakby zaczął mieć objawy coraz słabszej reakcji na drążek gazu... oczywiście najszybciej jak to możliwe wylądowałem.. Ciężka sprawa... Co do samej wydajności silnika jestem średnio zadowolony, na pełnym gazie wykazuje dopiero tendencję do zwisu. Używam śmigła 9*4 może jakieś sugestie co do jego zmiany ? (większy skok ?) Jeszcze jedno pytanie: Czy założenie rurki odprowadzającej spaliny pod kadłub może dusić silnik ? (mam problem z chlapaniem olejem :)/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.